În Cariere

Ce face un Content Marketing Specialist?

content-marketing-specialist

Viaţa unui Content Marketing Specialist este lipsită de rutină: cercetează, planifică, creează, promovează, evaluează, îmbunătățește, repetă. Stai un pic, parcă repetiția era exclusă din ecuație, nu?

 

Nu te-am păcălit, ci ți-am spus de la bun început decalogul unui specialist în Content Marketing.

Sunt cele 6 reguli pe care le aplică în concordanță cu misiunea, valorile principale și obiectivele companiei în cauză, cu scopul de a sprijini eforturile de marketing și comunicare.

Viața ca specialist în Content Marketing e lipsită de rutină deoarece rolul tău este ca, prin puterea conținutului, să generezi rezultate reale, iar pentru a-ți atinge scopul te reinventezi mereu, înveți constant și îți folosești la maximum skill-urile dobândite pentru a oferi conținut unic și valoros.

 

Care sunt responsabilitățile unui Content Marketing Specialist?

Specialiștii în Content Marketing sunt creativii vizionari ai unei companii sau agenții. Când vizitezi un site, citești un articol, o postare de blog sau orice tip de conținut existent, cel care stă la baza creării sale este un Content Marketing Specialist.

 

Responsabilitățile te țin departe de plictiseala care, inevitabil, poate interveni la un moment dat în alte tipuri de joburi. Responsabilitățile tale sunt variate și jonglezi cu:

 

  • Realizarea strategiei de conținut

Nu poți realiza o strategie de conținut eficientă dacă nu știi foarte bine cine sunt consumatorii ideali și care sunt nevoile lor, dar și tipul de conținut potrivit etapei în care aceștia se află în procesul de achiziție.

 

  • Crearea calendarului editorial

Obiectivele strategiei sunt mai ușor de obținut dacă ai realizat o planificare clară a eforturilor de creare de conținut. Fiecare tip de conținut necesită un anumit timp, resurse și implicare pentru realizare, iar calendarul te ajută să rămâi organizat și fidel strategiei.

 

  • Crearea de conținut

Redactarea de articole de blog, ebook-uri, scripturi pentru materiale video etc., este activitatea prin care îți folosești skill-ul de storytelling pentru a livra conținut interesant și relevant pentru consumatori, de la vizitatori la clienți și până la ambasadori de brand.

 

  • Distribuirea conținutului

Deși crearea de conținut poate părea principala activitate a unui Content Marketing Specialist, ar trebui să dedici la fel de mult timp promovării conținutului ca pentru redactarea lui.

Livrarea conținutului potrivit către persoanele potrivite, în locul și la momentul potrivit este regula care ar trebui să guverneze activitățile de zi cu zi de la job.

 

  • Colaborarea cu web & graphic designerii

Un conținut bun e incomplet fără o formă de prezentare iubită de consumatorii de content.

De aceea, ca specialist Content Marketing vei pune la dispoziție viziunea ta asupra formei pe care o va căpăta textul și brieful pentru realizarea grafică a conținutului.

  • Dezvoltarea conținutului pentru email marketing

Succesul unui tip de conținut se traduce și în numărul de lead-uri noi generate. Creativitatea este esențială în procesul de Lead Nurturing, prin care, pe baza conținutului, vei aduce treptat lead-urile mai aproape de decizia de cumpărare.

 

  • Urmărirea și îmbunătățirea indicatorilor de performanță

După cum spuneam chiar la început, îmbunătățirea rezultatelor aduse de conținut este una dintre regulile și responsabilitățile prin care te asiguri că obiectivele au fost sau nu îndeplinite, te ajută să evaluezi și să ajustezi elementele care nu funcționează, ca în final să crești timpul de vizualizare, CTR-ul, vizitele, leadurile și alți indicatori importanți.


Ce așteptări au angajatorii?

 

Creativitatea este aptitudinea principală a oricărui specialist în Content Marketing de succes.

Trebuie să găsești și să transmiți prin conținutul creat acele informații care atrag vizitatorii către conținutul deținut pe site și conturile de social media, către conținutul câștigat prin preluări ale site-urilor externe sau prin guest post-uri, ori către media cumpărata, cum ar fi advertorialele, ad-uri plătite sau postări sponsorizate.

Dintre competențele necesare pentru un astfel de job, cele mai important este să:

 

  • Înțelegi rolul Content Marketingului în strategia de marketing.
  • Ai deopotrivă o gândire creativă și structurată, care te ajută să exprimi clar idei și concepte.
  • Ai experiență în crearea de tipuri de conținut diverse, de la articole de blog, la ghiduri cu informații tehnice.
  • Adaptezi mesajul în funcție de audiența, atât pentru clienți B2C, cât și pentru cei B2B.
  • Înțelegi indicatorii de performanță și să folosești tool-urile de analiză a conținutului.
  • Cunoști tehnicile editoriale specifice conținutului online sau din print.
  • Fii un bun comunicator, activ în comunitățile online și social media, unde să amplifici mesajul.

 

Ca pregătire, un Content Marketing Specialist are studii universitare în Marketing, Jurnalism, Comunicare sau alt domeniu conex, iar, în general, pentru a obține această poziție este necesară o experiență de trei ani în Content Marketing, Digital Marketing, Comunicare Corporate și alte arii care dovedesc capacitatea de a comunica în mod creativ.


Cum arată o săptămână de lucru?

 

Task-urile săptămânale pot să varieze mult de la o perioadă la alta. Dacă la începutul anului sau a unui trimestru, un Content Marketing Specialist e ocupat cu realizarea strategiei de conținut pe termen lung și a planificării editoriale, pot exista săptămâni la rândul în care doar să aplice ceea ce a fost setat în cadrul strategiei.

 

  • Stabilești prioritățile pentru săptămâna care urmează
  • Realizezi, publici și distribui numărul de articole agreate cu clientul
  • Creezi și trimiți newslettere săptămânale
  • Planifici postările social media pentru 7-14 zile
  • Trimiți clienților propuneri de noi tipuri de conținut și subiecte
  • Urmărești noutățile în domeniu și în industriile din care fac parte clienți tăi
  • Analizezi rezultatele campaniilor și acțiunilor, fie finalizate, fie în desfăşurare
  • Îmbunătățești conținutul creat pe baza feedback-ului primit și a rezultatelor obținute

Care este workflow-ul?

 

Când vorbim de workflow-ul unui Content Marketing Specialist e imposibil să îl separăm de echipă. Setul său de taskuri se îmbină cu cel al unui unui graphic designer, web developer, specialistul UX sau a project manager-ului.

 

Un workflow tipic pentru conținut include următoarele task-uri:

  1. Realizarea structurii
  2. Scrierea conținutului
  3. Revizuirea
  4. Editarea
  5. Aprobarea
  6. Publicarea

 

Când sunt implicați mai mulți oameni în realizarea conținutului, existența unui workflow documentat e esențială ca să poți urmări un număr mare de proiecte, mai ales că există mari șanse ca unele să se blocheze pe parcurs.

 

Definirea unui workflow pentru content marketing îți permite ție și echipei alături de care lucrezi să:

 

  • Împarți procesul de realizare a conținutului în task-uri ușor de organizat.
  • Identifici stadiul de dezvoltare a fiecărui material.
  • Identifici fiecare pas pentru ca materialele să primească aprobarea pentru publicare.
  • Știi cine este responsabil pentru fiecare pas.

 

Ca orice proces de creație, vei lucra în limitele unui deadline stabilit, iar workflow-ul te va ajuta să stabilești timpii de lucru pentru fiecare pas și să interconectezi task-urile pentru a livra la timp conținutul.

Jobul de Content Marketing Specialist îți oferă ocazia de a crea conținut pentru industrii variate, cu abordări diferite și execuții memorabile, iar satisfacția adusă de rezultatele unui material creat de tine îți dă energia și motivația necesară de a te autodepăși.

Îți vei folosi skill-urile pentru noi și noi materiale care primesc un ”da” hotărât din partea clientului și care cuceresc publicul țintă.


Alexandra Panaitescu, Content Marketing Specialist @Beans Unitedalexandra-panaitescu
Pasionată în egală măsură de jocul cuvintelor, marketing și publicitate, Alexandra este Content Marketing Specialist al agenței de inbound marketing Beans United, prima și singura agenție partener HubSpot din România.