În Cariere

Recomandări SEO pentru juniorii din domeniu

resurse-seo

SEO e despre cum să îți faci domeniul cât mai bine văzut de către Google, în așa fel încât cât mai mulți vizitatori să fie trimişi de pe Google.com sau Google.ro către site-ul tău. Poți face asta modificând propriul site (SEO on-page) sau obținând linkuri și voturi din rețelele sociale către tine (SEO off-page).

Skill-uri cu care ar trebui să porneşti la drum în specializarea SEO:

Soft: Depinde mult în ce parte a SEO ești implicat mai mult. Poți să fii axat pe partea de content marketing și atunci vei avea nevoie de abilitatea de a comunica foarte bine și de a menține relații cu bloggeri și oameni de marketing.

Pe de altă parte, poți fi implicat și în aspecte foarte tehnice, și atunci partea de comunicare va arăta diferit.

Hard: Pentru SEO tehnic, ai nevoie de abilități, ei bine, tehnice. Partea de content marketing solicită foarte puține informații tehnice, poți să înveți rapid la locul de muncă acele informații.

 

Resurse necesare în procesul de învăţare din primii ani:

[Cărţi]

The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization scrisă de Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola – cuprinde lucrurile de bază din SEO, noțiunile elementare.

Cartea e foarte bine scrisă, de specialiști în domeniu, și poți avea o înțelegere foarte bună a ce înseamnă SEO în urma lecturii.

 

Don’t Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability (Voices That Matter) scrisă de Steve Krug – ca să ai o imagine mai globală asupra SEO / User Experience.

E una dintre cărțile de online marketing care mi-a plăcut cel mai mult la prima lectură, și la una succesivă.

 

All Marketers Are Liars: The Underground Classic That Explains How Marketing Really Works–And Why Authenticity Is the Best Marketing of All scrisă de Seth Godin – o carte despre cum să înțelegi marketingul.

Seth Godin poate fi captivant și are o logică impecabilă. E undeva la granița între artă și logică și îmi place să îl citesc.

 

[Cursuri]

Nu am participat la niciun curs de SEO. Seria de evenimente la care sunt co-fondator mi se pare un bun început, poți învăța lucrurile de bază în SEO și PPC, pe de altă parte există cursuri dedicate, dar nu le-aș putea evalua.

Evenimentele Evensys sunt foarte bune, dar acoperă marketingul la nivel general, nu specific SEO. Foarte bună organizarea și speakerii.

Mi-a lăsat o impresie bună SemDays, dar nu e curs, a fost conferință + zi de workshop-uri. Speakeri de top, pe teme legate de SEO, în special, dar și online marketing, în general.

 

[Site-uri]

The Moz Blog – SEO and Inbound Marketing Blog – mi se pare cel mai bun blog pe partea de SEO, au materiale atât pentru începători, cât și pentru avansați.

Foarte buni pe partea de tutoriale și ghiduri practice.

 

Search Engine Land | Must Read News About SEO, SEM & Search Engines – ca să fii la curent cu noutățile din domeniu.

Aici poți avea o imagine de ansamblu asupra știrilor din domeniu.

 

Top This Week | Inbound.org  – pentru a fi la curent cu Digital Marketing, la modul general.

Resurse diverse, pentru a nu te limita doar la cunoștințe din domeniul SEO.

 

[Oameni]

Oameni cheie: Rand Fishkin, Will Critchlow, Barry Schwartz. Multe resurse pe tema SEO și, secundar, PPC.

 

Ce ar trebui să ştii să faci după perioada de juniorat:

În principiu, ar trebui să încerci să fii la curent cu noutățile din domeniu, să faci teste și să îți verifici ipotezele, să participi la evenimentele din domeniu și să cauți modele de urmat, profesioniști în domeniul tău.

 

Cele mai importante lucruri pe care membrii unei echipe ar trebui să le ştie despre jobul de SEO Specialist, pentru a uşura procesul de lucru:

Un lucru pe care membrii echipei ar trebui să îl știe despre rolul de SEO e că partea de SEO nu intervine, într-un business, după ce toate lucrurile au fost stabilite.

Am întâlnit multe situații în care se apela la cineva pe partea de SEO după ce se cumpăra domeniul, se stabilea oferta de produse, se adăuga conținutul.

Practic, rolul persoanei de SEO era, în organizarea aceasta, doar să cizeleze deja o structură bine stabilit.

Ei bine, rolul unei persoane care face SEO ar trebui să fie mult mai profund, de la alegerea business-ului la alegerea domeniului, și alte lucruri care țin de marketing și strategie.

Dacă implici o persoană care face SEO după ce tot site-ul a fost definitivat, vei avea o mare reticență în a schimba lucrurile doar pentru că vin din partea de SEO.

SEO ține de tot procesul într-o companie, nu intervine în partea finală. Aspectul acesta e important, și deseori ignorat.

Abilităţi utile de dezvoltat pentru a rămâne relevant în acest job în anul 2023:

Testare – pentru a învăța constant lucruri noi și a experimenta.


olivianOlivian Breda este Internet Marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO, cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri).