În Cariere

Resurse de învăţare & inspiraţie utile unui Graphic Designer

design-grafic

Graphic Designer-ul este omul care rezolvă probleme şi răspunde la întrebări. Este parte artist, parte psiholog, încercând tot timpul să găsească modalităţi de a crea ceva nou şi inedit.

Daca observăm Designer-ul în habitatul lui natural ne dăm seama că poate crea o varietate mare de produse, de la postere pentru concerte, logo-uri, ilustraţii până la interfeţe pentru aplicaţii (mobile sau desktop), website-uri şi alte platforme.


Skill-uri cu care ar trebui să porneşti la drum în graphic design:

Soft: Creativitate şi curiozitate.

Hard: Nici unul, totul se poate învăţa.

 

Resurse necesare în procesul de învăţare din primii ani:

[Cărţi]

How to be a Graphic Designer without losing your soul de Adrian Shaughnessy

Începi să vezi cum gândesc Graphic Designerii şi cum ar trebui să fie procesul de lucru.

 

Don’t Make Me Think de Steve Krug

O lecţie foarte faină despre simplitatea UX-ului şi modurile în care grafica ajută la rezolvarea problemelor.

 

The design of everyday things de Don Norman

Nu este o carte specializată doar pe Graphic Design, ci mai degrabă pe conceptul de design general care se aplică tuturor lucrurilor din jurul nostru, însă este o lecţie foarte bună de gândire şi de a găsi soluţii la întrebări.

 

[Cursuri]

Make Compelling Design oferit de Coursera

Acoperă toate skill-urile necesare unui Designer la început de carieră. Are 5 cursuri şi oferă şi certificate la sfârşit.

 

Lynda.com

Este atât de mare şi de cunoscut acest site încât poate deveni deja un clişeu, însă găseşti absolut orice şi sunt foarte bine realizate. De asemenea au o perioada de 10 zile gratuită şi dacă ai timpul necesar poţi profita de ele.

 

Youtube.com

Daca eşti la început de drum sigur dai peste întrebări şi probleme de care au dat şi alţii, aşa că ai 99% şanse să găseşti răspunsul la întrebarea ta chiar video sub formă de tutorial.

 

[Site-uri]

Google

Primul şi cel mai bun site pentru a-ţi răspunde la toate întrebările tale.

 

Smashing Magazine

Au secţiuni dedicate designer-ilor şi poţi găsi articole foarte faine.

 

Dribbble

Platforma pentru designeri în care poţi găsi orice, de la animaţii, la UI, illustraţii şi multe altele. Toate sunt sub formă de “shots” o lucrare mică de maxim 800×600 px.

 

[Oameni cheie]

Stefan Sagmeister – Designer Graphic din New York, a făcut coperţi de album pentru Jay-Z, Aerosmith, The Rolling Stones, Lou Reed şi alţii. Unul dintre cei mai originali şi diferiţi designerii la ora actuală. Co-fondatorul agenţiei de design “Sagmeister & Walsh”.

 

[Alte resurse]

Behance – Platforma pentru creativi, însă spre deosebire de Dribbble, aici se pune mult accent pe paşii proiectului, de la schiţă, fonturi, culori până la produsul final. Poţi găsi “WIP” (work in progress) de la artiştii tăi preferaţi şi să le vezi cum evoluează.

 

Ce ar trebui să ştii să faci după perioada de juniorat:

Cel mai important lucrul este să ştii cum să primeşti feedback de la client.

Să nu îl consideri personal şi să înţelegi că la sfârşitul zilei este produsul clientului, iar tu vrei să îl faci să arate şi să funcţioneze bine ca după, să te reprezinte.

De asemenea ar trebui să ştii cum să îţi expui şi să îţi menţii punctul de vedere astfel încât clientul să poată avea încredere în deciziile tale şi astfel să îţi lase creativitatea să se joace.

 

Resurse care te pot ajuta să aprofundezi o specializare în graphic design:


[Cărţi]

Grid Systems in Graphic Design de Josef Muller-Brockmann

O bază bună de pornire pentru cei care vor să aprofundeze designul grafic, de la typography până la 3D.

 

Designing Brand Identity de Alina Wheeler

Carte esenţială pentru cei care vor să facă Branding.


The Vignelli Canon de Massimo Vignelli

Un studiu foarte fain despre limitările făcute de noi pentru noi.

 

[Cursuri]

Brand Identity Basics de la Team Tree House

O aprofundare a Brand designului şi developmentului.

 

UI Design in Photoshop de la Udemy.com

Ghid general în Photoshop pentru a crea Website-uri şi Aplicaţii.

 

Sketchapp.com/learn

Deja în bătălia Sketch vs Photoshop, Sketch începe să câştige mult teren, aşa că sugestia mea este să începi să înveţi UI Design direct în Sketch, îţi face viaţa mult mai uşoară însă din păcate aplicaţia este valabilă doar pe Mac OS.

 

[Site-uri]

Awwwards

Cel mai mare site de premii pentru Webdesign, un loc foarte bun pentru a vedea trendurile anului şi site-urile zilei.

 

Creative Bloq

Foarte multe tutoriale, sfaturi, ştiri şi lucrări inspiraţionale.

 

CGSociety.org

Pentru cei care vor să încerce să se joace şi în zona 3D.

 

[Oameni cheie]

Tobias van Schneider – Unul dintre cei mai influenţi designeri la ora actuală, a lucrat cu Red Bull, BMW, Google, Sony, Toyota şi mulţi alţii.

Pe site-ului lui poţi vedea proiectele personale şi comerciale cât şi să afli mai multe despre abordarea lui în acest domeniu.

 

[Alte resurse]

O mare parte din creaţie este inspiraţie. Nu cred că se mai poate crea ceva în totalitate nou fără să fi văzut un poster, un film, o maşină, un fruct care să te inspire.

Cu cât ai mai multe modele de artă din domenii diferite cu atât mai multe idei vei avea combinând ce te-a inspirat.

De anul trecut am început să facem secţiunea de Spotlight la Subsign în care aducem noi artişti din domenii diferite şi îi întrebăm cum au pornit pe drumul ăsta, ce îi inspiră şi multe alte lucruri.

Poţi citi mai multe pe Medium @Subsign.

Cunoştinţe şi abilităţi extra job description ce pot fi de folos unui Graphic Designer:

 

Soft: Deşi nu e obligatoriu, un designer charismatic are mai multe de câştigat la o negociere decât unul introvertit.

Încearcă să îţi cultivi skillurile de comunicare şi vei putea vinde conceptele mai uşor.

Hard: Un bun Designer trebuie să înţeleagă cum funcţionează implementarea ideii lui (cum se printează, cum se codează, ce animaţie trebuie să aibă un buton, etc.).

 

Ce ar trebui să ştii să faci ca senior în acest job:


Un senior bun ar trebui să aibă o viziune foarte definită a întregului proiect, de la brief-ul clientului până la testarea produsului final.

Tot el ar trebui să explice developerului funcţionalităţile extra dar să şi justifice clientului alegerile făcute.

Cele mai importante lucruri pe care membrii unei echipe ar trebui să le ştie despre jobul de Graphic Designer, pentru a uşura procesul de lucru:

 

Cred că cel mai important lucru de ştiut despre Designeri este că sunt creativi. Nu toţi vor să optimizeze cât de mult pot o funcţionalitate şi nici nu vor să folosească un număr finit de cuvinte cheie în design-ul lor, ei vor ca produsul lor să fie atât de frumos încât să îl poată înrăma.

Acest lucru poate crea tensiuni între tabere, însă dacă toţi văd produsul ca un întreg (să arate fain, să fie rapid şi să ajungă la cine trebuie) cred că toţi au de câştigat.

Cele mai importante lucruri pe care le-ai învăţat de la celelalte specializări:

Să nu dau PSD-uri negrupate şi să denumesc fişierele.

 

Skill-uri utile de dezvoltat pentru a rămâne relevant în acest job în anul 2023:

  1. Fii tot timpul curios.
  2. Învaţă în fiecare zi ceva nou.
  3. Vezi care e trendul şi încearcă să îţi croieşti calea ta.

Vlad Derdeicea, Fondator & Art Director @Subsign

vlad

Sunt un designer multidisciplinar. Conduc regulamentar, deşi sunt pasionat de cursele cu maşini, până la cel mai apropiat munte. După o zi de hiking savurez o porţie de ramen şi deschid un joc video. Astfel îmi găsesc inspiraţia şi energia pentru a crea design la intersecţia dintre artă şi funcţionalitate.