În Cariere

Resurse necesare pentru formarea unui Content Marketing Specialist

content-marketing-specialist

Un Content Marketing Specialist este cel care le povestește oamenilor despre cum pot să rezolve probleme pe care nici ei nu ştiu că le au.

Skill-uri cu care ar trebui să porneşti la drum în această specializare:

Soft: Abilități de comunicare, proactivitate, managementul timpului, managementul stresului, creativitate, inițiativă, curiozitate, abilități de lucru în echipă.

Hard: Abilități de research,  gândire analitică, autodidact, cunoștințe de copywriting & marketing online, cunoașterea limbii în care este creat contentul.


Resurse necesare în procesul de învăţare din primii ani:

[Cărţi]

Content Strategy for the Web – Kristina Halvorson & Melissa Rach

Lecţia principală pe care o înveţi de aici:
Mereu am fost de părere că un plan bine pus la punct aduce rezultate mult mai bune decât unul improvizat. Această carte mi-a întărit părerea despre cum o strategie de conținut întoarsă pe toate părțile te-ajută să iei decizii mai ‘cu cap’ pe termen lung.

 

Content Marketing for Dummies – Susan Guneluis

Lecţia principală pe care o înveţi de aici:
Audiența e una dintre cele mai importante părți în crearea de content – de orice fel ar fi el.


Purple Cow – Seth Godin

Lecţia principală pe care o înveţi de aici:
Chiar dacă nu e o carte strict despre content marketing, te ajută să înțelegi de ce trebuie să ieși din tipare ca să ai succes și cum să-ți găsești propriul “Je ne sais quoi”.

 

[Site-uri]

Content Marketing Institute

O galerie de articole care te ajută să înțelegi cum ar trebui să arate conțintul de calitate. 

Copyblogger

Tips-uri despre content marketing și alte skill-uri pe care un om care scrie content trebuie să le aibă – copywriting, seo, analytics etc.

Inbound

Acest Reddit al oamenilor de marketing e un fel de hub pentru schimbul de informații și păreri între specialiști.

 

[Oameni cheie]: Neil Patel, Joe Pulizzi, Jeff Bullas, Rand Fishkin, Mark Schaefer


Ce ar trebui să ştii să faci după perioada de juniorat, în content marketing:


• 
Să înțelegi conceptul de storytelling

• Să poţi crea o strategie de conținut

• Să înțelegi Social-Media   


Resurse care te pot ajuta să aprofundezi specializarea de Content Marketer:


[Cărţi]

#AskGaryVee: One Entrepreneur’s Take on Leadership, Social Media & Self-Awareness – Gary Vaynerchuk

Lecţia principală pe care o înveţi de aici:
Nu există o rețetă a succesului unui business și nu tot ceea ce funcționează pentru alte business-uri o să funcționeze și pentru al tău.

 

Content Inc.: How Entrepreneurs Use Content to Build Massive Audiences and Create Radically Successful Businesses –  Joe Pulizzi

Lecţia principală pe care o înveţi de aici:
Știți  cântecul acela cu “N-ai nevoie de foarte multe ca să fii fericit”? Ei bine, cartea asta te învață că “N-ai nevoie de foarte multe, ca să ai succes”.  Doar de o pseudo-rețetă simplă de content marketing și cunoașterea audienței tale.


Triggers: Creating Behavior That Lasts – Marshall Goldsmith

Lecţia principală pe care o înveţi de aici:
Deși la prima vedere nu are nici o treabă cu marketingul, e utilă pentru că ne ajută să înțelegem comportamentele umane și ceea ce le determină – ne ajută să ne înțelegem acțiunile noastre și pe ale audienței.


[Site-uri]

RobertKatai.com

Robert scrie despre tot ceea ce ține de crearea de conținut în 2017, trenduri, comportament și how-to-uri.

 MOZ

 Insights despre SEO și cum să aduci conținutul în fața oamenilor.

 

[Oameni cheie]: Ryan Holiday, Robert Katai, Aaron Orendorff, Ann Smarty

 

Ce cunoştinţe şi abilităţi extra job description pot fi de folos:

Soft: Înțelegerea culturii pop, abilități de negociere, să știi când ai făcut tot ce ai putut sau să renunți la o strategie care nu funcționează, simțul umorului

Hard: Cunoștințe basic de design & WordPress

Ce ar trebui să ştii să faci ca senior în acest job:


• 
Creare de content & supravegherea celorlalte activități legate de producerea de conținut

• Consultanță client

• Cunoașterea produsului/serviciului inside/out pentru a-i putea aduce îmbunătățiri

 

Cele mai importante lucruri pe care membrii unei echipe ar trebui să le ştie despre jobul de Content Marketing Specialist:

Munca în echipă e totul. Depinzi de Designer, de Social-Media Manager și de alții care la rândul lor și ei depind de tine. Departamentul de marketing e ca o linie de producție (mai puțin mecanizată) la care fiecare membru al echipei trebuie să-și facă treaba la momentul potrivit.

 

Cele mai importante lucruri pe care le-ai învăţat de la celelalte specializări din domeniul tău:

Social-Media: Puțin umor nu rănește pe nimeni.

SEO: În dragoste și în SEO totul e permis.

Design: E ok să ai stilul tău personal, dar e benefic uneori să ieși din zona de confort și să încerci stiluri noi.


Skill-uri utile de dezvoltat pentru a rămâne relevant în acest job în anul 2023:

Tech savyy / De ce? Tehnologia evoluează din ce în ce mai mult așa că trebuie să înțelegi cum funcționează lucrurile din timp.

Relațiile interpersonale / De ce? Chiar dacă multe dinte sarcinile unui marketer o să fie digitalizate, sunt de părere că relațiile pe care le avem unii cu alții o să bată mereu device-urile. Așa că, start networking.

Creativitate /De ce? Nu cred că acest skill poate fi învățat, dar cred că poate fi devoltat prin anumite tehnici. Dacă acum suntem mulți pe piață, în viitor o să fim și mai mulți așa că originalitatea și creativitatea vor fi cele care ne vor diferenția unii de ceilalţi.