Tendințele 2012 în design grafic și web

Scris de  //  13.01.2012  //  5 comentarii

La finalul anului 2011, o serie de publicații și bloguri de seamă au postat previziunile tendințelor în design grafic și web pentru 2012. Pentru că eu  le-am parcurs cu interes și am făcut o trecere în revistă a celor mai “pomenite” dintre trenduri, vă invit și pe voi să aruncați un ochi peste aceste previziuni.

Aș vrea înainte să menționez că, oricare ar fi acestea, trebuie să avem în vedere că indiferent de ce este “la modă” sau nu, forma și funcționalitatea trebuie să țină cont în primul și primul rând de cerințele de conținut, deci să răspundă la nevoile proiectului/clientului în cauză. În aceste condiții, trendurile pot fi adoptate dacă sunt de ajutor în acest sens.

Responsive Web Design

În 2012 atenția se îndreaptă și mai mult către user experience și user interface. Noile dispozitive și tehnologii intrate pe piață fac ca vizitatorii site-urilor să fie mai interesați acum ca niciodată de ușurința de navigare și utilizare a site-urilor indiferent de dispozitivul utilizat.

Responsive design-ul este o soluție apărută datorită noilor necesități de pe piață, o soluție care permite layout-ului să se adapteze la multitudinea de tipuri, rapoarte și rezoluții de ecrane pe diversele dispozitive existente. Dacă vreți să vedeți cum se pune în practică, vă recomand acest articol.

Cercuri

Iconițe, butoane, thumbnailuri, favicoane, toate reprezentate prin cercuri. Datorită saltului tehnologic și logistic din ultima vreme, cercurile ca și format grafic, sunt din ce în ce mai ușor de folosit în web. Cercul ne amintește de vechiul sigiliu și este o formă strâns legată de comunicare.

Think Big

2012 se concentrează pe elementele supradimensionate. Logo-urile imense, headerele și footerele extrem de mari, pictogramele enorme ne vor acapara cu siguranță atenția.

Panglici & bannere

Încă de anul trecut, panglicile, badge-urile și bookmark-urile au devenit foarte populare în web design. Și anul acesta le puteți folosi cu încredere atunci când vreți să comunicați ceva important sau să subliniați o anumită caracteristică.

Custom Fonts & Font Face

Atât pe web, cât și în print, încep să primeze fonturile texturate, care creează senzația de profunzime, fonturile cu efect 3D, degradeurile și transparența. Cât despre font face-uri, și ele devin tot mai importante și mai opulente.

Simplicitate & minimalism

Deja de câțiva ani încoace, atenția designerilor a fost îndreptată către simplitate și minimalism. Surprinzător sau nu, și anul acesta continuăm aproape în același stil: design curat, atenție focalizată pe content, dar mai puține background-uri alb/negru și mai multe culori, fotografii mari și fundaluri fluide.

Infografice

În lumea vitezei, necesitatea de a comunica un mesaj cât mai rapid este din ce în ce mai pronunțată. Iar o unealtă facilă și foarte utilă în experiența userului cu informația se dovește a fi infograficul. Marele lui atu este că prin reprezentarea vizuală se pot face înțelese statistici care într-o formă clasică ar fi aproape imposibil de descifrat.
Iată aici și două surse de inspirație: DailyInfographic şi The Infographics Showcase.

JQuery, CSS3 & HTML5

Pentru CSS3 și HTML5 anul trecut a fost anul pro-urilor și contra-urilor. Cu toate acestea, pentru 2012 previziunile arată că tot mai multe animații și site-uri interactive vor fi dezvoltate cu ajutorul HTML5, CSS3 și JQuery.

Site-uri de o pagină

Afișarea conținutului unui site pe o singură pagină, face ca acesta să fie mult mai simplu de navigat, iar cu ajutorul limbajelor de scripting, timpul de încărcare a paginii să fie mai scurt decât în cazul navigării tradiționale. Desigur, acest tip de layout este mai adecvat pentru site-urile mai mici, cum ar fi cele de prezentare a unui produs, serviciu aparte sau a unui portofoliu.

Culori

Atât pe web, cât și pe printuri, culorile încep să fie din ce în ce mai vii, mai puternice, astfel încât să ne atragă imediat atenția. Pe fundaluri, însă, vom vedea tente șterse de culori pastelate, care să susțină fonturile texturate și elementele vectoriale mari.

Iată și care sunt previziunile culese din paleta de culori Pantone: Nonchalance, Resilience, Subtleties, Transcending Time, Indigo Effects, Back to the Fuchsia, Nouveau Neon, The Comics.

Concluzie

Am observat că multe din trendurile prevăzute pentru anul 2012 sunt cam aceleași de anul trecut deci, deocamdată, nu se anunță schimbări mari în ceea ce privește designul grafic și web. Însă, care vor fi cu adevărat tendințele 2012, vom vedea, cel mai probabil, la finalul anului.

Distribuie mai departe

5 comentarii la "Tendințele 2012 în design grafic și web"

  1. Ionel 15.01.2012 la 12:36 · Răspunde

    Nu știu de unde v-ați inspirat cand ați scris articolul, dar tendințele sunt cu totul altele.
    Înainte de a posta ceva, din respect pentru cei care vă citesc ar fi frumos să va informați cum trebuie.
    Spor la treabă!

  2. vlad gidea 19.01.2012 la 14:44 · Răspunde

    Un articol foarte bun. Si eu am citit la rand sumedenia de trenduri si pot spune ca asta e cea mai buna lista care explica exact ce si cum, de ce revin in peisaj anumite tehnici etc. Ionel, de ce te iei ma de fata aiurea?

    Sper totusi sa o lasam mai moale cu responsive web pentru ca nu poate fi aplicat tot timpul. Cred ca e mai bine ca atunci cand faci design pentru mobile de exemplu sa pui accentul altfel decat e pus cand ai facut layoutul pentru site-ul principal. Trebuie sa avem grija mereu la acest aspect, zic eu… e o tehnica excelenta, magica as putea spune, dar nu rezolva problema in intregime si pare sa devina prea “trendy”.

    Ah, si o singura mentiune pentru toti, nu trebuie sa uitam sa inovam si sa experimentam. Daca am respecta toti trendurile impuse de site-uri mari de design .. well, there’s no fun in that

  3. Radu Florea 13.09.2012 la 19:54 · Răspunde

    Mersi Oana

Menţiuni despre acest articol

  1. Colectionez sindromuri » Trenduri in design-ul site-urilor in 2012

Ce părere ai?

comm comm comm