În Editorial

1 Decembrie în Social Media

1dec1918_Alba_Iulia

Românii au avut o minivacanță săptămâna asta, un weekend de 4 zile iar brandurile au profitat, bineînțeles, de ocazie și au venit cu mesaje mai mult sau mai mai puțin inspirate în social media, pentru a capitaliza pe seama sărbătorii. Vom vedea în continuare câteva exemple de mesaje cu design #fail, #meh sau #win, din motivele pe care le vom detalia mai jos.

Analizăm originalitatea, mesajul transmis cu voia sau fără voia comunicatorilor, calitatea design-ului, congruența cu personalitatea brandului și impactul general.

Să începem cu cele bune, pentru a ne amuza la final de celelalte.

Apreciem: Milka, Inna, ROM Autentic

Cei de la Milka au găsit o formă interesantă de a integra tabletele de ciocolată în povestea lui 1 decembrie, transformându-le în soldați disciplinați. Ilustrața este corectă, fontul Milka se potrivește cu textul și culoarea aleasă cu întreg design-ul, așa că avem un #win aici.

milka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inna. Fiind o pagină de brand personal, o fotografie cu artista este cea mai potrivită. Îmbrăcată românește și cu o coafură tematică, dar păstrându-și look-ul sexy, Inna rămâne congruentă cu imaginea ei, dar și cu sărbătoarea. Iar îndemnul acesteia – Să ai voință! spune mai multe decât clasicul La mulţi ani! Din partea mea are un #win.

inna

Ar fi fost greu ca tocmai ROM Autentic să nu vină cu ceva special de 1 decembrie. Și bravo lor! Au creat 3 vizualuri originale, folosind o expresie care mai e încă (puțin) pe val și un suport (încă) la modă – meme-urile. Cel care mi-a plăcut mai mult:

rom-autentic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Așa și așa: Timișoreana și Ursus

Ambele branduri s-au străduit mai mult decât alții și au creat activări – Timișoreana a creat conținut căruia fanii să-i dea Share, cu expresii românești traduse în diverse alte limbi, iar Ursus a creat un micro-site de concurs. Să le luăm pe rând.

Ideea Timișoreana nu e nouă și miroase a ROM Autentic. Vor să promoveze expresiile românești, într-un mod serios, deși este stupid. Sună amuzant dacă le traduci, dar nu le va prelua nimeni din alte țări, fiindcă au și ei expresiile lor la fel de simbolice și sinonime. E ok totuși clipul video și design-ul, potrivite cu Sărbătoarea și brandul, realizate corect, simple, la obiect și destul de expresive:

timisoreana-video timisoreana1

Au de la mine un #meh, pentru că nu au adus nimic nou acestei idei care exista deja de mult timp pe tricouri și în media și pentru că au luat prea în serios campania de popularizare a expresiilor.

Ursus face un concurs simplu. Mult prea simplu. Și care nu are din start cum să genereze conținut interesant din partea fanilor. Trebuie să pozeze produsul lângă cele 3 culori:

ursus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ursus-microsite

Site-ul are și plusuri și minusuri. Este prea lat pentru a plasa un meniu în stânga, atât de departe de centrul de interes și minimalist pe deasupra. Suntem curioși – câte click-uri au pe acele iconițe? Pun pariu că nu prea multe. Elementele de design sunt ok și aduc puțin a Ursus. Pe de altă parte, ce e cu acel headline? “Cinste lor”, adică noi, care vorbim nu suntem români? “Cinste românilor” pe de altă parte sună bine și se potrivește cu produsul, fiindcă atunci când faci cuiva cinste, de multe ori îi iei o bere, vă cinstiți cum s-ar zice. Având în vedere toate acestea, Ursus are și el un #meh.

Boooring: Chio, BCR, Bucegi, Banca Transilvania, Carrefour

Din seria lasă-mă să te las, avem brandurile care au trântit steagul României și au zis La mulți ani! Mai plictisitor de atât nu se poate.

chio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stroke pe text, uppercase și italic? Suntem în 2015! :)

bcr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La BCR avem un steag mai special, mai mult lung decât lat. Pe bune? De ce?

 

bucegi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aceeași idee ca la Ursus – cu cinste românilor și o Românie pe un background care îți face frig. Neapărat cu detaliu de produs că altfel nu se poate…

bt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De ce urăm La mulți ani țării (abstracte) și nu oamenilor? Oricum, albul e halucinant, vezi postul ăsta în news-feed de numa, având în vedere spaţiul alb din jur…

careffour

Acea bandă cu transparență cu acel font… Deosebit. Ce să mai spunem de dimensiunea imaginii, care numai bună de facebook nu e (unde cel mai bine se văd layouturile pătrate).
Toate primesc cu dedicaţie un #fail

Grav de tot: Napolact, Rompetrol.

Următoarele două branduri au dat-o în bară rău de tot. Napolact, ce e cu lumina aia din layout, atât de diferită pe steag și pe textura de masă de lemn? Tot vizualul este foarte întunecat, deprimant și acel steag nu exprimă nimic bun mototolit și pe jumătate în partea de jos (ca la Ursus). Parcă tocmai l-a folosit cineva drept cârpă de șters la gură după o porţie de fasole cu ciolan. Apropo de mâncare, un vizual cu niște sărmăluțe aburinde şi iaurt Napolact pe deasupra cum ar fi fost? Le-ar fi plouat (sau nins) în gură tuturor românilor.

napolact

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Și că tot eram pe pagina lor, ce să vedem mai jos? Un concurs cel puţin ciudat. Fanii sunt încurajați să povestească despre cel mai frumos loc în care și-au petrecut Sărbătorile (care?) și câștigă o cană sau o bicicletă (ăsta da premiu de oferit iarna) arătând în vizual o mașină veche, care se îndreaptă parcă scăpată de sub control spre un râu înghețat (ăsta da loc în care să petreci cu cei dragi). #fail de la un cap la altul.

napolact-concurs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rompetrol, dragul de el, un brand românesc. Hai să vedem ce părere are el despre România.

rompetrol

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aceste mâini pictate cu vopsea vouă ce vă inspiră? Probabil intenția a fost să exprime dăruire, mesajul fiind pus chiar în mijlocul lor, dar la fel de bine pot fi și mâinile unui cerșetor… imagine de care noi ne tot străduim să scăpăm. În plus, acea vopsea chiar te duce cu gândul la ceva neplăcut. Ce va face bietul om apoi ca să o dea jos, se freacă cu terebentină?  Și ce părere aveți de contrastul “excelent” pe care îl fac mâinile cu tricolor pe backgroundul cu tricolor? În ceea ce privește textul postului, este dublat de cel din imagine, așa că #fail.

Dar ce să vedem mai jos pe pagină? O familie desprinsă din pozele de stoc, cu o fetiță ce soarbe cu interes probabil ceai, pentru că nu vrem să ne gândim la bere și un joc dubios, care seamănă cu “Nu te supăra frate”. Și ce găsim în copy? “Când se termină ziua așa, e numai bine”. Și link cătrea site-ul Rompetrol. (!) De ce? Ce legătură are? Probabil numai fetița din dreapta știe. :)

rompetrol2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Acestea au fost #fail-urile de astăzi. Pentru final, propun să încheiem într-o notă optimistă, prin intermediul Andreei, care „știe” să folosească Paint și product placement. :)

andreea_balan