În Editorial

Cum a fost la Educație în Ctrl? Impresii și concluzii de la conferință

Educație în Ctrl - dezbatere

Vlogging-ul, tutorialele video și platformele de e-learning au fost prezentate de către ambasadorii lor la conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație și discutate împreună cu un public foarte implicat, venit din școli, facultăți, instituții publice și private. Am dezbătut, ne-am amuzat și am făcut un pas important către optimizarea educației continue.

Conferința Educație în Ctrl, organizată de Ctrl-D și Estudent în parteneriat cu Vlog-ul de Marți, a avut loc la Timișoara vineri, 8 aprilie 2016. A fost prima ediție a unui eveniment pe care ne dorim să îl transformăm într-o serie de conferințe pe teme educaționale.

Pentru cei curioși de a vedea câteva cadre de la conferința Educație în Ctrl, fotografii de la fața locului se găsesc pe pagina de Facebook a evenimentului.

Radiografia vlogging-ului și e-learningului în România, din perspectivă educațională

 

Despre vlogging-ul ca formă de divertisment (tipuri de conținut și publicuri-țintă) au vorbit:

  • Anne-Marie Chelariu (Vlog-ul de Marți)
  • Ionuț Bodonea (10 Lucruri)
  • Matei Psatta (Leo Burnett Group)
  • Monica Jitariuc (MSLGroup The Practice)
  • Andrei Ungureanu (Coca-Cola)

Despre e-learning și resurse online pentru educație alternativă în România au vorbit:

  • Andrei Mihai Crăciun (Ministerul Educației și Cercetării Științifice, Media.Edu)
  • Ștefan Szakal (Estudent)
  • Irina Anghel-Enescu (South-Eastern Europe Private Equity Association)
  • Coralia Sulea (Universitatea de Vest Timișoara)

Despre componenta educațională în vlogging – de la tutoriale la educație prin umor și satiră au vorbit, prin studii de caz:

  • Alex Coteț (Sector 7)
  • Codin Sebastian Pop (Creative Monkeyz)

Conferința a fost moderată de Claudiu Mihai Teohari (Teo) – comediant și gazda show-ului Nimic Nou, realizat de Sector 7.

La finalul celor trei paneluri de discuție a avut loc o dezbatere între vorbitori și public despre relevanța vlogging-ului ca mijloc pentru educație,  alimentată de infograficul Educație în Ctrl, care prezintă concluziile studiului realizat de echipa Educație în Ctrl.

Educație în Ctrl - 8 aprilie 2016


Între divertisment și educație, despre vlogging și e-learning este mult de dezbătut

 

Provocarea lansată de Educație în Ctrl a fost găsirea unui răspuns la întrebarea: “Este vlogging-ul un instrument relevant pentru educație?”. Discuțiile au fost nuanțate, făcând distincția dintre vlogging-ul propriu-zis și conținutul video online (tutoriale, e-learning).

Firul roșu al ideilor din cadrul conferinței este acela că în România există necesitatea democratizării educației, prin resurse online create pe înțelesul și pe placul tinerilor de către autori pregătiți în domeniile lor.

 

Principalele concluzii ale conferinței Educație în Ctrl

 

Vlogging-ul este un mod de exprimare din ce în ce mai popular în prezent. Ca atare, există o competiție imensă pentru atenția publicului în mediul online.

“În online, nu ai presiunea spațiului, timpului și bugetului, dar există o competiție imensă pentru atenția publicului.” (Monica Jitariuc)

Vom vedea din ce în ce mai multe campanii ale brandurilor cu vloggerii în perioada următoare. Vloggerii își selectează mărcile cu care lucrează în funcție de modul în care se regăsesc în mesajul lor și de libertatea de creație propusă, iar companiile se bazează pe anumite metrici pe care le urmăresc în colaborările cu vloggeri: scala, profilul audienței și corespondența cu el, unele vanity metrics.

“Întotdeauna testez produsele pe care le recomand și trebuie să pot echilibra părțile pozitive și negative, nu doar praising the product. Nu vreau să am limitări în creativitate, mi-e greu să fiu naturală dacă recit ceva și mi se spune exact cum să comunic. Nu lucrez cu script. Stabilim idei principale și apoi le dezvolt spontan.” (Anne-Marie Chelariu)

Educația trebuie să îi pregătească pe tineri pentru adaptare. Trăim într-o epocă în care sistemul tradițional de educație pare a fi într-o criză de comunicare și nu reușește să convingă tinerii de valoarea reală a educării: pregătirea pentru viață.

“Meseriile cel mai des întâlnite sunt în pericol de extincție – de exemplu, în Statele Unite cea mai răspândită meserie este aceea de șofer, dar este în ascensiune conceptul de driverless car. Educația trebuie să pregătească tinerii pentru meserii care nu există încă, deci pentru adaptare.” (Irina Anghel-Enescu)

Este nevoie de o digitalizare a educației, realizată prin platformele de e-learning precum Estudent. Avem internet, tehnologie și o generație de copii ai căror părinți știu ce înseamnă internetul și înțeleg că resursele de acolo pot fi relevante.

“Presiunea pe care o generează cei care creează conținut educațional de calitate va duce la schimbări în sistem, fie că va fi o treabă politică sau doar socială.” (Andrei Mihai Crăciun)

Creatorii de conținut video online își fac rolul educațional încurajând cultura, făcând-o cool. Prin animații, prin umor și satiră, este împachetat conținutul educațional pe care tinerii îl caută și îl pot asimila, astfel, mai ușor.

Împachetăm niște bites de informație culese și încercăm să le dăm genul de switch care să îi facă pe oameni să își dea seama că nu sunt singuri – nu sunt deloc singurii care realizează prostia, impostura, agramatismul și pe care îi deranjează aceasta. (Alex Coteț)

Lansarea proiectului special Estudent: Zece Inventatori Români

 

La conferința Educație în Ctrl a fost prezentat primul episod din seria Zece Inventatori Români (ZIR), care poate fi vizionat aici. Zece Inventatori Români este un proiect special cu scop educaţional, iniţiat de Estudent și realizat cu sprijinul Băncii Transilvania. Parteneri: Alt Club, Autonom Rent-a-Car, Ceva Dulce, Zelist Monitor.

Episoadele seriei Zece Inventatori Români sunt publicate pe rând, în perioada 8 aprilie – 8 iunie 2016, pe pagina http://zir.estudent.ro/.

 

Mulțumim tuturor participanților, speakerilor și partenerilor conferinței Educație în Ctrl și vă așteptăm cu drag la viitoarele evenimente!