În Editorial

Moş Nicolae în Social Media

mos-nicolae-social

Dacă în noiembrie exista încă o reticență a oamenilor față de brazii împodobiți din mall-uri și clinchetele de zurgălăi de la radio, odată cu intrarea în luna decembrie sezonul a fost oficial deschis și poate curge cu beteală și reni de turtă dulce. Hai să vedem cum au comunicat câteva branduri, de Moş Nicolae – această sărbătoare în care Nicoleta și nea’ Nicu își serbează numele și toți ne pregătim pantofii, îi lustruim și aranjăm lângă ușă, sperând să fie umpluți cu ceva surprinzător.

Ca de fiecare dată analizăm originalitatea, mesajul transmis cu voia sau fără voia comunicatorilor, calitatea design-ului, congruența cu personalitatea brandului și impactul general. Începem cu cele bune, pentru a ne amuza la final de celelalte.

Apreciem: Delaco, Doncafe, Nescafe, Jagermeister și Oreo

La fiecare dintre ele am urmărit cum au îmbinat conceptul sărbătorii cu personalitatea brandului.

Chiar dacă avem un layout foarte simplu, în cazul Delaco, avem: un mesaj clar – vorbesc despre ziua de nume și nu de îndeletnicirile Moșului (destul de înțelept, fiindcă vom vedea că mâncarea și pantofii nu se potrivesc prea bine în aceeași imagine); au elemente de design de iarnă (chiar dacă nu ninge, ne face dor de puțină zăpadă) și ne arată un tort arătos, probabil cu ceva mascarpone. Tortul este în dreapta, scrisul în stânga, ceea ce face ca layoutul să fie corect – fiindcă citim de la stânga la dreapta, iar în partea dreaptă se pun imaginile pe care le dorim pozitive. În plus, culorile sunt cele ale Crăciunului – verde și roșu, prevestind următoarea sărbătoare, așa că au din partea mea un #win.

12279045_948771608549836_3674225020652840165_n

Îmi place și comunicarea Doncafe, fiindcă mergând pe aceeași strategie cu Momentul meu Doncafe, oferă un timp al relaxării, după agitația provocată de sărbătoare. E interesant faptul că avem niște culori desaturate, prăfuite, cu tentă vintage aici, ceea ce ajută la crearea senzației de relaxare, în opoziție cu excitația oferită de culorile tari.

12316556_1073982742633752_5859884955102401666_n

Nescafe folosesc excelent cănile pe post de ghetuțe, un concept foarte mișto, așa că din partea mea au #win. Nu este un MARE #win, fiindcă ar fi putut face o fotografie custom mai degrabă decât colaj, sau să aleagă o fotografie cu o compoziție mai echilibrată. Centrul de interes din ea este reprezentat de eșarfa ciudată și golul din mijlocul peretelui, în loc să fie de căni.

12347893_989895537720025_1381384844175861739_n

Jagermeister este unul dintre brandurile care comunica cel mai mișto – original și personalizat. Probabil îl vom mai vedea în topurile noastre. De această dată ei îl așteaptă pe Moșul cu cizme branduite și un shot, să se încălzească după lungul drum din noaptea magică.

12348105_983577741685935_1668897030699543486_n

Cei din urmă din această categorie sunt Oreo, care ne-au obișnuit deja cu ilustrații simpatice. În cazul acestui vizual, am păstrat și textul aferent, fiindcă se completează foarte bine. Ei se joacă cu clasicul a fi cuminte şi îl transformă în a fi dulce. Și le iese! Au și ei un #win din partea mea.

oreo

Boooring: Toți cei care au realizat un vizual cu produsul în ghetuțe! 

De ce? Pentru că este absolut previzibil și uneori chiar nepotrivit. Nu arată deloc bine o sticlă de bere în pantofi, cu excepția cazului în care ar fi fost o bere cu o personalitate young-cool-crazy, ca să putem face mișto. Dar așa, arată foarte trist. De apa minerală ce să mai zicem? Cine ar vrea să o primească drept cadou? 

La fel și cu brandurile de mâncare. Singurele care se potrivesc sunt dulciurile. Snacks-urile sunt la limită. Iaurturile în niciun caz nu ar trebui să stea pe lângă niște pantofi… purtați. Nu credeți?

12241793_930161153698398_7143489290787822599_n 12243458_471501236375148_204414006884671773_n 12295468_919968241431279_1059637154330355952_n

S-a prins cineva aici ce vor să spună cu schimbul echitabil? Probabil (wild guess) vor să ofere Moșului TUC, pentru ca el să fie și mai darnic. În plus, numai mie mi se pare că a face jocuri de cuvinte folosind numele brandului este deplasat? TUCe crezi?

12308633_971778916213130_7383684781564389844_n

Ca de multe ori, Milka are un vizual simpatic, însă textul de data aceasta sună forţat iar conceptul este clișeu.

12313857_10154546240563475_9122705700112930444_n

Apreciez aici că au făcut o poză pe bune. Sau cineva are super-skilluri de Photoshop. Dar cel mai probabil e o poză pe bune. Ale cui erau oare ghetuțele?

12313882_662642623838067_1194522395024790440_n timi

Riscul, atunci când mergi pe căi bătătorite, este acela ca unii dintre competitorii tăi să fi mers și ei tot pe acolo. Aproape în aceleași încălțări!

Screenshot_2

Pauză de numărat cadouri? Dar ce poți face duminică dimineața așa de important încât trebuie să iei o pauză?

Screenshot_1

După efortul pregătirii ghetuțelor? Come on! Pe bune? După îndelungile ore aplecați deasupra ghetuțelor, asudând în timp ce șlefuiau la ele, copiii din comuna Pătrașcu, sat Boierești au fost în sfârșit răsplătiți cu fructe și ceva dulce. Sau ambele. Dar erau deja ambele, fiindcă ai pus și, nu sau! Ce mai contează. Vezi doar că bocancii cei roșii sunt pozați din față și iaurtul de sus. Aveți totuși un #meh, fiindcă ce urmează nu se compară.

Grav de tot: Aqua Carpatica, Dorna, Orbit, M&M

Aqua Carpatica are un vizual care pe mine una mă sperie puțin. Poate că m-am uitat la prea multe filme de groază, însă îmi închipui că doar lucruri neplăcute ar putea ieși din acel sac de pânză de sac. Atmosfera din vizual este cu totul puțin creepy: cu acel dulăpior vechi și ruginit, cele două sticle aliniate lângă globuri împrăștiate, niște cizme de cauciuc roșii (să nu se vadă sângele pe ele?). Cred că ar fi fost un vizual mai bun de promovare al unui film cu titlul: Crimă în noapte din Ajun. #fail

11230600_1064320666945833_6645916445349765726_o

Poate că ar fi trebuit să punem acest vizual al lui Orbit în categoria de mai sus, fiindca avem pantofi și produsul lângă, dar contrastul dintre movul și roșul alese m-au orbit și nu m-au lăsat. De asemenea, faptul că avem căciula lui Moș Crăciun (măi Moș Nicolae, i-ai șutit-o când dormea și te plimbi acum prin oraș deghizat?), faptul că acei converși levitează deasupra căciulei, faptul că avem niște globulețe minuscule și un evantai de stickere cu Orbit pe background, fiindcă numai poze de produs integrate în layout nu sunt, m-a făcut să le dau #fail, cu mâna pe căciulă.

12313733_995887583805913_2644074535722253387_n

Ce avem noi aici? Ceva cu potențial sensibil și emoționant… dar vai! Cadoul este gol. Fetița este complet debusolată, dezamăgită și nemăsurat de nefericită. Păcat… mare păcat. Mai ales dacă o chema Nicoleta.

Screenshot_3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Și, doamnelor și domnilor, cireașa de pe tort, dulceața de pe cheesecake și măslina din Martini este: M&M. Care jur că au reciclat un vizual de la Paște. Avem ou de Paște, avem lalele, ce ne mai trebuie? Felicitări! Ce pot spune… Adevărat a înviat!

11222582_1016500085078195_2168326870464373946_n

Cam atât despre Moş Nicolae în Social Media. Voi ce campanii #win, #meh sau #fail aţi depistat sezonul ăsta? Ne recitim în curând cu noi analize la cald a ideilor creţe din online.