În Inspirație

5 abilități la care să lucrezi pentru a deveni un content creator de succes în 2017

creare-continut

La sfârșit de 2016, internetul e suprasaturat de articole atât de optimizate pentru SEO și de prezentări de companie abstracte și repetitive încât își pierd orice substanță. E mai important ca niciodată pentru branduri să își direcționeze resursele pentru a crea o strategie de comunicare ce pune accentul pe conținut de calitate, ușor adaptabil pentru diferite canale și care rezonează cât mai bine cu audiența.

Și pentru asta, au nevoie de creatori de conținut care înțeleg importanța unui tweet contagios sau a unei prezentări de produs care va convinge cititorul să apese entuziast “Adaugă în coș”.  

Potrivit raportului anual realizat de Hubspot, The State of Inbound 2016, principala dificultate pentru branduri și marketeri rămâne aceeași: să atragă persoane interesate și să le transforme în clienți pe termen lung.

Tocmai de aceea au nevoie de conținut deosebit, care să fie distribuit de utilizatori, să fie memorabil, să ajute la SEO.

Cuvântul cheie în materie de conținut pentru 2017 ar fi adaptabilitate. Pe lângă asta, ar fi bine să-ți dezvolți și cunoștințele conexe scrisului, cum ar fi promovarea sau optimizarea de conținut.

Dar să le luăm pe rând și să vedem cum stă treaba cu fiecare.

 

Adaptabilitate

Am citit nu de mult un articol despre trendurile în content marketing care vor domina 2017, iar două dintre ele mi-au rămas întipărite în minte: conținutul segmentat/personalizat și conținutul multimedia.


Primul termen se referă la personalizarea conținutului pentru grupuri mai mici de clienți, în funcție de interesele și așteptările lor. Al doilea subliniază cât de mult a evoluat conținutul în ultimii ani și cât de util este să știi cum să te joci cu textele pentru a le potrivi pentru diverse canale de comunicare.

Ambele trenduri evidențiază faptul că, pentru a-și dezvolta abilitățile, un creator de conținut trebuie să fie în primul rând adaptabil.


Ce înseamnă asta? Ei bine, înseamnă că, atunci când creezi un text, trebuie să te gândești cum îl poți transforma pentru a servi mai multe scopuri.

E posibil ca un brand să își dorească un simplu articol pentru blog, dar aceste cazuri vor fi tot mai rare. Cel mai probabil, își va dori un articol pentru blog, plus niște conținut extra – cum ar fi un scurt scenariu pentru un video care să promoveze articolul respectiv sau idei pentru mesajele ce vor fi trimise pe canalele de socializare.

 

De exemplu, să zicem că scrii un articol despre abilitățile necesare unui bun creator de conținut. Articolul respectiv poate fi transformat și adaptat pentru diferite canalele de comunicare:

  • Un infografic cu cele cinci abilități ar merge perfect pentru Pinterest.
  • Un citat din articol poate fi transformat într-o imagine și postat pe Twitter/Facebook, alături de un text scurt și la obiect și de link.
  • Articolul poate fi cu ușurință transformat într-o prezentare pentru SlideShare.
  • Ca scenariu de video, cea mai simplă soluție e și eficientă: înregistrează un audio track cu punctele principale din articol și acompaniază-l cu imagini relevante sau statistici.

Dacă ești interesat să lucrezi la adaptabilitate, nu trebuie să cauți mai departe de BuzzFeed, a căror strategie de promovare a devenit legendară.

 

Filosofia lor e simplă: experimentează cu cât mai multe trenduri, vezi ce prinde și implementează cunoștințele dobândite în strategia pe termen lung.

În loc să se concentreze pe a crea conținut exclusiv pentru site, BuzzFeed a decis să ducă lucrurile la următorul nivel și să publice conținut original direct pe platforme independente – Instagram, Tumblr, Snapchat, ș.a.m.d. În alte cuvinte, poți da peste conținut BuzzFeed pe Instagram care nu va fi niciodată publicat pe buzzfeed.com. Mai mult, un articol BuzzFeed de obicei cuprinde text, video, GIF-uri, imagini; pe scurt, textul devine atrăgător pentru o pătură mai mare de cititori.

Resurse suplimentare:

Cunoștințe de SEO, HTML, WordPress

Dacă ai citit subtitlul și ai început să te panichezi, respiră adânc. Nu o să te sfătuiesc să începi să înveți programare pentru a fi un content creator de succes (deși n-ar fi o idee rea). Însă, e bine să stăpânești câteva cunoștințe de bază, care te vor ajuta semnificativ să ții pasul în industria asta mereu schimbătoare.  

 

Când vine vorba de SEO, e clar că e absolut necesar să înveți cum să optimizezi un articol pentru rețele de socializare. Problema e că trendurile în materie de SEO se schimbă constant. Tocmai de aceea, una dintre prioritățile tale pentru 2017 ar fi să îți updatezi cunoștințele de SEO și să te familiarizezi cu noile tehnici în domeniu. Sună dificil?

 

Îți spun un secret. Când vine vorba de SEO, un singur lucru e constant: trebuie să scrii conținut de calitate. Dacă te descurci cu asta, restul se învață (ușor) pe parcurs.

 

Cât despre HTML și WordPress, e important să știi câteva lucruri de bază care îți vor ușura semnificativ munca când vine vremea să publici texte online. WordPress e cel mai popular CMS de pe piață, deci nu strică să ai idee cum să editezi/publici un text într-un editor WordPress. Vestea bună e că e incredibil de user-friendly.

 

Și dacă tot suntem la capitolul ăsta, cunoștințe minime de editare a imaginilor sunt, de asemenea, binevenite.

Resurse suplimentare:

Abilități de cercetare

Pentru a scrie conținut de calitate, care să rezoneze cu publicul și să transforme cititorii în fani, trebuie să cunoști piața. Indiferent de domeniul pentru care scrii, trebuie să te familiarizezi cu el extrem de repede. Trebuie să înțelegi audiența, să-i cunoști preferințele, să știi ce își dorește de la tine și de la brandul pe care îl reprezinți.

 

În calitate de creator de conținut, îmi place să spun că dețin o grămadă de informații care nu interesează pe nimeni. E doar pe jumătate adevărat.

 

Sigur, prietenii meu nu vor fi dați pe spate de vastele mele cunoștințe din domeniul platformelor de streaming existente în Australia. Dar având în vedere că scriu periodic pentru un site care cu asta se ocupă, cunoștințele devin dintr-o dată nu numai relevante, ci obligatorii. Când am început colaborarea cu ei, nu știam mai nimic despre streaming. A trebuit să mă documentez temeinic pe subiect, să testez platformele, să mă pun la curent cu noutățile din industrie.   

 

Orice creator de conținut trebuie să știe cum să cerceteze un subiect care poate nu îl interesează în mod deosebit sau cu care nu a mai avut tangențe. Atâta vreme cât vrei să avansezi în carieră, învață cum să găsești surse credibile în orice domeniu și citește tot ce prinzi pe subiect.

 

În ziua de azi, oricine face research înainte să cumpere ceva. Dacă textele tale conțin informații false sau superficiale, îți pierzi credibilitatea cât ai zice… oops.

Resurse suplimentare:

Cunoștințe de editare

Sunt sigură că, dacă s-ar face un studiu, majoritatea creatorilor de conținut ar cădea de acord: e greu să îți editezi propriul text. Un editor bun nu numai că îți corectează greșelile de exprimare/gramatică, ci te ajută să stai pe subiect și îți oferă sugestii despre cum să îți îmbunătățești stilul.

 

Din păcate, nu tot timpul vei lucra cu un editor cu experiență, așa că e bine să îți perfecționezi metodele de auto-editare. Iată câteva sugestii care mă ajută pe mine:

  • Nu trimite textul către client imediat după ce l-ai scris și corectat. Lasă să treacă măcar 24 de ore și mai aruncă un ochi peste.
  • Dacă scrii în engleză, folosește cu încredere Hemingway App. E unul dintre tool-urile mele preferate.
  • Roagă un prieten să îți citească textul, chiar dacă are zero experiență în domeniu. Există șanse bune să descopere o literă lipsă care ție ți-a scăpat.
  • Citește cât mai mult în domeniul editării. Articole cu tips/tricks, cărți, sfaturi, cam tot ce prinzi.
  • Consultă cu atenție brieful și asigură-te că l-ai respectat în totalitate.
  • Citește-ți textul cu voce tare. Vei fi surprins de cât e de util, mai ales când vine vorba de ritm și lizibilitate.

Resurse suplimentare:

Cunoștințe de promovare

Nu poți să devii un content creator de succes dacă nimeni nu știe că exiști. Tocmai de aceea, e bine să înveți cum să îți promovezi munca și serviciile într-un mod cât mai eficient.

Ai nevoie de un brand personal puternic, un portofoliu solid și o prezență consistentă pe rețelele sociale. Un material consistent pe această temă găseşti aici, deci nu voi insista prea mult pe subiect. Te las cu atât: scrisul e cea mai puternică arma a ta. Pune-o în folosință și în scop propriu, nu doar pentru bunăstarea clienților.

 

Creatorul de conținut are e obligația de a-şi dezvolta abilitățile necesare pentru a fabrica fraze ce rămân cu cititorul multă vreme după ce a închis tab-ul cu articolul tău. Poate crezi că “obligație” sună exagerat. Nu e.

 

Trendurile în materie de conținut evoluează în mod constant, iar pentru a rămâne relevant este important să nu rămâi în urmă. Oricine are un laptop și o conexiune la internet poate deveni creator de conținut, dar mai puțini au disciplina și răbdarea pentru a-și construi o carieră de succes în domeniu.

 

Să fii prieten cu gramatica și să ai un vocabular bogat sunt condiții absolut esențiale pentru a răzbate în industrie, dar nu suficiente pentru a ieși în evidență.

 

Dacă îți dorești să evoluezi, e imperativ să fii atent la ce se întâmplă în mediul digital și să lucrezi neostenit la competențele care te vor ajuta să crești în ochii colaboratorilor și cititorilor deopotrivă.

 

Ca și până acum, modul în care consumăm conținut va evolua în 2017. Vor apărea noi trenduri și noi platforme la care va trebui să ne adaptăm. Acestea fiind spuse, atâta vreme cât nu te plafonezi și stai cu ochii pe tot ce e nou în domeniu, vei fi OK. Conținutul rămâne rege, dar se transformă constant. Asigură-te că ții pasul.