În Inspirație

9 discursuri TED pentru marketeri

9 discursuri TED pentru marketeri

Află cum poți transforma o pagină 404 într-o oportunitate, care este legătura dintre fizică și marketing și cum poți avea un impact în social media. Mai jos vei găsi sfaturi, povești și lecții practice, ținute de experți din domenii diferite. Punctul lor comun? Șansa de a afla lucruri noi despre marketing și ramurile sale.

 

Pe alocuri amuzante și presărate cu experiențele fiecărui vorbitor, discursurile TED sunt o sursă indispensabilă pentru toți cei care caută o doză de inspirație și informații interesante din domenii diferite.

Am selectat 9 astfel de discursuri, relevante pentru marketeri și oamenii de comunicare, pe care te invităm să le descoperi.

1. Renny Gleeson: 404, the story of a page not found

Pagina 404 – acea eroare enervantă care apare atunci când un site nu găsește ceea ce cauți – poate fi folosită pentru a întări și susține imaginea unui brand.

Eroarea are potențialul de a fi transformată într-o oportunitate, dacă este îmbrăcată cu mesaje creative și un design pe măsură.

Printr-un conținut amuzant sau informativ, poți înlocui sentimentul negativ pe care îl are vizitatorul când vede un 404 cu încă un motiv pentru ca acesta să îndrăgească brandul tău.

2. Alexis Ohanian: How to make a splash in social media

Pentru a crea o campanie virală, brandurile trebuie să accepte că uneori vor pierde controlul asupra mesajului lor, ne spune Alexis Ohanian – co-fondatorul site-ului Reddit.

Acesta își susține punctul de vedere printr-o poveste despre Greenpeace și o balenă numită “Mister Splashy Pants”, arătându-ne că orice organizație poate avea un impact în social media.

3. Kevin Allocca: Why videos go viral

Peste 300 de ore de conținut video sunt încărcate pe YouTube în fiecare minut și doar câteva din acele video-uri ajung virale.

În discursul său, Kevin Allocca – trends manager la YouTube – vorbește despre cei 3 factori care fac un video viral: influențatorii, comunitățile proactive și elementele care ne iau prin surprindere.

Kevin își ilustrează afirmația cu mult umor, folosind video-uri care au ajuns virale peste noapte, printre care se află și piesa “Friday”, cântată de Rebecca Black.

4. Sheena Iyengar: How to Make Choosing Easier

Consumatorii fac zeci de alegeri în fiecare zi, lucru care îi poate copleși. Sheena Iyengar a studiat acest fenomen și a ajuns la concluzia că majoritatea clienților pot renunța la decizia de cumpărare atunci când se confruntă cu un număr mare de opțiuni.

Ca soluție la această problemă, Iyengar oferă 4 tehnici care ajută companiile să simplifice procesul de alegere pentru consumatori.

Cele 4 tehnici se referă la reducerea numărului de opțiuni oferite, evidențierea consecințelor fiecărei alegeri, clasificarea opțiunilor în categorii specifice și schimbarea ordinii în care se prezintă informația consumatorului.

5. Dan Cobley: What physics taught me about marketing

Dan Cobley, Marketing Director la Google, vorbește despre legătura dintre două pasiuni ale sale – fizica și marketingul.

Aflăm cum câteva principii din fizică, precum legea lui Newton și a doua lege din termodinamică, au aplicabilitate în domeniul marketingului.

Din observațiile sale, reiese că un brand de mari dimensiuni este mult mai greu de repoziționat și că este important să măsurăm ce fac clienții, nu ce spun că vor face.

6. Seth Godin: The tribes we lead

Seth Godin nu este străin de conferințele TED, având până în prezent 3 discursuri despre design, viralitatea ideilor și despre triburi.

Triburile sunt grupuri de persoane cu un scop și interes comun, care așteaptă să fie conduse de oameni și de branduri care resping status quo-ul și iau inițiativă.

Seth ne îndeamnă în discursul de față să găsim oameni cu pasiuni similare, pentru a ne conecta, lucra împreună și face schimbări în lume.

7. Malcolm Gladwell: Choice, happiness and spaghetti sauce

Malcolm Gladwell, autorul cărților The Tipping Point și Blink, ne povestește despre Howard Moskowitz, un psychophysicist care a revoluționat industria sosurilor pentru spaghete și felul în care companiile pot identifica și satisface preferințele consumatorilor.

Prin cercetările sale, Howard a arătat companiilor că oamenii au gusturi și preferințe diverse, fapt pentru care acestea trebuie să-și lărgească oferta și să le ofere variante diversificate ale aceluiași produs.

Diversificându-și oferta, companiile pot identifica nișe neexploatate, care le pot crește vânzările.

8. Rory Sutherland: Life lessons from an ad man

În discursul său plin de umor, Rory Sutherland, vicepreședinte la Ogilvy Group UK, ne împărtășește câteva lecții despre publicitate pe care le-a învățat de-a lungul carierei sale.

Una dintre acestea se referă la puterea percepției de a ne modela opinia despre diverse lucruri. Rory susține că în multe cazuri o modificare a valorii percepute poate fi la fel de satisfăcătoare ca și o modificarea a valorii reale. Astfel, publicitatea poate adăuga valoare unui produs prin schimbarea percepției consumatorului, nu neapărat prin modificarea produsului în sine.

Oportunitatea pentru marketeri aici este de a găsi contextul adecvat în care să-și prezinte ideile și produsele, pentru a influența decizia consumatorilor.

9. Andrew Stanton: The clues to a great story

Storytelling-ul este o metodă eficientă pentru branduri. Poveștile oferă o voce companiilor mici și mari și permit consumatorilor să formeze o legătură personală cu acestea.

Însă crearea unei povești care să ajungă la consumatori este adesea mai dificilă decât pare, motiv pentru care ajutorul în această direcție este bine-venit.

Andrew Stanton este scriitorul din spatele unor animații îndrăgite în lumea întreagă, precum Toy Story, WALL-E și Finding Nemo. În discursul său, vei găsi sfaturi precum: poveștile bune trebuie să facă o promisiune încă de la început, audiența preferă să intuiască și să deducă ce se întâmplă în poveste și că sarcina unui storyteller este de a spune adevărul, vorbind despre ceea ce cunoaște.

Fie că ești la început de drum sau ai deja experiență în domeniu, discursurile TED vor fi mereu o sursă bună de idei, care au potențialul de a te inspira.

Păstrând o minte deschisă și curioasă, discursurile de mai sus vor contribui la o mai bună înțelegere a marketingului și a părților sale complementare. Vizionare plăcută!