În Inspirație

Campanii de responsabilitate socială, cu efect

campanii-sociale

„Campanii de responsabilitate socială? Drăguțe, dar cam plictisitoare. OK, știm, trebuie să salvăm planeta. Aveți și alt tip de rimel? Ăsta îmi lipește genele. Haios, da, vreau să reciclez, când o să am timp. O să vin și cu bicicleta la serviciu, acum mă grăbesc. Pur și simplu nu mai am cu ce să mă îmbrac. Merg să iau un cadou pentru o colegă. Dai aerul puțin mai tare? Mă topesc.”

Zi de zi vedem reclame care ne îndeamnă să cumpărăm câte un produs sau altul, toate perfecte pentru noi și care ne vor aduce mai multă fericire. Companiile investesc în agenții de publicitate, agențiile în oameni de creație și astfel se învârte roata, se mențin locuri de muncă și toată lumea e mulțumită. Cel puțin deocamdată. Nu te poți aștepta să fii sănătos tun mâncând doar junk-food, așa cum nu te poți aștepta ca planeta noastră să se autosusțină secând-o de resurse în neștire.

Ciudată comparația? Ia să vedem. Să iei o persoană supraponderală și să o ajuți să slăbească e o muncă enormă. Însă asta fac ONG-urile de mediu, nu e treaba ta să salvezi planeta, poți răsufla ușurat. Ce poți face însă, este să iei o persoană puțin plinuță și să o menții în formă prin micile alegeri verzi de zi cu zi. Prin a consuma mai puțin din orice și a face mai multă mișcare. Eventual și prin a duce vorba mai departe. Și astfel, facând paşi mici, putem fi cu toții puțin mai bine, pe termen lung.

Cum poate însă această poveste să ajungă la cât mai mulți oameni și să îi miște puțin? Prin aceleași metode prin care și celelalte mesaje de tip „profită acum”, „cumpără” și „descoperă” ajung la ei. Prin creație publicitară. Andy Hobsbawm și Naresh Ramchandani au știut asta și au înființat Do the green thing, platforma ce are ca slogan Creativity vs. Climate change.

Se dă un brief, care conține acțiunile despre ca poți vorbi în posterele sau clipurile video pe care le faci în calitate de designer, om de digital sau om obișnuit și se promite faimă, pe lângă locul din rai care probabil că este deja asigurat.

campanii-sociale-design

Ce putem învăța de la această platformă, care să ne ajute în campaniile noastre de responsabilitate socială?

1. Creează conținut propriu: creează materiale de orice fel pentru a-ți susține ideea.

Matt-Elliott-WEB2-562x794 To-The-End-by-Guillame-Cornet-20_23-562x794
  1. Implică designeri și artiști: materialele trebuie să fie creative pentru a fi de impact.
Hudson-Powell-WEB-013-562x794 Evil-by-Joe-Stephenson-8_23-562x794

3. Încearcă mai multe stiluri: mergi și pe desene animate, pictură sau pe design de produs.


Pencils-To-The-End-562x794
  1. Creează evenimente memorabile: vino cu un concept de activare offline care să aibă valoare în online.

5. Fii amuzant: un ton relaxat şi haios poate face ca mesajul tău să ajungă mult mai departe.

Hot-by-Dean-Chalkley-2123-562x794

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Fii emoțional: exemplele pline de sentiment sunt mai convingătoare decât cifrele uneori.

Ben-Weeks-WEB-011-562x794

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Creează proiecte care să ajute: dacă tot ai un buget la dispoziție, creează ceva care să facă bine.
Gloves-Image-nonblur1

Sperăm că exemplele noastre v-au inspirat. Dacă vreţi să porniţi la drum şi să creaţi propria campanie de responsabilite socială, vă recomandăm acest articol despre elaborarea unei strategii.