În Inspirație

Cinemagraphs. Ce sunt și cum pot fi folosite în digital

download

O nouă resursă vizuală a intrat în atenția marketerilor și a brandurilor. Această formă de conținut vizual a crescut treptat în popularitate și a ajuns un trend în design. Acum, poate fi găsită în social media, campanii de e-mail, bloguri și chiar în reclamele TV. Află în continuare despre potențialul cinemagraph-urilor și despre cum pot fi utilizate în diferite medii.

 

Un cinemagraph este un moment viu într-o fotografie statică. Este un hibrid între un video și o fotografie, în care unul sau două detalii dintr-o fotografie sunt aduse la viață printr-o mișcare izolată, creând astfel un efect subtil și elegant, care se repetă încontinuu.

Termenul a fost creat de Kevin Burg și Jamie Beck, un cuplu de fotografi din New York, care au publicat primul exemplar în 2011.

De atunci, au realizat cinemagraph-uri pentru branduri globale, precum Google, Armani, Samsung și Puma. Cererea pentru serviciile lor este într-o creștere continuă, iar o parte din arta lor poate fi văzută pe Ann Street Studio, site-ul lor personal.

 

GIF vs. Cinemagraph

Care este diferența între GIF-urile clasice care inundă internetul și un cinemagraph?

Cele două sunt adesea confundate, cinemagraph-urile fiind de altfel denumite și “a rich man’s GIF” datorită formatului în care sunt publicate (majoritatea cinemagraph-urilor vin în format GIF sau video).

Diferența stă însă în gradul de sofisticare pe care îl au, întrucât un cinemagraph este format dintr-o fotografie de calitate, care ar atrage atenția și fără acea mișcare izolată din ea.

Eleganța, calitatea mișcării și subtilitatea ei – unele mișcări sunt atât de subtile încât sunt observate doar la a doua vedere – definesc un cinemagraph. Mai jos se poate observa o comparație între cele două.

giphy
GIF
Tumblr-Coke-GIF
Cinemagraph

 

De ce să folosești cinemagraph-uri

Importanța conținutului vizual este incontestabilă. Vizualurile potrivite vin în ajutorul cuvintelor și au un impact pozitiv oriunde sunt folosite – fie în social media, posturi de blog, site-ul oficial al companiei sau e-mail.

Conform unui studiu realizat de Content Marketing Institute în 2016, crearea vizualurilor de calitate este o prioritate de top pentru 55% dintre marketeri. Acestea au ajuns un factor de diferențiere în goana după captarea atenției publicului potrivit și chiar în decizia de cumpărare.

Marile branduri au conștientizat acest lucru și au început, predominant din 2015, să folosească cinemagraph-urile în strategiile de marketing abordate. În continuare, exemplicăm cum branduri cunoscute au folosit aceste vizualuri în diferite medii și canale din marketing.

 

Social Media

Facebook și Instagram sunt canale perfecte pentru cinemagraph-uri. Potrivirea se datorează autoplay-ului de la Facebook și funcționalității de la Instagram care permite repetarea video-urilor la nesfârșit. Astfel, cinemagraph-urile postate pe aceste platforme, sub formă de GIF sau video, se repetă de la sine.

Un bun exemplu de folosire a cinemagraph-urilor pe cele două platforme vine de la Stuart Weitzman, un brand american de pantofi de lux, care a folosit platformele în paralel. Întâi, au cumpărat ad-uri video pe Instagram, în care și-au prezentat produsele, iar după, au trimis posturi cu acele produse pe Facebook, doar celor care au vizionat ad-urile inițiale de pe Instagram.

Conținutul acelor postări a fost reprezentat de cinemagraph-uri, vizualuri create chiar de cei doi pionieri ai conceptului, Kevin Burg și Jamie Beck. Campania a fost un real succes și a fost preluată de mai multe publicații, printre care și Adweek. Mai jos sunt o parte din vizualurile care au însoțit-o.

Cinemagraph Shoes 3

 

Website

Cinemagraph-urile pot veni în completarea stock photo-urilor care însoțesc articolele de blog, cât și a paginilor de prezentare ale companiei, precum cele de About / Despre, sau cele care prezintă valorile companiei.

Un exemplu creativ în acest sens vine de la o firmă din Berlin, Factory.co, care își ilustrează cele 10 principii prin cinemagraph-uri captivante. Mai jos este ilustrată valoarea companiei „Be Outstanding”.

 

E-mail marketing

Cinemagraph-urile sunt o alegere eficientă și în crearea campaniilor de e-mail. Mișcările subtile și animațiile captivante vor diferenția un mail creativ de unul clasic.

Conform unui studiu de la MarketingProfs, 72% din e-mail marketerii care au folosit cinemagraph-uri au înregistrat o rată mai mare a tranzacției prin click, în comparație cu mail-urile fără conținut vizual trimise acelorași clienți.

Exemplul din practică vine de la Mr. Porter, un brand de lux, care a folosit cinemagraph-uri elegante pentru promovarea campaniei lor de mail pentru men’s wear.

 

Practici în offline

Folosirea cinemagraph-urilor nu este condiționată de mediul online. În 2015, Pizza Hut a fost primul brand care a făcut o reclamă TV concepută doar dintr-un cinemagraph.

Un alt exemplu celebru din offline este proiectarea unui cinemagraph cu Marilyn Monroe pe un display digital, care a acaparat trecătorii de pe străzile New York-ului în 2014.

 

După cum am văzut până acum, cinemagraph-urile devin din ce în ce mai populare, fiind prezente în toate mediile importante din marketing. Acum sunt o oportunitate reală de diferențiere, pe care o susținem și pe care vă încurajăm să o folosiți.

Încheiem cu câteva exemple fascinante, afișate mai jos.

bb615v2 Garden615px-blog Almost-10 Cinemagraph tAXI Ecco-Domani-Summer-Cinemagraph-980px INDIA-980 Cartier-II-1280px-tall-980x504 cointreau-table-980 Lincoln_Cinemagraph