În Inspirație

Cum să generezi conținut pentru industrii „dificile”

continut

Se vorbește mult despre conținut. Ce te faci însă când subiectul conținutului tău, adică activitatea pe care o desfășoară compania pe care o promovezi, nu este tocmai dintre cele mai interesante? Ce te faci dacă activează într-o industrie plictisitoare, în care creativitatea și ingeniozitatea își găsesc cu greu locul? Sau într-o nișă restrânsă, în care pare că nu se petrec prea multe? Despre ce ai putea vorbi atunci?

Cu puțină imaginație și puțin mai multă documentare, veți putea scrie conținut interesant mult și bine. Despre câteva soluții concrete pentru această problemă, discutăm în rândurile următoare.

Cu ce încep?

Una dintre regulile de bază pentru orice tip de scriitură e că nu poți scrie despre un subiect fără să citești despre acel subiect. Cu alte cuvinte, nici de această dată nu o puteți scoate la capăt dacă nu aveți temele făcute.

Nu există subiecte plictisitoare, ci doar conținut plictisitor.

Documentarea trebuie să privească toate dimensiunile industriei în care activează compania pe care o reprezentați: ce produce, cum produce, cine vinde, cine cumpără ș.a.m.d. Odată ce ați înțeles cum funcționează lucrurile în companie, treceți la analiza mai amănunțită a proceselor de muncă.

 

Gândiți-vă la vizitele în fabrici pe care le făceați atunci când erați elevi și cât de fascinante vi se păreau. Ei bine, voi va trebui să transformați fiecare articol, imagine sau infografic într-o astfel de vizită într-un univers necunoscut cititorilor voștri.

Despre ce scriu?

Despre orice. Așa cum spuneam mai sus, diferența nu o face atât subiectul, cât unghiul de abordare. Mai jos, câteva teme care stârnesc de obicei interesul oamenilor, indiferent de domeniul la care fac referire.

Elemente ce țin de istoria sau evoluția unui produs/unei activități

Aici puteți scrie despre inventatorul unui anumit produs, fondatorul unei companii, etapele prin care a trecut o anumită activitate sau percepțiile asupra acesteia și alte asemenea lucruri. În orice domeniu, oricât de neinteresant ar părea la suprafață, se ascund povești surprinzătoare, intrigi și personaje interesante; trebuie doar să săpați suficient de adânc pentru a le descoperi și a le pune în valoare.

Episoade de tipul „How it’s made”

Puține calități sunt mai intense decât curiozitatea umană. Ne place să știm ce se află dincolo de cele mai banale aspecte ale vieții noastre, iar voi puteți exploata cu ușurință această „slăbiciune”.

 

Relatați cum iau naștere anumite produse sau cum se lucrează într-un anumit departament din companie. Ideal ar fi să faceți propriile scurt-metraje, dar dacă nu aveți această posibilitate, din punct de vedere logistic și financiar, atunci vă puteți limita la foto-reportaje.

 

Faceți cunoștință oamenilor cu cei care creează produsele pe care ei le folosesc, cu poveștile lor și cu lumea nevăzută din spatele brandurilor. Mai ales în industriile tehnice, foarte reci și automatizate, această umanizare a produselor poate face minuni.

Statistici. Cifre. Cercetări

Aproape orice organizație are nevoie să facă diferite studii, rapoarte și cercetări pentru a își monitoriza și îmbunătăți activitatea. Nu țineți rezultatele acestor demersuri doar pentru voi, ci puneți-le cap la cap în infografice atrăgătoare și împărtășiți-le cu cei care vă urmăresc.

 

Poate fi o statistică legată de cei care cumpără produsele voastre, de activitatea de pe site, de solicitări ciudate pe care le-au primit cei de la departamentul de Relații cu Clienții sau pur și simplă o listă cu fun facts conexe activității companiei pe care o promovați.

 

Țineți cont de principiile pe care se bazează reprezentările vizuale ale datelor și alegeți forma cea mai atractivă în care să așezați informațiile pe care le aveți la dispoziție, atât din punct de vedere estetic, cât și al conținutului.

Mituri. Legende. Povești

Indiferent de subiectul pe care trebuie să îl abordați, cu poveștile nu dați greș niciodată. Documentați-vă și aflați ce fel de mituri sau prejudecăți există cu privire la produsele sau serviciile voastre și abordați-le pe fiecare în parte, demontându-le sau confirmându-le, acolo unde e cazul.

 

Un alt lucru pe care îl puteți face este să relatați câteva legende urbane care circulă cu privire la personaje care au marcat evoluția produselor promovate, la spațiul în care compania respectivă își desfășoară activitatea sau alte asemenea lucruri.

 

Ați putea, totodată, să povestiți cum a luat naștere un logo, un simbol sau numele unor produse mai cunoscute dintre cele pe care le promovați.

Interviuri cu oameni „din interior”

Dacă în compania pe care o reprezentați există oameni cu meserii atipice, rare, sau cu experiențe deosebite, nu vă gândiți de două ori înainte să le luați un interviu în care să detalieze cum au ajuns să facă ceea ce fac, să arate în ce constă munca lor de fiecare zi și care este farmecul acesteia.

Genul acesta de oameni merită scoși în față, pentru a își spune povestea. Și cu siguranță că vă vor ajuta să diferențiați brandul respectiv în percepția publicului.

Cum scriu?

Documentat, cu drag și pasiune. Dacă nu respectați aceste trei criterii, se va observa în calitatea conţinutului final.

Scrieți lejer, relaxat și cu umor, atunci când e loc de așa ceva. Și, mai mult decât orice, țineți minte că de voi depinde dacă subiectul abordat va părea sau nu interesant în ochii celor care vor citi.

Alegeți mereu o perspectivă proaspătă, inedită asupra lucrurilor și nu îi pierdeți din vedere pe cei pentru care scrieți.

Până la urmă, fiecare material creat trebuie să ofere un răspuns la o întrebare care să îi preocupe, chiar dacă nu și-au dat încă seama de asta.