În Inspirație

Stickere promoționale: sfaturi practice și exemple creative

Invision Sticker

Stickerele promoționale reprezintă un mijloc eficient și relativ ieftin de a promova un brand, un eveniment sau un produs. Marea provocare a designului de stickere devine aceea de a îl determina pe cel care îl primește să îl folosească și pe cei din jur să îl observe.

Cu alte cuvinte, un sticker trebuie să îndeplinească în același timp următoarele funcții:

  • Să transmită un mesaj despre brandul promovat sau personalitatea acestuia;
  • Să determine publicul să se identifice cu mesajul său;
  • Să atragă simpatia celor care intră în contact cu el.

Pentru a putea îndeplini toate aceste cerințe, un sticker eficient trebuie să aibă valoare atât pentru client, cât și pentru cel care îl primește. Neavând o utilitate anume, stickerele sunt apreciate dacă sunt cool, amuzante, inteligente sau pentru că publicul vrea să se asocieze în mod public cu un anumit brand.

Din aceste motive, un sticker trebuie să fie tratat cu aceeași importanță ca orice alt material publicitar, adică cu o atenție sporită la formă, material, culoare și typography.
Însă spre deosebire de celelalte materiale tipărite, stickerele promoționale au de multe ori dimensiuni foarte reduse, ceea ce înseamnă că designul trebuie să fie unul clar și foarte simplu, care să se facă remarcat chiar și de la distanță.

Înainte de a începe procesul de lucru, ar fi bine să aveți răspunsurile la următoarele întrebări:

  • Care este scopul stickerului respectiv?
  • Cine îl va primi/vedea?
  • Ce alte elemente grafice vor face parte din același demers de promovare?

Răspunsurile la aceste întrebări vă vor ajuta să alegeți conceptul, culorile, forma și elementele grafice.

Forma

Cele mai comune forme pentru stickere sunt dreptunghiul/pătratul, respectiv cercul, pentru că și eforturile de producție și tipar sunt mai mici. Totuși, stickerele cu forme mai speciale pot atrage atenția cu mai multă ușurință.

Culoarea

Pentru că trebuie să atragă atenția, este indicat să mergeți pe un contrast puternic, de exemplu alb-negru, sau să utilizați culori vii, puternice, vibrante, care să fie remarcate de la distanță. Este de asemenea foarte important ca atât culorile, cât și elementele grafice folosite să fie în armonie cu identitatea vizuală a brandului promovat.

Typography

Fiind de multe ori de dimensiuni foarte mici, nu este recomandată inserarea unor mesaje complexe pe stickere. Dacă însă, din diferite motive, sunteți nevoiți să includeți și elemente de text în design, folosiți fonturi lizibile.

O altă variantă de a folosi cu succes designul de literă în procesul de creare a unui sticker este ca acestea să conțină exclusiv text, iar forma stickerului să urmeze conturul textului. În acest caz, neavând alte elemente vizuale, este foarte important ca mesajul să fie bine construit, cu un impact puternic.

Tiparul

Calitatea tiparului face de multe ori diferența între un sticker eficient și unul ineficient. Alegeți cu grijă materialul pe care va fi tipărit și interesați-vă care este gradul de perisabilitate a hârtiei și adezivului folosit. Țineți cont de obiectele pe care va fi lipit stickerul, pentru că acestea pot influența calitatea pe termen mediu a stickerului. Spre exemplu, dacă un sticker va fi lipit pe suprafața unu laptop, într-o zonă care intră des în contact cu degetele utilizatorului sau într-una care se încălzește, s-ar putea să fie nevoie ca stickerul să fie tipărit pe o hârtie mai rezistentă, iar adezivul să fie unui special.

Acestea fiind spuse, să vedem acum câteva exemple creative de stickere. Dacă ați creat și voi modele cu care vă mândriți, ne-am bucura să ne ajutați să ne completăm galeria. :)

Biciclop

Lush - sticker

Le sacre Noir

Cristian Hosu - sticker1

Uman

Cristian Hosu - sticker3Cristian Hosu - sticker4

Scartihstan

Dan Ciobanu - sticker

Stickerland

99designs

Ioana Iordan - sticker

Indygen

Diana Voinea - sticker

InvisionApp

InvisionApp

Dribbble

dribble sticker

Ember

ember

More

More

Tatoo Snob