În Interviuri

[Alexandru Nimurad] Un design bun comunică direct, clar şi simplu

3602fa13033415.5627020506c52

Creaţiile lui Alexandru sunt puternic influenţate de mitologie, astronomie şi biologie – cel mai bun profesor, după spusele acestuia. A terminat un liceu de arte, o facultate de arhitectură şi încă una de modă. Toate, oferindu-i teren pentru a experimenta şi a transpune prin ilustraţii şi creaţii de modă, poveşti despre viaţă, apreciate şi premiate local şi internaţional. În prezent, Alexandru Nimurad este Art Director la McCann Erickson. Despre cum vede el comunicarea vizuală, aflăm în cele ce urmează.

 

  • Dacă ai putea alege să fii un element din comunicarea vizuală, care ar fi acela? 

Probabil că aş alege să fiu culoare, din simplul motiv că este limbajul nonverbal cel mai eficient şi cel mai uşor de decriptat, la care reacţionăm insinctiv.

b7869d4862517.5602026fc2370

 

  • Care este abordarea ta în procesul de creaţie şi cum se desfăşoară acesta?

Sunt câţiva paşi:

• înţelegerea nevoii;

• cui se adresează proiectul;

• cum comunică publicul ţintă;

• care este contextul celui căruia i se adresează proiectul.
De aici urmează un proces de mixare şi remixare a unor elemente de bază. Este ca o gramatică, pentru că procesul creativ din spatele unui proiect (vizual) înseamnă comunicare. Şi există pentru a comunica ceva.

83b1df47242535.5874d5c55f173

 

fde16447242535.5874db6e8a33c

 

  • Care îţi sunt tools of trade?

Observaţia, întrebările, o hârtie, un creion, un computer…

 

  • Există design bun şi design slab? 

Nu cred în categorisirea extremă. Nu există bun/prost.

Există subiectivism, există lipsă a comunicării, neînţelegere… Un design bun comunică direct, clar şi simplu. Fără să aibă nevoie de artificii şi explicaţii extra.

illustration11 243c5342188787.57c455644ff3a 6e667d11858462.5603241bf05fa

 

  • Ce ar conţine kitul de supravieţuire în domeniu pentru un designer?

Răbdare.

Înţelegerea poziţiei –  aceea de a răspunde creativ unei nevoi clare.

Maleabilitate.

Adaptabilitate.

Tehnică.

Capacitate de sintetizare.

a80fed36409665.56064319ad8ae ac829936409595.560643195d77d untamed_skin_ensemble_of_broken_pieces

 

  • Ce părere ai despre campaniile de comunicare online şi offline din România, din punct de vedere vizual? 

Ar putea fi mai bune, dacă nu ar încerca să comunice tot odată.

Ar avea de câştigat dacă nu ar fi pe fast forward şi dacă ar avea încredere că cei care le lucrează (designerii, art derectorii, frelancerii), le lucrează bazat pe nişte cunoştinţe şi un bagaj de informaţii bine pus la punct.

Este loc de mai bine.

 

  • De ce ar trebui să îi pese unui director de companie/brand/produs de comunicarea vizuală?

Pentru că omul este o creatură care face multe dintre alegeri bazate vizual. Nu e întâmplător că ochiul uman este un organ atât de evoluat… A fost folosit în evoluţia noastră ca specie.

În cazul brandingului, comunicarea vizuală e nota care dă glas conţinutului.

8ecdbd48315777.58946d4683d73 2b717e48032911.588c5abb7b824

 

  • Se poate dezvolta simțul estetic pentru a recunoaște (sau genera) o comunicare vizuală bună? 

Da, printr-o expunere la tot ce înseamnă creativitate în lumea artelor.

Acolo exprimarea şi limbajul non-verbal este dus la nivelul cel mai de sus.

Apoi mai există dezmembrarea şi negarea reţetelor acelea de genul „este bine să…”

Fiecare proiect e destinat unei entităţi unice şi atunci clasica expresie „think outside the box” se aplică perfect. Pentru că fiecare proiect de comunicare vizuală e ca un rol de teatru – fiecare cu vocea lui şi setul său de elemente cheie.

802c7213601053.56275c04e5be4

 

  • Ce ar trebui să înțeleagă cei profilaţi pe alte specializari, despre comunicarea vizuală și scopul ei?

Ar fi bine să aibă în vedere că este locomotiva sau cârligul. Scopul ei este să dea o formă mai aproape de planul concret. Este puntea de legătura dintre lumea ideilor şi lumea fizică. Ce ar fi cuvântul fără literele scrise?

a885d737433671.560667a84fcdc 2bd81c37433673.560666a038d3e

 

  • Care crezi/speri că va fi rolul şi rostul comunicării vizuale în viitorul îndepărtat?

Judecând după cum evoluează social media (vezi cum s-a ajuns de la Facebook la Instagram), cred că vizualul începe să ia locul informaţiei scrise. Din păcate, oamenii au răbdare din ce în ce mai puţin…

b3501813601053.56275c1d5d3ad we-run-to-the-futurelipiti

 

  • De unde înveţi & te inspiri? 

Muzee.

Cărţi vechi şi noi (tot ce prind).

Tot ce ţine de biologie şi ştiinţele naturii (ei sunt adevăraţii maeştrii în comunicarea vizuală şi acolo sunt adevăraţii profesori; de aici înveţi la nesfârşit).

Din observaţiile pe care le fac la cei din jurul meu şi din felul în care reacţionez eu.

Platforme online non-advertising related: trendland, dazed & confused, Nowness, Sub25 etc.

Tot ce înseamnă ilustraţie, typography, pictură, desen, grafică.