În Interviuri

[Interviu] Ilia Uvarov, Creative Director @R/GA Londra

Processed with VSCO with x5 preset

Ilia şi-a început activitatea în cadrul R/GA New York în 2004, ca Senior Interaction Designer, iar în prezent coordonează o echipă multi-disciplinară de designeri, în calitate de Head of Experience Design pentru R/GA Londra. În interviul de azi, aceste ne vorbeşte despre importanţa simplităţii în gândire şi creaţie, şi despre necesitatea oferirii de experienţe cât mai relevante din punct de vedere uman.

Salut, Ilia. Pentru început, spune-ne, te rugăm, ce te-a determinat să urmezi o carieră în design?

În esență, în design este vorba despre îmbunătățirea vieții. Despre crearea experiențelor care inspiră, împuternicesc și recompensează. M-a încântat mereu ideea de a face ceva cu o semnificație culturală, elegant și nou. UX-ul este ceva spre care am tins în mod natural datorită accentului său pe inovație în folosul oamenilor.

Din experiența ta, care sunt abilitățile necesare pentru a deveni un bun UX designer?

În timp ce tool-urile și metodele evoluează constant, există anumite abilități pe care le căutăm mereu. Cum ar fi: capacitatea de a descoperi și de a te raporta la experiențele altor persoane, capacitatea de a genera idei care sunt legate de obiectivele de afaceri și capacitatea de a comunica, colabora și de a integra simplitatea.

Recent, ai fost promovat în rolul de Executive Creative Director în cadrul departamentului de Experience Design a R/GA Londra. Care îți sunt principalele sarcini și provocări în prezent?

Rolul meu actual este de a mă asigura că agenția continuă să creeze experiențe conectate, care sunt umane, simple și puternice. Sunt responsabil de îmbunătățirea constantă a modului în care realizăm parteneriatele cu clienții și de felul în care ne structurăm procesele, în timp ce ne păstrăm locul în fruntea inovației.

Anul trecut, R/GA a câștigat 33 de premii la Cannes Lions. Care a fost numitorul comun al campaniilor câștigătoare? Există o rețetă a succesului pentru acest tip de festivaluri?

Obiectivul nostru a fost întotdeauna formarea parteneriatelor strategice cu brand-uri și conectarea produselor lor cu publicul general. Secretul constă în a aplica în mod consecvent această abordare, la intersecția dintre design, tehnologie și storytelling.

Care sunt oamenii sau lucrările pe care le găsești remarcabile / care te inspiră?

Suntem inspirați tot mai mult de start-up-uri. Agilitatea gândirii lor, tenacitatea cu care fac lucrurile să se întâmple, capacitatea de a obține rezultate și de a face schimbări sunt uluitoare.

Care este setup-ul tău și ce tool-uri folosești? (software-ul preferat, hardware, aplicații de organizare a task-urilor etc.)

În ceea ce privește tool-urile, încercăm să folosim pachetele care accelerează workflow-ul și care facilitează colaborarea. Astfel, oamenii petrec mai puțin timp cu documentarea și mai mult timp schimbând idei. Instrumente precum Slack și suita Atlassin sunt în topul preferinţelor noastre în cadrul agenţiei.

Care crezi că va fi următorul trend major în UX Design?

Posibil, crearea prototipurilor în medii precum realitatea virtuală / augmentată.

Cum reuşeşti să nu fii copleșit de ritmul în care apar lucruri noi?

Prin aplicarea filtrului uman. Dacă este inovatoare, însă nu există o nevoie reală pentru idee, nu o facem.

Ce i-ai sfătui pe tinerii designeri care își doresc o carieră în UX?

Uită-te în interior, în jur și înainte. Înțelege oamenii, observă ceea ce se întâmplă în mediul tău și privește spre viitor.