În Personalități

Personalități din industria digitală: Sarah Fay

Sarah Fay

Sarah Fay este una dintre figurile marcante ale industriei serviciilor media și a contribuit la dezvoltarea marketingului interactiv, concentrându-și eforturile în dezvoltarea și implementarea unor modele inovatoare de advertising.

Sarah Fay a încercat să integreze într-o manieră coerentă conținutul media alături de contextul multiplelor platforme existente – web, film, print, audio, evenimente etc. Acest model propunea alipirea conținutului tradițional alături de branding, storytelling și advertising online, adică direcția în care se îndreaptă și astăzi companiile.

Contribuții

De-a lungul carierei sale, Sarah Fay a inițiat câteva studii cu rol fundamental în media digitală, care au evidențiat importanța componentei sociale din mediul online în strategiile de marketing.

Born to be wired

Acesta este un studiu lansat în 2003, care are în centrul atenției caracteristicile milenialilor, adică totalitatea persoanelor care formează generația de astăzi. S-a dorit prezentarea unei imagini cât mai clare a comportamentului în media al generației de astăzi și modul în care se raportează la branduri: care sunt nevoile socio-psihologice pe care intenționează să le îndeplinească? ce fel de conținut caută? cu ce branduri rezonează și de ce?

 

Milenialii nu sunt asemenea altor generații pe care ni le amintim; sunt mult mai numeroși, mult mai bine educați și mult mai diverși din punct de vedere etnic. Cel mai important: au conștiința obiceiurilor sociale pozitive: munca de echipă, modestia, buna-purtare, dorința de auto-realizare. În câțiva ani, acești tineri vor învinge pesimiștii și cinicii.

În urma acestui studiu, s-au identificat 6 categorii de oameni cu vârste cuprinse între 13-24 de ani:

sarah fay1

„The Now-Crowd” este un segment tânăr, alcătuit din oameni care vorbesc mult, ascultă puțin, evită conflictul în conversație și se simt confortabil în grupuri. Au nevoie de branduri și mesaje credibile, care să le îmbunătățească imaginea în fața grupului.

„IQ Crew” sunt oamenii pragmatici, care folosesc diversele medii de comunicare cu scopul de a duce la bun sfârșit un task, de a rezolva o problemă sau a verifica o informație; această grupare deține cel mai ridicat nivel de cunoștințe. Nu caută branduri ostentative sau populare, ci valoare adăugată.

„Alter-ego.coms” urmează tiparul celor activi în mediul online. Sunt anti-advertising, se simt copleșiți de nivelul ridicat de informație, dar nu renunță la ea întrucât se simt într-un oarecare control. De cele mai multe ori, cei care fac parte din acest segment descoperă singuri avantajele și dezavantajele unui brand.

„Miss Insulars” reprezintă categoria cu cel mai ridicat număr de femei și cel mai scăzut nivel de sociabilitate. Caracterul aparte al acestei nișe constă în nevoia subiecților de a se împrieteni cu brandul.

„Chic Geeks” sunt îndrăgostiții de tehnologie, inovație, imagine și gadget-uri, iar nevoia lor de a afla noutățile îi transformă în adevărați experți. Au nevoie de exclusivitatea informațiilor pe care le primesc, iar brandurile pe care le folosesc trebuie să le ofere siguranță.

În categoria „Hubs” predomină bărbații maturi; n-au nevoie de branduri care să-i definească, însă au nevoie de calitate și de mesaje care să denote profunzime și experiență.

Așadar, Sarah Fay a deschis drumul către înțelegerea noii generații și a rolului mediei digitale; aceasta a observat că publicul începe să exercite control asupra canalelor de comunicare și, pentru a putea ajunge la acesta, un brand trebuie să îl caute în mediul său de viață, mai mult sau mai puțin digital.

Never Ending Friending – A Journey into Social Networking

Cel de-al doilea studiu important inițiat de Sarah Fay arată cum socializarea digitală impune o schimbare în modalitatea de interacțiune a consumatorilor cu brandurile existente pe piață și cu întregul peisaj de ansamblu al mediei digitale. Pe lângă acestea, sunt identificate o serie de bune practici care vor guverna comportamentele în această nouă lume digitalizată.

sarah fay2

Social networking-ul este unul dintre elementele centrale ale cercetărilor întreprinse de Sarah Fay. Aceasta a susținut faptul că deși mediul online este un teritoriu care împarte utilizatorii în mai multe tabere (cei deschiși înspre nou și cei care preferă metodele tradiționale de comunicare), în mod cert noile tendințe își spun cuvântul și tradiția se va transfera, treptat, în mediul online, brandurile urmând să se concentreze pe un nou model de promovare.

Iată câteva dintre ideile principale subliniate de Sarah Fay:

Social networking înseamnă influență

Este o modalitate prin care utilizatorii pot avea acces la orice fel de informație sau activitate; fie că vorbim despre muzică, știri, filme, jocuri sau simple căutări de informații, pentru un consumator tânăr, rețelele sociale reprezintă o influență importantă, întrucât aceste mijloace de comunicare și divertisment sunt asociate cu interacțiunile din cadrul unui grup.

Social networking înseamnă multitasking

Un utilizator lucrează pe mai multe planuri când vine vorba de social networking. Totodată, mediile digitale s-au dezvoltat în așa manieră încât focalizarea pe o singură activitate este mai greu de realizat.

Social networking înseamnă personificarea brandului

Consumatorii integrează brandul și valorile pe care le transmite în propriul lor stil de viață, așa încât, de multe ori, povestea unui om vine la pachet cu imaginea sau mesajul unui brand. Pe de altă parte, un brand bine plasat are puterea de a îndeplini vise, prin urmare, un consumator fericit împărtășește cu alții din experiența sa, iar brandul capătă, din nou, o dimensiune umană.

Social networking înseamnă deschidere

Rețelele sociale se află într-o permanentă schimbare, ceea ce înseamnă că un brand trebuie să se muleze după nevoile consumatorilor și să se concentreze pe latura hedonistă a acestei platforme. În același timp, un brand nu trebuie privit ca fiind o entitate abstractă, statică și rigidă. Acesta ar trebui să transmită valori clare, sincere și flexibile în timp și spațiu.

 

***

Prin cercetările sale, Sarah Fay a atras atenția asupra faptului că serviciile media și marketingul interactiv sunt două domenii aflate în permanentă expansiune, iar mediul digital are nevoie, în mod recurent, de prospețime și inovație.

Aderarea unui brand la spiritul rețelelor sociale înseamnă cultivarea și menținerea unei prietenii. Iar un prieten adevărat se concentrează întotdeauna pe nevoile celorlalți.

 

Sursă imagine