În Studii de caz

Cum a făcut Snoop Dogg celebră o comună din Mureș – o poveste de real time marketing

campanie-bogata

[Client]: Primăria Bogata

[Agenţie]: Kinecto

[Domeniu]: Real-time marketing


[Context]

Pe 15 martie 2016, Snoop Dogg a greșit un check-in pe Instagram și în loc să se localizeze în Bogota, Colombia, a stârnit valuri în internetul din România cu un check-in în Bogata de Mureș.

 

Am observat și noi greșeala aceasta și ne-am dat seama de oportunitate – aceea de a profita de atenția media globală, creând o campanie de real time marketing pentru Bogata de România. Scopul? Evident acela de a populariza această zonă, foarte frumoasă și ofertantă din punct de vedere turistic.

 

Cu alte cuvinte, dacă Snoop a dat check-in din greșeală, noi am vrut ca turiștii să simtă dorința de a da check-in cu adevărat.

 

Primăria Bogata a fost de la început foarte deschisă acestui proiect, spunându-ne că atenția le place și că își doresc cu adevărat să promoveze mica localitate astfel încât să crească numărul de turiști din zonă.

 

[Provocări]

Am realizat de la bun început că trebuie să ne mișcăm foarte repede cu proiectul nostru. Astfel de momente se pierd repede în știri și atunci am vrut ca în numai o zi să putem lansa campania. Asta a însemnat o mobilizare enormă din partea tuturor, chiar și în afara orelor de program.

 

[Obiectivul principal]

Avem foarte multe zone frumoase în țara noastră, dar promovarea lor nu este deloc una fericită.

 

Turiștii români și străini aleg să viziteze locuri clasice, cunoscute, fără să exploreze și altele.

 

Obiectivul nostru a fost să punem Bogata pe harta turismului, să arătăm ce are zona mai frumos și să promovăm zona întocmai cum se promovează orașe mari și faimoase din lumea întreagă.

 


[Indicatori de performanţă]

Cât mai mulţi vizitatori pe site.

 


[
Public ţintă]

Turiști români și străini, oricine ar fi interesat să descopere și alte zone din țara noastră.

 


[
Concept şi strategie]

Oamenii sunt inspirați să încerce experiențe noi prin mișcări sociale care devin virale pe platformele de socializare.

 

Ne-am dorit astfel să plecăm de la a crea o platformă-cheie pe care să putem construi o strategie de diseminare de conţinut care să distreze, să inspire și să activeze oamenii.

 

 

[Tactici]

Întâi am creat un website care urma să constituie punctul central al campaniei noastre.

 

Am creat rapid conținut pentru acesta, structurat așa cum este el atunci când vorbim de promovare turistică a altor orașe mari:

  • activități interesante pentru turiști
  • bucătărie locală
  • integrare cu Google Maps (pentru a ajuta oamenii să poată ajunge acolo cât mai rapid)
bogata1 bogata2

 

Apoi am creat pagina de Facebook Visit Bogata și am continuat să utilizăm puternic hashtag-ul #visitbogata.

 

Strategia de conținut pentru pagina de Facebook a fost să creăm și să difuzăm meme-uri cu Snoop Dogg pentru a continua să ținem userii aproape și interesați – apoi să oferim și informații cu adevărat utile cu privire la localitate.

facebook-bogata

După ce campania a devenit virală, am început să primim, prin mesaje private, o mulțime de fotografii reale de la fața locului pe care le-am integrat în planul de comunicare.

 

[Rezultate]:

În primele 24 de ore de la lansare, am înregistrat peste 45.000 de vizitatori unici.

După mențiuni în presa locală și apariții TV, am avut peste 20 de mențiuni internaționale pe site-uri de renume, din care amintim: NPR, BBC, USA Today, Medium.com, ForeignPolicy.comTime.com.

bbc

 

Snoop Dogg însuși a postat un reply la campania noastră, folosind hashtag-ul #visitbogata și făcându-și cunoscute intențiile de a vizita țara noastră cu adevărat.

snoop-dog

 

Reply-ul postat pe Facebook de către Snoop a avut o rată de engagement masivă, comparat cu alte postări: peste 100k likes, peste 3k replici, aproape 6k de share-uri.  

Acest răspuns au făcut ca ”bogata romania” and ”bogata romania snoop dogg” să devină un trending subject pe Facebook, cu peste 86.000 de oameni vorbind despre #visitbogata pe Facebook.

 

Lecţia principală de digital marketing desprinsă din campanie:

Contextualizarea și real-time marketing funcționează.

E nevoie să fim mereu atenți, să ținem urechile ciulite și dacă considerăm că un context sau un subiect merită să fie exploatate, trebuie să avem încredere și să ne mișcăm repede.

“Rapid” este de altfel cuvântul de ordine. Am învățat cât e de important să te miști cu toate pânzele sus, repede – expresia “you snooze, you lose” se aplică perfect aici, fiecare oră e critică.

Gândiți-vă cum ar fi arătat Visit Bogata dacă ar fi fost lansată la o lună după greșeala lui Snoop Dogg – ar fi trecut, cel mai probabil, neobservată.