În Studii de caz

Oamenii şi apoi CV-urile. O poveste de digital branding în HR

Temps - Ctrl-d images 02

[​Client​]: Temps

[Agen​ţie]: High Contrast​

[Domeniu​​]: branding, website design & development, digital marketing, social media campaigns


[Background]

Temps este parte a grupului RINF și oferă servicii integrate de HR din 2011. Pasiunea, expertiza și focusul către domeniul IT și zona de white collar au ajutat la construirea unui brand puternic și un business de succes.

 

[​Context​]​

Dorința de schimbare pe vizual în cadrul Temps a venit odată cu un om nou pe marketing, Lidia Garofeanu. Aveau brandul, candidații, poveștile de succes din spatele business-ului, un specialist care să le promoveze, nu aveau încă instrumentele corecte.

În 2016, Lidia și Iuliana Leurent, CEO Temps, au apelat la noi pentru a le ajuta cu un site nou. Le-am ascultat, le-am înțeles nevoile și am făcut mai mult decât un site – am trecut împreună printr-un întreg proces de branding digital.

 

[Provocări]

Provocarea a fost să convingem clientul că nu are nevoie doar de un site, ci de o repoziționare și un brand fresh, modern, care să se diferențieze în online.

A fost însă o provocare peste care am trecut încă de la primele discuții.

 

[Obiectivul principal]​

Ne-am propus să punem bazele unei prezențe online puternice, distincte, dar totodată prietenoasă și orientată către nucleul companiei – personalitatea și individualitatea candidaților.

Dincolo de CV-urile lor, Temps își dorește să transmită garantarea găsirii jobului ideal pentru fiecare candidat în parte.

 

[Obiectiv secundar]

Schimbarea felului în care HR-ul este văzut de candidați și oferirea unei perspective noi, moderne asupra întregului proces de recrutare.

 

[Indicatori de performanţă]

Marele avantaj al online-ului este că poți să măsori oricând. Știi în orice moment unde te afli, dar și unde ai putea să ajungi.

Am măsurat efectul acțiunilor prin numărul de vizite pe site și a conversiilor, reacțiile și referințele din social media, creșterea numărului de aplicanți și de angajări prin Temps.

 

[Resurse utilizate]

În High Contrast ne ghidăm după un proces bine pus la punct, tool-uri de project management, frameworkuri și metode bine definite de testare și analiză.

Totul începe cu un project checklist combinat cu tool-uri de task management precum Trello sau Google Drive. Slack ne-a îmbunătățit extrem de mult felul în care comunicăm intern, aflându-se în top trei aplicații folosite în agenție.

Photoshop, Adobe Illustrator și Niice stau la baza livrabilelor pe design, în timp ce dezvoltarea a fost realizată, monitorizată și perfecționată în IDE, Chrome developer tools și Asset automation tools precum Gulp.

Temps - Ctrl-d images 04

[Public ​ţintă]

Temps se adresează celor aflați în căutarea unui job care să le permită să-și combine pasiunile, cunoștințele și dorința de a se dezvolta continuu.

Pe scurt, millenials: mereu curioși, deschiși spre noi experințe, foarte conectați la tot ce se întâmplă în mediul online și pasionați de tehnologie.

 

[Concept​ & ​strategie​]

Repoziționarea Temps are la bază un mesaj simplu, oarecum firesc în lumea HR-ului, dar de multe ori ignorat în business: People first.

Acest statement a devenit noul tagline al agenției de recrutare și a fost comunicat în toate campaniile ulterioare.

Temps - Ctrl-d images 05

[​Tactici şi acţiuni/etape pentru implementare]

Ne-am dorit ca oamenii să înțeleagă din start cu ce e diferită Temps de orice altă agenție de pe piață și am folosit elemente simple, familiare.

 

Logo & tagline

Am început procesul de branding prin schimbarea tagline-ului, a poziționării și a tuturor elementelor vizuale.

Nu am schimbat logo-ul în totalitate întrucât se plia pe noua strategie, dar l-am modernizat: poziția ierarhică a omenilor a fost regândită astfel încât să exprime egalitate între candidați.

Am ales un font simplu, curat, pentru a pune accentul pe simbol și mesaj.

Temps - Ctrl-d images 06

Identitate vizuală

Am identificat diferențiatorul în profilul candidatului Temps – curajul – și l-am ilustrat apoi ca o valoare a brandului.

Ne-am imaginat candidații în viața lor de zi cu zi și i-am definit prin imagini și headline-uri puternice:

“Candidații noștri nu se tem de schimbare” | “Candidații noștri caută
experiențe unice” | “Candidații noștri vor să schimbe lumea”.

Temps - Ctrl-d images 02
Conceptul ”People first” a fost transpus apoi în toate materialele colaterale (cărți de vizită, roll-up uri, calendare și agende).

Temps - Ctrl-d images 07
Website design & development

Următorul pas a fost transpunerea acestor valori și filozofia Temps într-un website dinamic, modern, user-friendly, responsive.

Site-ul a gravitat astfel în jurul unui stil minimalist, axat pe culori fresh, imagini reprezentative și call to action-uri puternice (”Sounds familiar”, ”Join us”).

Temps - Ctrl-d images 03
Marketing online – Campanii Social Media
Prima campanie de marketing digital pentru Temps a avut ca scop angajarea unor specialiști în HR.
Asta ne-a dus cu gândul la întrebările clasice din procesul de recrutare: ”Cum te-ar descrie fostul tău șef?”, ”Care sunt punctele tale slabe?”, ”Care sunt hobby-urile tale?” etc.
Orice om de HR tresare când le vede, dar noi ni-i doream pentru Temps pe cei care vor să le schimbe.
Recruiting-campaign-mockup
Temps - Ctrl-d images 11

Reacția publicului țintă ne-a motivat să demarăm următoarea campanie, rezultatul unui joc de cuvinte din timpul unei ședințe de brainstorming.

Au fost identificate cuvinte uzuale ce conțin cele două litere ale conceptului de HR și care au fost corelate cu tipul de persoană ce ar rezona cu filosofia Temps:

”You can’t spell HERO without HR.”

”You can’t spell INTERNSHIP without HR.”

Temps - Ctrl-d images 12

O provocare a fost realizarea unei campanii de recrutare pentru un job de call center, job ce poate fi văzut inițial cu scepticism de tineri.

Ne-am gândit însă care sunt avantajele job-ului și le-am ilustrat sub forma job-ului ideal pentru vară. Cine nu vrea să iasă în fiecare weekend?

Temps - Ctrl-d images 10

Rooftop party-ul organizat de Temps pentru a sărbători noua identitate și prezența online a venit ca o confirmare a laturii prietenoase, dorinței de schimbare și deschiderii pe care suntem siguri că brandul va continua să le transmită și dezvolte.

Temps - Ctrl-d images 08

 

[Rezultate​]

Alături de echipa Temps, am reușit să creăm un brand curajos în digital, un mediu puternic de care brandurile mari (încă) nu au înțeles că trebuie să țină cont.

Vizitele pe site au crescut vizibil de la lansarea noului site, la fel și numărul de conversii.

De la lansare (iunie 2016) și până la finalul anului trecut, site-ul a fost vizitat de peste 5000 de useri, iar procentul de vizitatori noi ajunge pănă la 75%.

Campaniile din social media au un reach de peste 1k oameni per campanie și tot mai mulți candidați își găsesc job-ul cu ajutorul Temps.

 

Lecţia principală de digital marketing desprins​ă din proiect:

Prin Temps am avut șansa de a schimba felul în care este perceput HR-ul de un public țintă atât de vânat de branduri, online și offline.

Focusul pe personalitatea candidatului și nu pe CV-ul lui ne-a ajutat să ne apropiem de ei și a consolidat relația publicului cu brandul.

***

Oameni implicați în proiect din partea agenției:
Rareș Drăgan, Bogdan Dobrescu, Emilia Jercan, Gabriel Răileanu, Radu Milea
 
Oameni implicați în proiect din partea clientului:
Lidia Garofeanu, ​Iuliana Leurent
 
Mai multe povești de digital branding ale agenției interactive, aici:

Site | Facebook | Instagram


deliaDelia Dincă, Marketing Specialist @High Contrast
Delia este Marketing Specialist în High Contrast din 2014, când a cucerit echipa în urma unui Open Week. Este responsabilă de online marketing pentru agenție și clienți, petrece jumătate din timpul programului pe Facebook și Instagram și ar organiza o petrecere internă pe săptămână.