În Tips & Tricks

10 tactici vizuale de storytelling utile strategiilor de marketing în 2017

evan-kirby-220746 (1)

Cu statistici ca ”procesăm vizualurile de 60.000 de ori mai repede decât textul” (3M) și “92% dintre consumatori doresc reclame sub formă de povești” (OneSpot), storytellingul vizual devine indispensabil într-o strategie de marketing. Află 10 tactici prin care îl poți integra în strategia ta.

 

Cele de mai jos fac parte din ebook-ul “Top 10 Visual Storytelling Tactics to revamp your 2017 marketing strategy,” realizat de Visual Storytelling Institute.

Integrează-le în strategia ta și obține povești care trezesc interesul audienței tale.

 

1. Cunoaște-ți clienții

kevin-chan-111853

Orice conținut este produs pentru o audiență specifică, pe care trebuie să o cunoști foarte bine înainte de a trece la treabă.

Care sunt nevoile și preferințele ei, în ce categorie de vârstă se încadrează, ce nivel de educație are…. toate sunt întrebări esențiale, care te ghidează mai apoi în procesul de creație.

Poți afla răspunsurile la aceste întrebări plus multe altele realizând interviuri cu clienții / audiența ta și urmărind-le activitatea în social media. Vei putea constata astfel cine este personajul principal din povestea pe care o vei crea.

 

2. Spune o poveste cap-coadă

nordwood-themes-162461

Majoritatea firmelor comunică direct ce beneficii vei obține în urma folosirii produsului sau serviciul lor. Este un tipar care prinde la public, însă exclude părți importante din imaginea de ansamblu.

O poveste completă conține în schimb nevoia din spatele achiziționării acelui produs, ce dificultăți vor fi rezolvate în viața consumatorului prin folosirea sa și beneficiile obținute drept rezultat. Cele 3 părți fac povestea mai interesantă și mai credibilă, constituind un parcurs clar și logic în firul narativ.

 

3. Oferă-i clientului rolul principal

pj-accetturo-172481

O poveste de afaceri spusă din perspectiva consumatorului este puternică.

Oferă-i rolul principal și imortalizează momente din viața sa, pentru a da publicului șansa de a vedea prin ochii săi.  

 

4. Schimbă perspectivele

maroquotidien-plus-136883

Există și alte perspective prin care poți spune o poveste pe lângă a ta și a consumatorului.

Arată publicului o imagine completă incluzând istorisiri cu angajați, clienți, parteneri și furnizori.

Pe lângă credibilitate, povestea va obține și diversitatea necesară pentru a capta atenția receptorului.

 

5. Creează mesaje în care oamenii se regăsesc

398H

Eșecul este un element uman, pe care toți îl experimentăm din când în când. Un brand care comunică deschis despre el ne poate stârni empatia și întări încrederea în oferta sa.

Încearcă să-l incluzi în poveștile tale și vei obține un conținut sincer, la care clienții se pot raporta.  

 

6. Identifică un scop măreț

samuel-clara-69657

Sunt cauze și subiecte care depășesc satisfacția profesională & personală oferită de produsul / serviciul tău.

Indentifică-le pe cele semnificative pentru audiența ta și găsește-le complementaritatea cu ceea ce oferi.  

Dacă oamenii sunt inspirați de mesajul tău, sunt mai atenți la el, îl rețin și se pot implica personal când conține un call to action.

 

7. Folosește-te de offline

phil-coffman-161251

Chiar dacă o mare parte din comunicare are loc online, există oportunități prin care poți explora storytellingul și în offline.

Evenimente, concursuri sau vizite la birou organizate pentru clienți – toate sunt șanse prin care îi poți cunoaște mai bine, întărind relația cu ei.  

8. Oferă-le un tur din culise

mark-cruz-230099

Dezvăluie în povestea ta cum sunt concepute produsele / serviciile pe care le oferi și cine se află în spatele lor.

Poți face asta prin interviuri video cu angajații, care vorbesc și arată ceea ce fac, și dezvăluiri din procesul de producție. Este o abordare brută & spontană, care conferă credibilitate cuvintelor tale.  

 

9. Caută efectul „wow”

jeff-fielitz-120506

Momentele wow dintr-o poveste – online & offline – sunt cele neașteptate. Acestea surprind audiența și declanșează emoții pozitive, care le rămân în memorie.

Multe momente de acest gen au potențialul de a deveni virale, ajungând să aibă milioane de vizualizări.

 

10. Less is more

joanna-kosinska-129039

Există multe platforme de comunicare și este imposibil să fii prezent pe toate în egală măsură.

Se recomandă astfel să le alegi doar pe cele relevante pentru audiența ta. Stabiliește-ți o prezență remarcabilă acolo și rezultatele vor veni de la sine.