În Tips & Tricks

5 lecţii învăţate din activitatea social media a celor mai cunoscute branduri

social-media-brands

Când activezi în social media, uneori, cel mai bun mod de a învăţa este să te inspiri din ceea ce au făcut ceilalţi. Cum altfel, decât de la cele mai mari branduri din industrie, care au reuşit să-şi transforme activitatea social media în strategii eficiente. Aflăm în articolul de astăzi care sunt cele 5 lecţii pe care ar trebui să le învăţăm de la branduri cunoscute şi de ce resurse este nevoie pentru a le aplica.

Lecţia 1: Ia exemplul HubSpot – foloseşte-te de imagini

Conţinutul vizual are un impact foarte mare în social media, iar articolele care cuprind imagini au cu până la 94% mai multe vizualizări decât cele fără imagini.

Întâlnim această strategie şi în cazul HubSpot, platforma online de inbound marketing & software, care utilizează imagini în cele mai creative şi diverse moduri – aceştia au 100 de template-uri personalizate şi gratuite, prin care să creezi imagini pentru social media.

1_Hubspot_SocialTemplates 1

Resurse care te pot ajuta să aplici această lecţie:

 

Lecţia 2: Inspiră-i pe ceilalţi prin conţinutul tău, aşa cum face Red Bull

Red Bull trece dincolo de marketingul clasic şi caută să inspire, oferind acces la experienţe inedite. Cum? Folosindu-se de emoţii puternice, astfel încât oamenii să reacţioneze pozitiv.

Tagline-ul Red Bull “Îţi dă aripi” se regăseşte în fiecare tip de conţinut creat, perfect adaptat canalului social media folosit – poze de acţiune pe Facebook, Twitter şi Instagram, clipuri despre sport şi mişcare ca stil de viaţă, pe YouTube şi Vine. Red Bull nu se concentrează pe a vinde un produs, ci pe a oferi acces la experienţe aparte, care să inspire şi să ofere entertainment.

Cu peste 4,162,817 de subscriberi YouTube, Red Bull demonstrează importanţa conţinutului autentic, care oferă insight-uri din vieţile oamenilor pasionaţi de sport şi aventură.

Resurse prin care să aplici această lecţie:

 

Lecţia 3: Oferă exemple, aşa cum fac cei de la Coca-Cola

Compania Coca-Cola ştie ce fel de valori are şi cum trebuie să acţioneze. Conform site-ului lor, misiunea companiei este:

  • să reîmprospăteze lumea
  • să aducă momente de optimism şi fericire
  • să creeze valoare şi să facă o diferenţă

Coca-Cola transpune aceste valori prin intermediul canalelor media şi realizează campanii de succes. Un astfel de exemplu este campania #MakeSomeoneHappy,  lansată cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Prin această campanie, Coca-Cola şi-a propus să determine oamenii de pretutindeni să facă pe cineva fericit. Pentru acest lucru, nu este nevoie de prea mult, decât de gesturi mici şi generozitate.


Aceştia sunt foarte activi în social media şi jonglează cu o multitudine de idei creative care pornesc de la ideea de a exprima fericirea sub diverse forme. Tocmai de aceea, contul lor de Tumblr este supranumit „Where Happiness Lives Online”.

 

Resurse pentru a aplica această lecţie:

Lecţia 4: Concentrează-te asupra laturii umane a clienţilor, aşa cum fac cei de la Square

Esenţa social media o reprezintă conexunile dintre oameni, iar Square ştie să folosească acest context într-un mod personalizat. De pildă, prin colecţia de poveşti ce cuprinde experienţele oamenilor care au testat produsele mobile ale companiei cât şi serviciile lor, Square a reuşit să creeze o comunitate. De ce? Pentru că atunci când este provocată să povestească, audienţa este mai conectată la produsul sau serviciul utilizat.

square

Resurse pentru a aplica această lecţie:

Lecţia 5: Fii creativ, precum cei de la Oreo

Oreo face parte din categoria brandurilor care se ocupă de partea de content & design neaşteptat de bine. Postările lor din social media vin mereu cu ceva nou şi surprinzător prin asocierile pe care le fac.

Un alt element ce distinge activitatea Oreo în social este viteza acestora de reacţie la diverse evenimente cu vizibilitate care se întâmplă online sau offline. Mai jos, postarea acestora pe Twitter, când Sony a lansat PlayStation 4:
oreo2

Pentru a avea efecutul scontat este important ca astfel de postări să fie relevante în respectivul context, să nu fie forţate, să aducă o abordare interesantă şi să aibă o doză de umor.

Resurse pentru această lecţie:

  • identifică metoda de creativitate care ţi se potriveşte şi încearcă să pui bazele unui concept, despre metode de creativitate, mai multe în articolul  >>Metode de creativitate

***

Poţi începe să aplici aceste lecţii, însă nu uita să te raportezi întotdeauna la valorile brandului pe care îl promovezi şi la nevoile audienţei tale.

Un alt aspect important este feedback-ul, de altfel, indispensabil în social media. Feedback-ul, de orice natură ar fi el, este constructiv şi te va ajuta în direcţia pe care vrei s-o urmezi. Dacă reacţiile din partea publicului întârzie să apară, asta nu înseamnă că faci ceva greşit. Află ce caută publicul tău şi testează cât mai multe tipuri de conţinut până descoperi cea mai eficientă variantă.