În Tips & Tricks

Bloom, plugin-ul care îți face lista de abonați să înflorească

lista-abonati

Din momentul în care site-ul tău este lansat, una din preocupările principale pe partea de marketing online devine creșterea listei de abonați. Cel mai simplu mod de a facilita abonarea vizitatorilor la newsletter este adăugarea pe site-ul tău a unui câmp pentru opting in.


După cum sugerează și numele, acest câmp oferă utilizatorilor posibilitatea de a opta pentru mesaje promoționale prin introducerea adresei lor de e-mail, și confirmarea ulterioară a abonării.

Bloom este un plugin pentru e-mail opt-in, așadar rolul său e de a te ajuta să îți crești lista de abonați la newsletter sau de utilizatori care descarcă un material de pe site-ul tău.

Tool-ul poate fi folosit și pentru înscrierea la evenimente prin intermediul site-ului, pentru oferirea de discounturi, sau – în anumite contexte – pentru A/B testing în cazul unei rate de conversie mici.

bloom 1


În competiție directă cu tool-uri mai celebre, precum
OptinMonster, Sumo sau Thrive Leads, Bloom are o serie de avantaje care îl plasează deasupra competitorilor, cel puțin pentru utilizatorii de WordPress, dar și câteva neajunsuri, pe care le voi detalia în cele ce urmează.

Cum arată și ce poate face Bloom?

Tool-ul vine cu șase modele standard de opt-in form, ce pot fi plasate în zone diferite ale site-ului, pentru a atrage atenția utilizatorilor care vizualizează anumite pagini.

Astfel, poți opta pentru:

  • Un câmp de tip pop-up, care este afișat după un interval de timp, și este suprapus paginii pe care se află vizitatorul. Astfel de opt-in forms pot fi foarte eficiente în generarea de lead-uri, dar și foarte deranjante pentru utilizatori.
  • Un câmp fly in, care apare în colțul ecranului, fiind mai discret decât pop-up-ul tradițional.
  • Un opt-in form plasat la finalul unui articol (below post), prin care poți cere utilizatorilor să se aboneze dacă vor să primească notificări atunci când postezi articole similare sau pe aceeași temă.
  • Un opt-in form plasat în interiorul unei pagini sau articol (inline), prin care poți oferi un material downloadabil relevant în schimbul adresei de e-mail.
  • Un pop-up de tip widget, plasat în coloana dreaptă sau stângă a paginii, sau în footer.
  • Un opt-in form de tip locked content, care permite utilizatorilor să vizualizeze o pagină doar după ce se abonează la newsletter.
bloom 2

 

Imediat ce un vizitator introduce adresa sa de e-mail în câmpul din pop-up și alege să devină subscriber, este adăugat la o listă de abonați pe care o poți selecta în setările plugin-ului.

Tool-ul permite integrarea cu o serie de servicii de e-mail marketing precum MailChimp, Aweber, Constant Contact sau Get Response, așadar poți alege să adaugi abonații noi în liste deja existente, manageriate cu oricare din aceste servicii.

Bloom permite folosirea mai multor conturi de e-mail marketing simultan, așadar poți folosi liste diferite pentru câmpurile de opt-in pe care le adaugi pe site.

Integrarea e foarte rapidă și ușor de realizat din control panel-ul plugin-ului: trebuie doar să alegi soluția de e-mail marketing preferată, apoi să introduci numele de utilizator și API-ul în câmpurile respective.

bloom 3

 

După ce ai autorizat integrarea și ți-ai ales unul din cele șase modele de opt-in forms, poți începe să personalizezi designul.

Și aici Bloom vine cu o ofertă standard generoasă: ai peste 100 de modele la dispoziție, pentru care poți personaliza formatul, încadrarea, culorile și fonturile.

bloom 4

 

Aspectul final poate fi pre-vizualizat ușor prin click pe butonul de Preview, și poți alege să adaugi efecte de animație, sau să folosești propriul stil CSS.

În panoul Display settings, ai opțiuni precum Fade in, Slide right / up / down, Bounce, Zoom in sau Swing, și pentru fiecare din aceste efecte poți personaliza mecanismele de activare și afișare (display triggers).

bloom 5


Astfel de opțiuni de personalizare sunt foarte utile dacă dorești să afișezi fereastra de abonare doar după ce utilizatorii parcurg 2/3 dintr-un articol de exemplu, sau doar dacă navighează pe site-ul tău de pe un PC sau laptop, și nu de pe un smartphone.

Poți alege să afișezi formularele de opt-in pe homepage sau doar în anumite postări de pe blog, în footer-ul site-ului sau doar pe paginile ce aparțin unei categorii anume.

Totodată, poți alege paginile pe care nu vrei să afișezi un câmp de opt-in, și poți personaliza frecvența de afișare a pop-up-urilor.

Câteva exemple de triggeri includ Time delay, After scrolling, After commenting sau After inactivity.

O absență notabilă la acest capitol este triggerul Exit intent, prezent în alte tool-uri de e-mail opt-in și foarte des folosit pentru îmbunătățirea ratei de conversie. Iată, așadar, unul din principalele dezavantaje ale lui Bloom.

Extra funcționalități: testare, statistici, design responsive

Dincolo de numeroasele posibilități de personalizare, Bloom oferă și o serie de funcționalități pentru A/B sau split testing, optimizare și colectare de date în scop statistic.

Pentru a simplifica procesul de A/B testing, plugin-ul îți permite să duplici un opt-in form deja existent și să ajustezi apoi clona, așa încât să poți compara ușor eficiența și conversiile obținute cu fiecare din cele două variante.

Personalizarea variantei este destul de rapidă, și cu toate că nu poți modifica template-ul pentru clonă, ai la dispoziție o serie de parametri – culori, butoane, CTA-uri, triggeri – pe care îi poți altera pentru split testing.

Odată ce ai stabilit formele finale pentru control și variație, poți începe testul prin click pe butonul Start Test, și poți alege să afișezi fiecare formular de opt-in unui procent din vizitatori.

De asemenea, Bloom îți oferă posibilitatea de a verifica eficiența formelor în orice moment, și de a opri testul dacă una din variante se detașează în câștigătoare (click pe End & Pick winner).

bloom 6


Plugin-ul oferă statistici clare și ușor de interpretat, simplificând foarte mult procesul, astfel că poți alege varianta câștigătoare bazându-te pe date concrete, și nu pe intuiție.

Astfel, pentru variantele testate, poți vedea numărul de impresii, conversii și rata de conversie.

Formele de opt-in și setările aferente pot fi importate și exportate, astfel că dacă ajungi la o variantă cu rată de conversie bună, poți să o preiei și pe un alt site, pentru testare sau CRO. Statisticile sunt disponibile pentru fiecare formular de opt-in, chiar dacă alegi să nu desfășori niciun split test.

Deși nu este nici pe departe cel mai complex tool existent pentru A/B testing, Bloom este un plugin care arată bine, este user-friendly, este ușor de folosit și de personalizat, și oferă suficiente funcționalități pentru a fi o alegere foarte populară între utilizatorii de WP.

 

Pe lângă avantajele deja menționate, tool-ul dezvoltat de cei de la Elegant Themes este și responsive (mobile-friendly), astfel că formele de opt-in pe care le plasezi pe site vor fi automat optimizate pentru tabletă sau mobil, și vor arăta la fel de bine indiferent de dispozitivul pe care navighează vizitatorii.

 

Cât despre neajunsurile plugin-ului, cele mai multe au fost deja menționate: Bloom nu este cel mai complex tool de opt-in, nici de A/B testing, și ar putea cu siguranță beneficia de adăugarea trigger-ului de exit intent, și poate de un alt template de tip ribbon – existent, de exemplu, la competitorii Thrive Leads sau Hello Bar.

De asemenea, Bloom nu poate fi cumpărat individual, astfel că dacă vrei să folosești plugin-ul, trebuie să optezi pentru membership pe Elegant Themes. Pentru o agenție, costul ar putea fi justificat, întrucât abonamentul oferă acces la o serie de teme, template-uri și plugin-uri, însă un utilizator individual ar putea prefera un tool similar, dar cu un preț mai convenabil.