În Tips & Tricks

Brand Mentions – „the musai” tool pentru orice digital marketer

monitorizare-online

De mai bine de 3 ani lucrez în digital marketing și cam tot de atunci simt o nevoie stringentă de a fi conectată în permanență cu industria online, care a binevoit să mă adopte. Însă cum aproximativ 2 milioane de blog posturi sunt scrise zilnic, fără să mai punem la socoteală tot conținutul audio, video, social etc., mi-am recunoscut (temporar) înfrângerea în fața avalanșei de informații.

Am încercat tot felul de tool-uri care mă ajutau fie să îmi organizez mai bine informația primită fie îmi trimiteau notificări cu date care contau pentru mine însă tot am resimțit că nu sunt conectată cu adevărat la industria online.

Brand Mentions – mențiuni web și monitorizare în timp real

Pentru moment m-am oprit din căutări la BrandMentions sau mai degrabă această aplicație m-a convins să mă opresc din căutarea tool-ului perfect pentru monitorizare.

 

Brand Mentions face mai multe decât lasă să se vadă din numele aplicației și printre motivele pentru care îl folosesc constant se numără următoarele:

  • Face ceea ce promite: oferă mențiuni despre orice brand sau topic în timp real
  • Oferă separat mențiuni web și mențiuni Twitter
  • Primesc direct pe mail alerte pentru orice domeniu, brand, temă sunt interesată
  • Pot face monitorizare media foarte ușor
  • Pot vedea în timp real cine mi-a menționat brandul și în ce context
  • Pot face căutări și pentru România
  • Fiecare mențiune are un scor de performanță și pot face comparații între mențiuni
  • E relativ simplu de folosit și înțeles
image 1- BrandMentions

 

Ajutor de nădejde în copywriting

De acum câțiva ani de când m-am apucat de scris trebuie să recunosc că trăiesc cu un soi de temere (și sunt sigură că nu sunt singurul copywriter în postura asta); și anume aceea că ce am eu de spus sau de scris a mai fost deja tălmăcit și rescris în zeci de mii de articole înaintea mea.

 

Și chiar dacă știu că probabil totul a fost spus însă nu de toată lumea, vreau să fiu sigură că temele despre care doresc să scriu nu sunt în totalitate epuizate.

 

Mi s-a întâmplat și nu o singură dată să cred că un articol în care am investit mult timp și concentrare este de-a dreptul revoluționar dar la o analiză mai atentă a „pieței” să descopăr ca cineva a scris despre tema pe care eu am dezbătut-o cu mult înainte de mine.

 

Brand Mentions mă scapă cumva de aceste probleme plus că mă ajută extrem de mult la partea de cercetare prealabilă. Să zicem că sunt interesată de tema „marketing cognitiv” și doresc să scriu un articol în jurul acestui subiect. Caut termenii cheie care mă interesează (cognitive marketing), selectez limba și eventual țara pentru care vreau mențiuni, perioada de timp pentru care vreau sa văd rezultate (pot alege între ultimele 24 ore, ultima săptămână sau ultima lună) și aștept rezultate care apar după câteva secunde.

image 2 - cognitive marketing

 

Brand Mentions are și un fel de „browser” intern care face treaba și mai ușoară. Sunt situații când numărul de rezultate returnate este destul de mare și astfel că deschiderea a „n” număr de pagini într-o fereastră nouă devine obositoare. Deocamdată sistemul de navigare al aplicației nu este foarte rapid însă produsul este înca în Alpha și sper ca acest lucru se va îmbunătăți.

 

Monitorizare brand & creare/ îmbunătățire de relații

Un alt motiv pentru care folosesc BrandMentions este pentru că mă ajută la monitorizarea în timp real a mențiunilor și implicit a brandurilor cu care colaborez.

 

În era digitală în care toți ne învârtim, cu sau fără voia noastră, „timing is everything”. Folosesc aplicația odată pentru a vedea unde a fost brandul care mă interesează menționat si apoi pentru a reacționa la acea mențiune.

 

Poate fi vorba de un review negativ, poate fi vorba de o asociere pozitivă, de un feedback, etc. Oricare dintre situații îmi da posibilitatea să reacționez pe moment, să contactez persoana care m-a menționat și, de ce nu, să creez o legătura cu persoana respectivă pentru colaborări viitoare.

Image 3 - gerovital

 

Alerte direct in mail

La început foloseam aplicația pentru a căuta direct în tool temele sau brandurile care mă interesau. Acum însă folosesc cel mai des alertele.

Am câteva topicuri și branduri pe care le urmăresc zilnic și partea bună e că pot vedea toate aceste mențiuni direct în mail, la care sunt mai mereu conectată. Pentru unele teme sau branduri am setate alerte zilnice, pentru altele săptămânale.

 

Cu siguranță ar fi foarte utile niște filtre adiționale la alerte însă și setările de acum răspund foarte bine nevoilor mele.

image 4 - alerts


Link Building & Link Earning

Fie că este vorba de companii mai mici sau mai mari, la sfârșitul zilei toate vor cam același lucru: să rankeze pe primele poziții în Google.

Și cum pentru marele motor de căutare linkurile sunt încă un semnal extrem de important, la fel de importantă a devenit și goana după linkuri. Orice oportunitate de a obține sau a câștiga un link de calitate nu trebuie pierdută.

Se întâmplă destul de des ca cineva să menționeze un anumit brand în diverse articole fără să facă link către brandul respectiv. Ceea ce este de cele mai multe ori o pierdere pentru companie. Având în față lista de mențiuni, pot cu ușurință naviga printre ele iar în cazul în care o mențiune nu are link, pot contacta autorul mențiunii și vedea în ce măsura poate adăuga un link către websiteul meu.

Funcționează OK strategia asta și pentru branduri mari si pentru companii mai mici și Brand Mentions îmi face jumătate din treabă la capitolul acesta.
Mă ajută foarte mult și faptul că pot seta locația și limba în care doresc mențiunile. De asemenea, vine în ajutor și posibilitatea de sortare după performanță sau dată, mai ales când am de manageruit un număr mare de mențiuni.

image 5 - dedeman

 

Brand Mentions este o aplicație care își face treaba foarte bine, ușor de utilizat și gratuită.

O recomand călduros tuturor celor care sunt interesați de evoluția brandurilor lor, celor care se ocupă de scriere de conținut, celor care fac monitorizare media și nu în ultimul rând celor care vor să mai arunce un ochi din când în când în curtea competitorilor. Oricine este interesat de oricare dintre cele de mai sus își poate crea instant un cont gratuit >>aici.


Cornelia Cozmiuc, Proud Digital Marketer @Cognitive SEO cornelia

Când nu mă documentez pentru următorul studiu de caz, cel mai probabil sunt pe vreun vârf de munte cu parapanta. Îmi place să scriu, să citesc ce scriu alţii, să călătoresc şi sper ca într-o zi să pot cânta la tobe precum Phil Collins.