În Tips & Tricks

Cum a fost la Digital Marketing Forum 2016

Digital-Marketing-Forum

A fost și anul acesta evenimentul care de fiecare dată aduce un update în lumea digitalului românesc – Digital Marketing Forum. Am participat la seria de conferințe, așa că vă aducem și vouă cele mai interesante trenduri și studii de caz pentru mai multă inspirație, zi de zi.

Sesiunea 1: Top Trends în Digital Marketing

În prima sesiune s-au pus pe masă cele mai noi și de succes abordări strategice pentru seducerea unii public din ce în ce mai plictisit de reclame. Cum ne facem auzită vocea în zgomotul din jur? Prin ce facem oamenii să dea swipe în dreapta și nu în stânga ca să fie Match? (pentru cine nu s-a dat pe Tinder: prin ce facem oamenii să ne dea 3 de Da, pentru a merge mai departe împreună?).

Alex Cernătescu, de la Infinit Solutions, ne-a vorbit despre inteligența artificială și în general despre avântul noilor tehnologii. Un exemplu dat în această direcţie este cel al Oculus Rift şi modul în care expresiile faciale umane pot fi redate prin intermediul acestuia în mediul virtual, în timp real. Mai multe detalii despre întregul proces găsiţi >> aici.

 

rift-640x421

De reținut: Umanitatea este cel mai mare department de control al calității și sursă de date pentru crearea unui nou produs.

Kath Pay, guru în marketing holistic, ne-a dezvăluit secrete psihologice pe care le putem folosi ca pârghii în comunicarea noastră. Exemple:

a. Includerea în design a elementelor destinate fiecăruia din cele 4 tipuri de atitudini în fața unei pagini de produs, newsletter sau website:

Screenshot_5 Screenshot_1

b. Regula evitării neplăcerii și a căutării plăcerii – includerea de cârlige cu rolul de a crea o urgență pentru a grăbi acțiunea dorită:

Screenshot_3

c. Frustrarea este direct proporțională cu numărul de opțiuni pe care le avem. 3 este numărul magic la care să ne oprim.

Screenshot_2

De reținut: Construieşte-ţi strategiile de marketing făcând apel la cât mai multe insight-uri psihologice pentru a putea influenţa comportamentele în direcţia dorită.

 

Sesiunea 2: Cum să creezi o strategie digitală integrată

Mihai Călușeriu, de la Conversion, ne-a prezentat povestea proiectului dezvoltat pentru eMag – Cartea de la ora 5, transpunerea în digital a celebrei emisiuni ale lui Dan C. Mihăilescu, Omul care aduce cartea, pentru promovarea ofertei de carte din magazinul online.

Campania a venit ca o soluție la golul lăsat de închiderea emisiunii TV, ce a generat multe frustrări, fiind oameni care mai urmăreau postul național doar pentru ea. De asemenea, s-a bazat și pe două insight-uri relevante: nostalgia emisiunii omonime Ceaiul de la ora 5, fiindcă cei pasionați de cărți reacționează de obicei bine la amintirea unui trecut (idilic) și aversiunea față de știrile de la ora 5 și conținutul de tip fata de la pagina 5, fiindcă cei pasionați de cultură resping frivolitatea și își doresc o alternativă sănătoasă la ea.

Screenshot_4

Milos Obradovic, creative director la Leo Burnett UK, ne-a dat câteva exemple reuşite de real time marketing, pornind de la acest incident, în care fotbalistul Luis Suarez mușcă unul din adversari:

Screenshot_11

Marketing Next – The big four of social media

Alexandru Negrea, manager al companiei de training Social Smarts, ne-a prezentat 3 idei pentru campanii media inteligente pe facebook. Ne-a mărturisit că nu a mai creat campanii clasice de doi ani, concentrându-se pe lucrul cu audiențe custom și look alike. Căutați, creați, testați și voi aceste tipuri de campanii:

Screenshot_13 Screenshot_14 Screenshot_15

De reținut: Metoda sandwich – plasează o ofertă sau o propunere de cumpărare între două lucruri gratuite pentru a-ți crește rata de succes.

Marius Lăzărescu ne încurajează să încercăm și Linkedin drept canal de comunicare. Chiar dacă are câteva dezavantaje și nu este un canal tocmai ieftin are și avantaje pe care Google și Facebook nu le oferă momentan, printre care menţionează: canalul cu cea mai mare rata de conversie faţă de alte instrumente PPC (până la 2% în practică, 2,7% menţionat de LinkedIn), canal potrivit pentru promovarea serviciilor, evenimentelor şi produselor către oamenii de business,  număr mult mai mic de advertiseri care concurează pentru atenţia publicului, no gatekeeper.

Robert Katai, Instagram evangelist, ne-a prezentat 3 idei de activări pe Instagram pe care un brand le poate face:

1. Să implici follower-ii în quest-uri:

Screenshot_18

2. Să le pui volanul în mână (să posteze ei pe contul tău) pentru un timp:

Screenshot_19
  1. Să pornești cu produsul la plimbare. Să faci poze și să te distrezi maxim pe parcurs:
Screenshot_20

Marketing Solutions – Performance Marketing

Cosmin Năstasa, manager al agenției de performance Edge, ne spune care sunt cele 7 păcate ale domeniului în care activează:

  1. Creația domină principiile performance-ului. Pericol: elementele care pot atrage conversii sunt înghițite de comunicarea din jur. De asemenea, textele trebuie să fie cât mai clare, pragmatice, să nu lase loc de interpretări.
  2. Așteptări nerealiste vs. investiție. Pericol: neînțelegea modului de lucru al canalelor de performance, care se bazează pe acțiunile în timp real ale utilizatorilor, licitație și dinamism.
  3. Concentrarea pe un singur canal. Pericol: pierderea userului. Traseul lui spre cumpărare este din ce în ce mai complex.
  4. Subestimarea testării. Pericol: să mergem orbește cu mesaje și către audiențe posibil nerelevante, în loc să testăm tot ce putem pentru a optimiza.
  5. Subestimarea calității paginii. Pericol: putem avea procente mari de bounce rate, exit rate, conversie mică, frustrarea userului sau distragerea lui de la scopul pe care ni-l dorim dacă nu avem o pagină curată, simplă, cu informații clare și dispuse intuitiv.
  6. Subestimarea evaluării. Pericol: nu îți dai seama de succesul unei campanii dacă nu îi măsori rezultatele corect.
  7. Bazarea pe o singură interacțiune. Pericol: nu profiți la maxim de oportunitatea de a comunica cu același user de mai multe ori (prin remarketing, email, sms, pop-up) pentru a spori șansa de creare a conversiei.

Marketing Inspiration – Studii de caz despre campanii altfel 

Această sesiune a adus cele mai creative campanii din peisajul românesc și nu numai. Mai jos o selecţie a lor:

Primul blog al unei bănci pe facebook:

Screenshot_23

O campanie românească de User Generated Content (UGC) de succes:

Screenshot_22

Prima campanie a unui brand pe Tinder.

Un nou mod de a explora apartamentul în care te vei muta – campanie semnată Airbnb.


Anul viitor ne vedem acolo, da? #digitalmaretingforum2017