În Tips & Tricks

Cum descoperi subiectele de interes din domeniul tău? Opt instrumente utile

continut-popular

Care este informaţia zilei? Ce conţinut se află în topul căutărilor, azi? Care sunt cele mai citite şi distribuite articole din ultimele ore? Să cunoşti în timp real ce subiecte sunt pe val îţi poate oferi avantaj competitiv şi ocazia de a aborda teme în directă legătură cu acestea. Punctăm în continuare cîteva dintre resursele cele mai utile pentru descoperirea conţinutului popular, din nişa ta de interes.

Reddit: the front page of the internet

Reddit este unul dintre locurile cele mai bune pentru a descoperi subiectele momentului – de la articole şi memes, până la ştiri de ultimă oră. Conţinutul care apare pe prima pagină este prioritizat pe baza a două criterii: prospeţime şi scor.

O explicaţie mai pe larg despre cum funcţionează algoritmii Reddit, găsiţi aici. Pe scurt, cu cât o postare este mai recentă şi are un scor mai mare, cu atât apare mai sus în pagina de pornire.

O altă variantă de a căuta şi descoperi cele mai discutate subiecte este să consultaţi pagina de Subreddits sau site-uri ca Redditlist sau Snoop Snoo.

 

Ruzzit. Find the most shared content on the web

Ruzzit este un instrument relativ nou, aflat încă în varianta Beta, foarte util în identificarea celor mai interesante şi virale subiecte. Este gratuit şi poate fi folosit fără crearea unui cont. Mai multe despre povestea lansării lui puteţi citi, aici.

Cum funcţionează. Acesta extrage statisticile din principalele platforme de social media – Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube, Google+ şi Linkedin şi le organizează în funcţie de numărul de distribuiri pe o anumită perioadă, pe o reţea specifică.

Cu ajutorul Ruzzit poţi face căutări pe un anumit cuvânt cheie sau în funcţie de tipul de media (video, imagini sau conţinut scris). Partea şi mai bună: căutările pentru cele mai populare subiecte se granulează până la o perioadă de 6 ore.

 

Quora – The best answer to any question

Quora este o comunitate de Q&A, însă ceea ce o face valoroasă este diversitatea întrebărilor şi răspunsurile detaliate, oferite de membrii săi (care adesea se completează între ei). Este o adevărată mină de aur pentru a căuta inspiraţie despre următorul subiect de articol, pornind de la întrebările la zi ale membrilor.

Este de asemenea utilă pentru a vedea care sunt temele cele mai populare discutate de aceştia şi resursele oferite pentru a documenta respectiva temă. Un top al celor mai discutate subiecte ale momentului îl găseşti chiar pe pagina de pornire din contul tău Quora (în partea stângă).

 

Tumblr. Come for what you love. Stay for what you discover.

Mai mult un hibrid între Pinterest şi Reddit, în 2015 Tumblr a fost declarat “noua prima pagina de pornire a internetului”.

De la o postare pe Tumblr a pornit şi întreaga epopee de păreri controversate despre rochia albastră sau aurie, postare care a strâns în prima săptămâna peste 73 milioane de vizualizări.

Potrivit unei cercetări facute de Priceonomics, Tumblr se află în topul surselor de inspiraţie pentru conţinut popular şi pentru Buzzfeed – platforma rege în conţinut viral.

buzzfeed

În fiecare cont de Tumblr există un Trending page, care centralizează postări, bloguri şi căutări populare. Conţinutul îl puteţi căuta în funcţie de tipul de media dorit: text, photo, GIF, audio video etc.

 

Wikipedia Trends

Ce platformă se află în primele rezultate pentru aproape orice căutare? Wikipedia.

Wikipedia poate deveni o resursă foarte bună pentru a descoperi subiectele ce urmează să fie pe val, în funcţie de căutarile realizate în cadrul platformei.

Cu WikipediaTrends sau WikiStats îţi poţi face o idee despre ce căutări sunt populare.

În cazul Wikipedia Trends popularitatea este dată de pageviews. Puteţi consulta şi secţiunea de WikiCalendar din cadrul Wiki Trends, pentru a vedea ce subiecte au fost populare într-o perioadă anume. Daca sunteţi curioşi de hall of fame al celor mai populare căutări din 2008 şi până în 2015, click pe Zeitgeist.

În cazul WikiStats popularitatea este dată de numărul de editări facute de un user. Acest lucru poate fi un indicator de trend rising– cu cât un subiect devine mai discutat, cu atât apar utilizatori care adaugă informaţie nouă.

 

Google Trends

Google Trends este unul dintre cele mai cunoscute instrumente de căutare a trendurilor şi este foarte intuitiv de folosit. În cadrul acestuia există secţiunea de Hot Trends – pentru cele mai populare căutări din Google dar şi pentru YouTube.

Poate fi obositoare navigarea prin mulţimea de subiecte trending, însă există opţiunea de a te abona să primeşti notificări pe mail atunci când apare un nou subiect vedetă pe o anumită nişă.

În zona de Explore, vă puteţi alege un termen anume din domeniul de activitate şi vedea interesul în căutări pentru respectivul termen, pe o anumită perioada de timp, sau, compara mai mulţi termeni pentru a vedea popularitatea acestora.

Tot în zona Explore puteţi căuta trending topics în funcţie de zonă, perioadă de timp, categorie de interes şi tip de căutare: web search, image search, news search, Google shoppig sau YouTube search.

Merită testat şi Google News Lab, un produs Google lansat în iunie 2015 care îşi propune să ghideze specialiştii media în folosirea datelor oferite de toolurile Google pentru a realiza materiale cât mai relevante.

 

În cadrul acestui proiect, s-a demarat inclusiv iniţiativa de analiză a subiectelor trending, pentru a vedea ce elemente au contribuit la popularizarea lor. Toate aceste analize se pot găsi în cadrul Google Trends Datastore. Dacă eşti jurnalist sau creator de conţinut, această resursă poate fi foarte valoroasă.

 

Google Correlate

Un produs mai puţin cunoscut al Google, înrudit cu Google Trends, furnizează informaţii privind tendinţele de căutare pe anumite tematici, de-a lungul timpului şi cuvintele cheie cel mai adesea căutate cu aceste ocazii. Pe scurt, un fel de Google Trends, în sens invers. Un tutorial detaliat despre cum funcţionează Google Correlate, aici.

O parte interesantă a produsului este și căutarea grafică. Desenați un grafic, iar Google Correlate vă va oferi în rezultate cuvinte cheie care se potrivesc cel mai bine cu evoluţia graficului.

correlate

Ce este important de luat în considerare – rezultatele oferite de Google Correlate nu se bazează pe volumul de căutări general ci pe căutările făcute într-o anumită zonă geografică, pe o anumită perioadă de timp.

Buzzsumo – Analyze what content performs best for any topic or competitor

Buzzsumo este unul dintre cele mai bune tooluri de monitorizare în social media. Pe lângă acest lucru, prin intermediul secţiunii de Most Shared poţi găsi cele mai populare subiecte şi cei mai în vogă promotori ai unei anumite teme – în funcţie de perioadă, locaţie, tip de conţinut – pe principalele platforme de social media.

Tab-ul de Trending now este un feed al celor mai distrubuite materiale, pe un interval începând de la 2 ore şi până la 24 de ore. Toate aceste rezultate se pot filtra în funcţie de categoria de interes (ex.: Business, Tech, Entertainment etc.)

Cu ajutorul feature-ului de Influencer poţi vedea care sunt cei mai activi şi vizibili oameni care creează şi promovează conţinut pe o anumită temă. Un punct bun de pornire pentru parteneriate media.

***

Odată identificate subiectele populare şi de interes pentru nişa ta, urmează partea de documentare suplimentară şi apoi crearea conţinutului – stabilit abordarea potrivită, stilul şi evident, la final, formatarea, esenţială pentru a păstra cititorul atent până la capăt. Câteva resurse folositoare, mai jos. Spor!

• Şase principii pentru a crea conţinut viral
Cum poţi să te asiguri că oamenii chiar citesc conţinutul pe care îl scrii?
• 
5 abilități la care să lucrezi pentru a deveni un content creator de succes în 2017