În Tips & Tricks

De ce ar trebui să-i faci clientului tău un cont de Snapchat?

comunicarea-pe-snapchat

În ziua de azi, toată lumea vorbește despre transparență, despre cum trebuie să ne facem brandurile cât mai umane. Aplicația care vine în întâmpinarea marketerilor pregătiți să dea brandurilor “a human touch” este Snapchat.

Snapchat reprezintă universul paralel, realitatea alternativă unde userii și brandurile își permit să nu aspire la perfecțiune (ca pe Instagram de exemplu), ci să livreze conținut real. Încă de când a apărut, aplicația care te lasă să alegi timpul în care se vor auto-distruge mesajele tale, s-a poziționat ca fiind cea mai apropiată alternativă la conversațiile face-to-face.

Aplicația te provoacă să fii creativ. La fel cum o face Twitter, prin cele 140 caractere, sau Vine cu cele 6 secunde de celebritate. Spre deosebire de cele două, Snapchat nu doar că îți pune la dispoziție o grămadă de metode prin care să îți faci mai atractiv conținutul, dar datorită termenului de expirare pe care îl are fiecare snap, ai certitudinea că destinatarul tău o să îi acorde atenția pe care o merită.  

Așadar, de ce ar trebui să începi să pui la cale o strategie pe Snapchat pentru brandul tău?

  1. Are deja peste 100 milioane de useri activi zilnic, ceea ce înseamnă peste 9000 snapuri trimise pe secundă și 10 miliarde de vizualizări ale videourilor zilnic.

SNAPCHAT2. Snapchat reprezintă universul paralel, realitatea alternativă unde oamenii și brandurile își permit să nu aspire la perfecțiune, ci să livreze conţinut cât mai aproape de autenticitate. Prin Snapchat poți să câștigi simpatia userilor care își doresc să vadă conținut spontan și veritabil.

3. Este extrem de ușor de folosit. Deoarece conținutul tău nu trebuie să fie perfect (vezi punctul 2), nu ai nevoie de aparatură specială sau să fii fotograf profesionist. Trebuie doar să ai imaginație și să îți cunoști foarte bine publicul.

4. 45% dintre useri au sub 25 de ani. Probabil o să-ți spui “Dar ei nu sunt în targetul meu!” și poate ai dreptate. Dar în același timp, cel mai probabil, ei o să continue să folosească aplicația și atunci când o să aibă 30 de ani. Șansele ca userii să renunțe la o platformă cu care au crescut, sunt destul de mici. Crești și tu împreună cu ei. Începe să comunici cu ei din timp, cunoaște-le comportamentul, iar peste câțiva ani, când o să-ți intre în target, o să te cunoască deja.

5. Snapchat reprezintă o ocazie bună pentru branduri să dovedească faptul că pot să fie și o sursă de entertainment sau educație, nu doar de întrerupere a programului obișnuit al consumatorului, așa cum e considerată publicitatea tradițională de către mulți.

Cum să folosești Snapchat pentru brandul tău?

  • Poți să-i faci pe fanii brandului tău să se simtă speciali, oferindu-le teasere pentru viitoarele produse. Conținutul exclusiv, doar pe Snapchat, o să-i determine pe consumatori să te caute și să te urmărească.
  • Userii vor să vadă ce se întâmplă în spatele cortinei, real-time. Surprinde momentele ce fac din brandul tău, unul special.
  • Creează concursuri prin care să-i determini să interacționeze cu tine și în același timp să se transforme în promotorii brandului tău.
  • Spune povești. Prin funcția “My Story”, Snapchat îți pune la dispoziție mediul perfect pentru a spune o poveste. Fii autentic și folosește-te de toate ustensilele pe care le ai: text, desenat, emoticoane, filters, lenses, etc.
  • Fă parteneriate cu influenceri. La fel ca pe orice altă rețea, influencerii pot să te ajute să-ți faci cunoscut brandul unui grup demografic la care altfel nu ai fi avut acces.
  • Promovează contul de Snapchat pe celelalte rețele prin postarea QR code-ului sau username-ului. De asemenea, poți să-i direcționezi pe useri și de pe Snapchat către alte rețele, cum ar fi Facebook, sau Instagram. Un exemplu foarte bun este Gary Vaynerchuk, care jonglează cu rețelele de Social-Media mai mereu.

Într-un final, oricâte ponturi ai primi despre cum să promovezi pe această rețea, trebuie să știi că nu există o rețetă a succesului pe Snapchat. Tot ce trebuie să faci este să testezi și să vezi ce funcționează, iar mai apoi să pui la cale o strategie beton!

Uite câteva campanii grozave ce s-au făcut pe Snapchat, de la care ai ce învăța.

Lowe’s provoacă userii să renoveze prin Snapchat.

Madonna și-a lansat un video pe Snapchat. Detalii, aici.

World Wildlife Fund’s #LastSelfie:

Sprite își atrage fanii pe Snapchat. Detalii despre campanie, aici.

Everlane a facut tururi behind-the-scenes, aici.

PS: Pentru categoria grea, există mereu Snapchat ADS.