În Tips & Tricks

De ce dăm „share”? Psihologia distribuirii în mediul online

social media3

De ce distribuim conținut în mediul online, cum ne ajută răspunsul la această întrebare și care sunt profilurile distinctive ale distribuitorilor de conținut – sunt toate răspunsuri tratate într-un studiu semnat de The New York Times Insight Group. În cele ce urmează, analizăm principalele idei desprinse din acesta.

The Psychology of Sharing: Why do people share online?” este primul studiu de acest tip, care ne oferă informații utile asupra psihologiei și motivațiilor din spatele distribuirilor din mediul online.

Persoane diferite distribuie din motive diferite (și pe platforme diferite), iar înțelegerea lor contribuie semnificativ la felul în care ne desfășurăm activitatea și la rezultatele obținute.

Metodologia folosită

Studiul este realizat în colaborare cu Latitude Research și conține trei etape: (1) interviuri individuale cu persoane din New York, Chicago și San Francisco; (2) un studiu de o săptămână în care unii respondenți au fost privați de rețelele sociale și alții încurajați să le folosească mai mult; (3) un studiu cantitativ care a vizat 2.500 de distribuitori de conținut.

Să începem cu motivațiile care determină apăsarea butonului „Share”.   

Motivațiile aferente distribuirilor

Aflăm că, înainte de toate, distribuirile în mediul online contribuie la împlinirea de sine și la menținerea & dezvoltarea relațiilor cu cei din jur. Oamenii distribuie din cinci motive:

1. Pentru a evidenția conținutul valoros și distractiv pentru ceilalți   

49% dintre respondenți spun că distribuirea le permite să-i informeze pe alții de produsele care îi interesează și că le oferă șansa de a schimba opinii și de a încuraja acțiunea. Tot în această categorie, 94% afirmă că sunt atenți la utilitatea informațiilor distribuite pentru cercul lor de cunoscuți.

2. Pentru a se defini în fața altora

68% distribuie informații pentru a oferi oamenilor mai multe informații despre cine sunt și despre ce le pasă.

3. Pentru a menține și dezvolta relațiile cu ceilalți

78% distribuie informații online, deoarece este singura modalitate de a rămâne în contact cu unele persoane, în timp ce 73% dintre respondenți distribuie informații pentru a cunoaște persoane cu interese similare.

4. Pentru împlinirea de sine

O majoritate – 69% – afirmă că prin distribuirea informațiilor se simt mai implicați în lumea din jur.

5. Pentru a răspândi informații despre anumite cauze și branduri

Un total de 84% spun că distribuie informații pentru a sprijini cauzele umanitare la care țin și pentru a evidenția anumite probleme din societate.

Acestea sunt principalele motive datorită cărora lumea distribuie informații în mediul online. Dar cine sunt aceste persoane, ce canale folosesc, și, mai important, din ce categorie fac parte?

Șase tipuri de distribuitori online

1. Altruiștii: Sunt distribuitori utili și de încredere. Atenți și conectați, aceștia folosesc în principal e-mail-ul pentru distribuirea conținutului.

2. Carieriștii: Aceștia sunt distribuitori inteligenți, din mediul business, care conștientizează puterea networking-ului. Folosesc în principal LinkedIn pentru a distribui conținut.

3. Hipsterii: Sunt tineri, creativi și populari, și nu preferă e-mail-ul pentru distribuirea de conținut. Hipsterii consumă conținut modern, inovator, fiind preocupați de definirea identității lor.

4. Bumeranguri: Distribuie informații pentru a obține reacții și pentru a-și valida interesele. Sunt împuterniciți de Social Media și, dintre platformele aceştia aleg să utilizeze Twitter și Facebook.

5. Conectorii: Creativi și implicați, aceștia sunt cei care organizează ieșiri și conturează planuri, folosindu-se în acest demers atât de e-mail, cât și de Facebook, pentru distribuirea informațiilor.

6. Selectivii: Sunt distribuitori inventivi, atenți și specifici. Distribuie conținut informativ.

După ce cunoaștem tipurile de distribuitori și diversele motivații care îi determină să distribuie, apare latura practică, și anume, cum putem aplica cele aflate. Echipa din spatele studiului în cauză ne oferă următoarele sfaturi:

Sfaturi pentru obținerea distribuirilor

  • Ține cont de motivația consumatorilor de a comunica unul cu celălalt – nu doar cu firma ta.
  • Încrederea este primul pas în a obține distribuiri.
  • Simplitatea atrage distribuiri și elimină confuziile.
  • Apelează la simțul umorului audienței tale.
  • Adoptă un sense of urgency.
  • Obținerea distribuirilor este doar începutul.
  • E-mail-ul rămâne o metodă esenţială pentru a disemina un mesaj.

Concluzionând, oamenii distribuie conținut, iar acțiunea în sine îi face să se simtă mai bine. Doresc să facă schimb de informații și opinii, și vor ca informațiile distribuite să fie utile pentru publicul lor. Conținutul pozitiv și informativ funcționează cel mai bine, precum și conținutul care încurajează exprimarea părerilor, stârnind conversații constructive.

Acum, la rândul nostru, dorim să dezvăluim rezultatele studiului realizat de Ctrl-D, în parteneriat cu Happiness Inc., conform căruia am descoperit că distribuirea acestui articol te face mai fericit.