În Tips & Tricks

Newsletter-ul, discuție pe subiect

subiecte-email

Dacă în articolul anterior am povestit despre newslettere atât cât am fi stat la o cafea și-o țigară, pentru articolul acesta mi-am pregătit deja o cană de ceai, pentru că o să povestesc despre alegerea unui subject line potrivit pentru newsletterul vostru. Așadar, sit back, relax, and let’s get this thing going.

Voi începe cu o întrebare la care m-aș bucura să răspundeți: Cât de des vi s-a întâmplat dimineața să deschideți căsuța de e-mail și să marcați ca citite toate newsletterele de acolo, fără a acorda o prea mare atenție subiectului? O să răspund eu prima: mie mi se întâmplă foarte des, aproape în fiecare dimineață.

De cele mai multe ori, după ce „rezolv” notificările, arunc un ochi peste tab-ul de Promotions din Gmail și dacă subiectul unui e-mail mă atrage, abia atunci voi deschide newsletter-ul.

Poate părea superficial, însă atunci când mă gândesc la multitudinea de mesaje care ne asaltează în fiecare zi, îmi dau seama că sistemul de filtrare trebuie să fie foarte bine pus la punct.

Spuneam de subiectul e-mailului pentru că este primul contact pe care îl ai cu respectiva formă de comunicare a brandului emițător. Este replica de agățat care poate să funcționeze extraordinar de bine, sau să meargă incredibil de prost. Este prima dată când dai mâna cu cineva, și îți dai seama dacă au o strângere fermă, sau o atingere neconfortabilă și ușor superioară. Este primul contact pe care îl ai cu părinții iubitului/iubitei tale. Cred că sunt suficiente analogii – cert e că subiectul este foarte important și este cel care poate să make or break you.

Ținând cont că nu suntem toți la fel de cunoscuți precum Barack Obama și, deci, nu putem să scriem doar „Hey” ca subiect de newsletter, trebuie să ne luăm tastele în propriile mâini. Așadar, după îndelungi peripluri prin cotloane ale internetului, căutări, experiențe și, nu în ultimul rând, o căsuță de e-mail foarte plină, am găsit câteva indicii și trucuri adaptabile pe care eu le recomand celor care uneori se blochează la subject line.

Personalizați subiectul

  • Majoritatea instrumentelor adjuvante în e-mail marketing au opțiunea de a pune numele destinatarului în subiect, atât timp cât acesta este completat corespunzător în lista de e-mailuri. Folosiți această opțiune cu încredere, dă o notă mai personală unui mesaj trimis în masă.

Nu comunicați prea multe în subiect

  • Este absolut suficientă o propoziție care, eventual, transmite foarte pe scurt informația principală.

Nu fiți spam

  • Renunțați la subiectele bombastice. Gata. S-a dus vremea lor. Am clickăit, apoi nu am mai făcut asta, e în regulă, ne vine să credem ce ne pregătiți, e un newsletter, hai să ne calmăm.

Folosiți un preambul de listă

  •  „8 sfaturi pentru un newsletter de succes” (wink-wink).

Oferiţi explicaţii

  • Folosirea unei expresii ca „Motivele pentru care newsletter-ul tău nu este citit” poate să îl facă pe destinatar suficient de curios încât să deschidă e-mailul.

Utilizați noile media ca pe un lasou

  • Comunicarea video are o ascensiune fantastică în ultimul timp. Poate ar fi o idee să spuneți din start că în newsletter ați inclus și un video interesant (asta dacă aveți un video interesant în newsletter, suntem încă aici cu etica, nu?).

Listați beneficii, și nu caracteristici

  • În general, oamenilor le plac lucrurile frumoase și adâncile bătrâneți fericite, dar nu le place să se gândească prea mult la obstacolele de pe drumul până acolo. Așadar, poate ar fi o idee bună să spuneți „Un abdomen tonifiat în 4 săptămâni” mai degrabă decât „25 de exerciții pe care să le faci în fiecare seară pentru a avea abdomenul fetelor din reviste”.

Puneți întrebări

  • Evident, nu toate întrebările sunt potrivite, dar astfel de subiecte sunt potrivite pentru că pot declanșa un moment de introspecție pentru cititor. La fel, în locul unui subiect ca „Îți spunem ce să faci ca să te trezești mai ușor dimineața”, s-ar putea să fie mai interesant unul ca „Și tu îți dorești să te trezești mai ușor dimineața?”.

Adaptați-vă sezonului

  • Este indicat să exploatați puțin momentele importante din an și să creați un mesaj de sezon. Un exemplu potrivit este „Iepurașul vine cu oferte la morcovi, ouă și carne de miel”.

Folosiți cifre

  • Potrivit mai ales pentru magazinele online, cifrele ademenesc, mai ales dacă se referă la reduceri, pentru că, nu-i așa, cine nu ar fi curios de „40% reducere la toate resigilatele!”.

Micile indicații de mai sus se pot adapta ușor companiei din partea căreia trimiteți un newsletter. Un mic sfat prietenesc, însă, este să nu faceți abuz; nu le folosiți pe toate în aceeași campanie și nu deveniți clișeici sau redundanți în folosirea lor. Mai mult, este necesar să testați, să mai testați puțin și apoi să testați din nou, să vedeți la ce fel de mesaje reacționează cel mai bine publicul vostru țintă.

Am și niște bonusuri, câteva sugestii care îmi plac mie, dar care trebuie să fie utilizate cu grijă mare-mare, pentru că nu se pretează oricărui tip de companie:

 

  • Ton conversațional – încercați să faceți mesajul mai informal, printr-o adresare jucăușă, care să incite la conversație, deși această formă de comunicare este, cel mai adesea, unilaterală;
  • Glumiți, dar nu exagerați – glumele trebuie să fie actuale, decente și extrem de potrivite publicului, altfel alunecarea într-o extremă ușor penibilă este inevitabilă;
  • Încercați subiecte inedite, care să nu fie ușor de asociat – din punctul meu de vedere, ING face o treabă foarte bună în zona de e-mail marketing. Chiar ieri am primit un newsletter al cărui subiect era „Alexandra, avem idei numai bune de ronțăit”. Poate că m-aș fi așteptat la asta din partea unui magazin online de chipsuri, dar venind din partea unei bănci a fost o abordare neconvențională și simpatică.

Deși am mai spus-o și în articolul anterior, revin: nu uitați să verificați fiecare cratimă, virgulă și spațiu înainte de a apăsa Send și să faceți teste înainte pentru a vă asigura că formatul newsletter-ului nu este alterat pe diferite dispozitive, sisteme de operare și aplicații. Baftă multă la Open rate!