În Tips & Tricks

Planable: Cum poţi colabora pe conţinutul social media

echipa-social-media

15 emailuri, de la 2 la 10 oameni implicați și peste 12 ore de muncă pentru crearea unui singur tweet în cadrul campaniei lui Hillary Clinton. Sună îngrozitor, nu? De fapt, e un caz fericit. 

hilary
 
În spatele multor branduri stă o echipă între 3 și 10 oameni, iar procesul de planificare și aprobare a conținutului poate dura până la o lună.

 

Activitatea de coordonare a conţinutului din social media a evoluat rapid într-o muncă complexă, însă instrumentele utilizate nu au fost adaptate la fluxul de lucru actual planificarea conținutului, colaborarea și aprobarea acestuia este în continuare o chestiune manuală care consumă de cele mai multe ori, prea mult timp. 

 

Pentru a evita acest scenariu, vă prezentăm în cele ce urmează Planable, un instrument care transformă ideile creative în schițe ce pot fi împărtășite ușor cu toți membrii echipei pentru:
  • a comunica mai simplu pe campaniile de social media
  • a colecta feedback
  • a implementa sugestiile colegilor sau clienților
  • a primi aprobarea finală a fiecărei postări
  • a programa direct în Facebook, Twitter și Instagram

Cum funcţionează Planable?

Dashboardul este pagina în care ai access la toate workspace-urile (proiectele) din care faci parte, și este primul pas în crearea unei campanii de social media în Planable, pentru brandul care-l administrează social media managerul.

 

În dashboard, utilizatorul are o prezentare generală a tuturor brandurilor, paginilor conectate acestuia și colaboratorilor din cadrul workspace-ului.
planable-dashboard

Workspace este spațiul de colaborare, comunicare și administrare a tutoror postărilor pe social media. În workspace, utilizatorul are access la toate paginile conectate.

 

Să luăm un exemplu în workspace-ul TIFF sunt conectate patru pagini de Facebook, o pagină de Twitter și o pagină de Instagram. 
workspace

 

Social media manager-ul conectează pagina clientului sau brandului pe social media, își invită colegii, account managerul, brand managerul, designerul, clientul sau directorul și creează postări. 

 

Planable simulează toate tipurile de conținut gif, video, imagine, link-uri, pentru a fi previzualizate exact ca în rețelele sociale.

 

Imediat după crearea unei campanii, echipele pot colabora pe postările de social media pentru a face schimb de idei, sugera un hashtag, o nouă imagine, editare de text sau pot aproba direct postarea printr-un click rapid. 
image

 

Crearea unei postări are loc simplu, utilizatorul poate introduce text și adăuga conținut media, apoi poate selecta data la care urmează a fi planificată postarea. 

 

new-post

 

În partea dreaptă a postării, colegii de workspace pot colabora pe postarea creată și oferi idei despre eventuale schimbări asupra conținutului sau fișierelor media afișate, un hashtag propus sau o altă imagine și mai apoi să aprobe postarea printr-un simplu click pe butonul verde Approve”. 

 

comentarii

 

Imediat după aprobarea postărilor, social media managerul le poate programa pentru data și ora necesară, pe Facebook, Twitter și Instagram. 

 

planificare-postare

 

Utilizatorul îşi poate invita colegii în bara de colaboratori prin introducerea e-mail-ului și selectarea rolului care urmează a fi atribuit colegului de workspace.
Participanții fiecărui workspace pot avea 3 roluri:
  • Contributor  poate crea și edita postări, conecta pagini și lăsa feedback la postări
  • Approver  aprobă postările și lasă feedback
  • Administrator are toate abilitățile enumerate mai sus și administrează workspace-ul
colaboratori

 

De asemenea, o bară de opțiuni (mai sus de cover photo) oferă posibilitatea de a selecta parametrii workspace-ului conform preferințelor personale. 

 

option-bar

 

Utilizatorul poate afișa postările de social media după următoarele criterii:
    1. Last scheduled (ultima postare planificată)
    2. First scheduled (prima postare planificată)
    3. Last created (ultima postare creată)
    4. First created (prima postare creată)
postari-planificate

 

De asemenea, utilizatorul poate selecta afișarea postărilor după perioada planificată, precum următoarele 7 zile sau 30 de zile, luna curentă sau precedentă ori o altă perioadă preferată.
calendar

 

În Planable, utilizatorul poate selecta postările după stare  curentă: 
  •  New posts, sunt postările noi create. 
  •  With feedback, postările care necesită atenție și unul din colaboratorii workspace-ului a lăsat  feedback la postare. 
  •  Approved posts, sunt postările care au fost aprobate și urmează a fi planificate. 
  •  Scheduled posts, postările care au fost planificate și așteaptă să ajungă în Facebook, Twitter  sau Instagram. 
status

 

Alternativ, Planable poate fi folosit ca instrument de pitching pentru potențialii clienți, în care agenția sau freelancerul conectează paginile de Facebook, Twitter, Instagram și prezintă campania de social media, în viziunea sa. 

 

Pentru mai multe detalii legate de versiunea gratuită precum şi avantajele planurilor plătite, click aici.

 

Planable este un produs creat în România, de către o echipe de 3 tineri Xenia Muntean, CEO, Vlad Caluș, CMO și Nicolae Gudumac, CTO.