În Tips & Tricks

Prospero: tool de propuneri și oferte pentru mediul digital

management-proiect

Să compilezi câteva puncte importante dintr-o ofertă sau propunere este un task herculean, o muncă pentru care nici Sisif nu ar vrea să fie plătit ca să o facă. Când am descoperit Prospero, m-am încăpățânat să-l folosesc pentru potențiali viitori clienți. Adunarea informațiilor? Easy peasy. Formatarea conținutului? Piece of cake. Operațiunea “trimite-mi”, “n-am primit, mai dă-mi o dată”, “n-am văzut mailul” nici n-a existat.

Prospero este un tool care te ajută să treci prin fiecare punct important dintr-o propunere nouă.

Nu contează tipul proiectului, trebuie doar să completezi niște câmpuri, să bifezi niște checkbox-uri și aplicația exportă un PDF bun de trimis clientului.

Dacă “semnează” propunerea și proiectul primește undă verde, plătești 20$. Altfel, tool-ul este gratuit.

De ce aș folosi Prospero?

Dacă nu vrei să pierzi ore bune de fiecare datâ când te întorci de la un pitch sau de la o scurtă întâlnire cu un potențial client care vrea să începeți treaba imediat.

Pentru că este mult mai interesant  și practic decât un e-mail cu 30 de bullet points și informații amestecate, tabele, 3 telefoane de follow-up și dubii de genul “oare a primit oferta?”, “oare a deschis-o?”.

Cum funcționează?

Practica este cea mai bună metodă de învățare. Pe scurt: toate informațiile dintr-o ofertă sunt completate în câmpuri scurte, sunt bifate și selectate din liste gata făcute.

Nu ai nevoie de o certificare de copyrighter ca să trimiți o propunere bună.

După ce introduci toate informațiile, trimiți oferta către client, iar aplicația te notifică atunci când:

  • Clientul primește oferta
  • Clientul deschide oferta
  • Clientul semnează oferta

În momentul în care oferta a fost semnată, plătești 20$ – dacă nu reușești să convingi clientul, aplicația este fără niciun fel de cost.

Cine poate folosi Prospero?

Eu, personal, o folosesc pentru propuneri de web development.

Până acum mă chinuiam cu liste de feature-uri, explicații, setarea unor așteptări și programarea unor întâlniri pentru a pune roțile în mișcare. Doar câteva click-uri și aplicația le face pe toate pentru tine.
Există niște template-uri pentru domenii precum dev, design, copyrighting și video/animation, dar poți folosi unul dintre template-urile de bază și apoi poți personaliza propunerea așa cum îți dorești.

Cum se folosește?

oferte-clienti
Începi prin a completa câteva câmpuri cu informații de baza.

Poți fi cât de detaliat sau de succint vrei tu. Dacă ar trebui să descriu aplicația printr-un singur cuvânt ar fi libertate.

proiect-prospero
După ce selectezi tipul de proiect, vei avea de completat următoarele câmpuri: numele proiectului, descrierea și scopul/target-ul.

Selectezi câțiva diferențiatori, motivul pentru care ești mai bun decât competiția, ce aduci în plus pe masă, iar apoi trecem la treaba serioasă: treci în propunere și modul de plată cu toate detaliile de care clientul tău va avea nevoie.

servicii-prospero

 

Apoi setezi niște așteptări pentru proiect. Astfel eviți întrebări precum “Când începem?” “Când este gata?” “Aveți un demo?”

milestones-prospero

Te-ai apropiat de final.

Acum aplicația generează oferta și mai ai doar câteva opțiuni de selectat. Ai posibilitatea să traduci tot ce este scris în engleză (în curând vor avea traduceri automate pentru headline-uri), poți schimba culorile, formatarea, poți adăuga link-uri și poți pune logo-ul tău/agenției tale în header-ul propunerii. Send to client și aștepți răspunsul pozitiv îți rogi prietenii să-ți țină pumnii. :)

Întreaga poveste a proiectului Prospero o găsiți aici, spusă de unul dintre cei 3 fondatori.


dragos-cristacheDragoş Cristache, Web Developer @WebVentures

Am avut primul contact cu coding-ul la 12 ani. De atunci am tot evoluat pe cont propriu, lucrând la proiecte din ce în ce mai complexe și clienți din ce în ce mai pretențioși. Acum full stack developer, cu o ușoară înclinație spre WordPress.