În Tutoriale

Cum creezi o campanie de remarketing în AdWords

campanii-remarketing

Remarketing-ul este o tactică inteligentă prin care poți livra mesaje personalizate celor care au vizitat site-ul unui brand sau i-au folosit aplicația mobilă.

Practic, ajungi la cei care au arătat un minim interes față de brand, cu reclame ce prezintă exact produsele care le-au atras atenția – un motiv serios să nu lipsească din nicio strategie de marketing din prezent.

 

Remarketing-ul Google AdWords funcționează pe bază de cookies, care înregistrează comportamentul utilizatorului pe site-ul vizitat sau în aplicaţia folosită.

 

Odată stocate aceste date, putem afișa reclame cu mesaje specifice audiențelor stabilite de noi, scopul final fiind de a aduce vizitatorii mai aproape de etapa de achiziție sau de conversie.

Le poți reaminti că au lăsat produse în coș, că expiră oferta vizualizată de ei sau că pot achiziționa produse complementare celor deja cumpărate.

Image 1

 

Pentru ce obiective funcționează

Acest tip de campanii sunt obligatorii în orice strategie de promovare online. Ele ajută la:

  • creșterea notorietății brand-ului sau a produselor/serviciilor promovate (același public vede de mai multe ori brandul/produsele/serviciile respective),
  • vânzări (ne adresăm unui public ce a fost la un moment dat la noi pe site, deci interesat),
  • finalizarea conversiilor (deoarece online este ușor să compari și să analizezi, uneori consumatorii uită că au început la un moment dat o acțiune),
  • crearea unei conexiuni cu vizitatorii (odată ce știm ce caută vizitatorul nostru sau la ce pas s-a blocat, putem să îi dăm impresia că el vorbește cu un consultant dedicat, care știe soluția problemei sale).


Primii pași

Înainte de a începe crearea campaniilor, trebuie să ne gândim la specificul site-ului pe care îl promovăm și la audiența căreia ne adresăm.

 

Spre exemplu, atunci când dorim să cumpărăm un apartament, în mod sigur vom analiza piața o lungă perioadă, vom compara, vom accesa zeci de site-uri, vom vedea zeci, sute de apartamente și dupa luni bune vom lua o decizie.

 

În acest caz vom seta un cookie de minim 180 de zile.

Image 2


Dacă dorim să achiziționăm anvelope de iarnă, decizia va fi luată într-un termen mult mai scurt, fiind vorba de o investiție mai mică, de restricția de timp, de condițiile meteo, de drum și, nu în ultimul rând, de evitarea unei amenzi
.

În acest caz, lista de remarketing poate cuprinde doar vizitatorii site-ului din ultimele 30 de zile.

Image 3


De asemenea, se poate seta tipologia audienței.

Poți afișa mesaje dedicate pentru cei care au accesat orice pagină din site, pentru cei care au accesat anumite pagini sau pentru cei care, dimpotrivă, nu au accesat o pagină specifică sau unor audiențe care se supun anumitor reguli create de noi.

 

Înainte de toate, pentru a putea crea campanii de remarketing, trebuie generat codul de remarketing prin care se vor plasa cookie-uri în device-ul vizitatorului de pe site.

 

Acest cod trebuie să se regăsească pe toate paginile site-ului.

 

Codul poate fi creat fie din platforma AdWords => tab-ul Shared Library => Audiences =>  Remarketing List, fie, odată instalat codul de Analytics pe site, putem crea audiența de tip remarketing din contul de Analytics => Admin, Property, Audiences, New Audience, All Users.

 

Image 4 Image 5

 

Tipuri de campanii

Principalele tipuri de remarketing pe care vreau să le prezint sunt

• Remarketing-ul general

• Remarketing-ul dinamic

• Remarketing lists for Search Ads

 

  • Remarketing general – Display Network

Poate cea mai populară campanie de remarketing este cea adresată tuturor vizitatorilor site-ului.

Însă, indiferent de comportamentul vizitatorilor din site, aceștia vor vedea aceeași reclamă.

 

Acest tip de campanie are ca scop principal creșterea notorietății brand-ului și este recomandată pentru orice tip de business.

Pentru un business e-commerce putem avea campanii de remarketing dedicate celor care au vizualizat o anumita categorie de produse sau au adăugat un produs în coș, însă nu au finalizat comanda.

Practic noi vom targeta persoanele care au intrat doar pe anumite pagini din site sau persoanele care au început procesul de achiziție, însă nu au finalizat comanda.

Astfel, vom putea afișa bannere prin care prezentăm doar o anumită categorie de produse sau în care prezentăm beneficiile finalizării comenzii începute (de exemplu, transport gratuit sau garanție extinsă).

 

În plus față de awareness-ul de care se va bucura magazinul online, acest tip de campanii dedicate pe categorii de produse/servicii sau coș abandonat vor genera în mod direct și conversii.

 

  • Remarketing dinamic – Display Network

Spre deosebire de remarketing-ul general, cel dinamic generează în mod automat bannerele campaniei, în funcție de produsele si serviciile vizualizate în site.

 

Pe un site cu o gamă largă de produse sau servicii este dificil sau chiar imposibil să ai campanii dedicate pentru fiecare categorie de produs în parte sau bannere generale care să determine revenirea unui număr ridicat de vizitatori pe site.

 

Image 6 Image 7


Dat fiind faptul că, în Romania, încă nu ne bucurăm de Google Merchant Center pentru a putea genera anunțurile din campaniile de remaketing dinamic, trebuie să modificam codul de remarketing astfel (unde XXXXX reprezinta id-ul unic pentru  coduri al contului):

 

Image 8

 

Toate detaliile cu privire la construcția codului se regăsesc aici.

 

Pasul următor va fi crearea unui feed de produse care va fi urcat în platforma AdWords ca Dynamic display ad feed, de tip custom, în Business Data din Shared Library.

 

Image 9


Feed-ul de produse are forma:

Image 10

 


Feed-ul de produse trebuie să conțină obligatoriu:

ID – are corespondent în cod,

Item title – numele produsului, 25 caractere maxim,

Final URL – care este destination url-ul din imagine.

 

Recomand să existe și următoarele coloane, pentru reclame cât mai clare și mai atrăgătoare:

 

Image URL – mai degrabă imagini PNG, 300×300 px și 72 dpi,

Item description – 25 caractere maxim, o scurtă descriere de produs

Item category – categoria din site din care face parte produsul,

Price – prețul produsului,

Sale Price – completează coloana de sale price doar dacă există un alt preț redus.

 

Aici găsești toate detaliile cu privire la feed-ul de produse.

 

  • Remarketing lists for Search Ads – Search Network

Așa cum am mai precizat, produsele pe care le căutăm pe internet nu sunt neapărat produse pe care le achiziționăm sub impulsul momentului.

 

De multe ori este nevoie de o analiză amănunțită și de o cercetare a pieței. Acest proces va duce implicit la mai multe căutări Google.

Folosind campanii de remarketing pe search cu licitare pe termenii specifici și mesaje adaptate pentru returning visitors, îi putem readuce pe website pe cei care au mai fost anterior.

 

În plus, putem avea mesaje personalizate pentru cei care au avut intenția de achiziție a unui produs sau contractare a unui serviciu, dar nu au finalizat procesul. Practic, aceștia sunt într-un stadiu avansat de achiziție și este util să îi ținem în permanență aproape.

 

De exemplu, dacă suntem un dealer auto și procesul nostru de solicitare ofertă cuprinde alegerea designului exterior (pas 1), alegerea designului interior (pas 2), alegerea motorizării (pas 3) și solicitarea ofertei (pas 4) putem avea mesaje personalizate pentru cei care au realizat pasul 1, au părăsit site-ul și acum au căutat din nou marca de autoturisme pe care o comercializăm.

 

Image 11 Image 12


Pentru a configura o astfel de campanie, trebuie să mergem în tab-ul Audiences, să alegem categoria de vizitatori ai site-ului pe care dorim să o targetăm (toți cei care au vizitat site-ul / cei care au adăugat în coș, dar nu au convertit / doar cei care au convertit etc.) și să bifăm opțiunea Target and bid.

 

Și dacă toate acestea nu sunt suficiente, Google a lansat recent o nouă opțiune. Poți să targetezi persoane cu un comportament similar celor care au fost la tine pe site în baza căutărilor făcute de aceștia.

 

Concret, dacă avem un magazin e-commerce de echipament sportiv, iar persoana care a cumpărat încălțăminte pentru alergat de pe site a mai căutat piste de alergat, maratoane și antrenamente pentru alergători, toate persoanele care au căutat piste de alergat, maratoane și antrenamente pentru alergători vor fi catalogate ca audiențe similare.

 

Astfel, vom putea folosi termeni mai generali pentru audiențele similare sau vom putea mări suma licitată pentru ele, știind că afișăm reclame unor persoane cu potențial ridicat de conversie.

 

Deși remarketing-ul este recomandat în toate strategiile de marketing online și costul pentru returning visitors este unul scăzut, nu trebuie să fim agasanți în promovarea bannerelor.

 

Este recomandat să optăm pentru o afișare moderată pe zi a bannerelor. Tot ce trebui să facem este ca în setările de campanie să modificăm Frequency capping (Advanced Settings, Ad Delivery).

 

Image 13
Ca în orice campanie Google AdWords, succesul este determinat și de urmărirea rezultatelor și optimizarea campaniilor, nu neglija acești pași.

 

Din experiența mea, remarketing-ul poate avea un impact major în creșterea conversiilor, iar o strategie corect aplicată va avea rezultate pe termen scurt, mediu și lung.


Eugen Predescu, Growth Canopyst @Canopy

eugen

După o experiență de mai bine de 7 ani pe piața asigurărilor, Eugen a schimbat radical direcția către online. A învățat singur Google AdWords și a pus în practică pe business-ul familiei, unde a investit propriul buget.

În echipa Canopy și-a consolidat cunoștințele în cele mai multe platforme de PPC și vine cu recomandări de usability și optimizarea conversiilor.Linkedin