În Tutoriale

Tutorial de inbound marketing – Partea II

tutorial inbound marketing

Într-un articol anterior am vorbit despre primele trei lucruri pe care trebuie să le bifați într-o campanie de inbound marketing: obiectivele strategice, publicul țintă și crearea conținutului. În partea a doua a acestui tutorial, vom vedea ce metode putem folosi pentru a atrage vizitatori pe site și pentru a îi transforma în lead-uri.

Cum atragem vizitatori pe site?

Pentru a atinge obiectivele de trafic pe care ni le-am stabilit în partea I a tutorialului de inbound marketing, este necesar să urmărim 3 direcții organice de atragere a traficului: SEO, blogging și social media.

Search engine optimization

Componenta de SEO are la bază 5 piloni de dezvoltare continuă și peste 200 de criterii de evaluare pe care le iau în considerare motoarele de căutare când clasează un site:

  • Factorii blocanți:
  • Identificarea elementelor care nu pot fi citite și indexate în totalitate de motoarele de căutare (javascript, Flash, text în imagini, iframe etc), situații de conținut duplicat (aceeași pagină accesibilă sub URL-uri diferite, același produs adăugat în 2 categorii diferite, site accesibil sub nume de domenii diferite, paginile de filtre care afișează conținut foarte similar) viteza de încărcare a site-ului etc.
  • Optimizarea elementelor on-page:
  • Title tag, meta description și rich snippets, structura URL-urilor, sistemul de linking intern, titlurile și subtitlurile paginilor (H1…H2…H3…), optimizarea imaginilor și atributul ALT tag.
  • Conținutul textual:
  • Dezvoltarea de conținut textual în jurul termenilor cheie pentru care vrem să ne optimizăm.
  • Optimizarea off site:
  • Generarea de linkuri naturale către site-ul nostru pentru a transmite semnale pozitive motoarelor de căutare.
  • Dezvoltarea unei entități de brand:
  • În special după schimbarea de infrastructură a algoritmului de clasare Google, schimbare numită Hummingbird, prin care Google își propune să înțeleagă mai bine intenția userului în momentul în care face o căutare, un site nu mai este văzut prin intermediul cuvintelor cheie, ci prin entitatea/conceptul pe care îl reprezintă.

Cam așa arată felul în care a schimbat Hummingbird modul de optimizare a site-urilor:

 Sursă imagine
Sursă imagine

Pentru mai multe informații și resurse, puteți urmări prezentarea pe care am susținut-o în cadrul workshopului „Totul despre SEO”.

Blogging

Blogul are un rol cheie în atragerea vizitatorilor pe site datorită flexibilității conținutului, integrării pe care o putem face cu obiectivele de SEO și conținutului mereu proaspăt care duce la o creștere a autorității numelui de domeniu.

Potrivit studiilor întreprinse de Hubspot, companiile care au un blog activ obțin cu 55% mai multe vizite decât cele care nu folosesc bloggingul în mixul de marketing. Mai mult, blogul este esențial pentru etapa următoare, de lead generation: companiile care fac blogging generează cu 70% mai multe lead-uri.

Câteva idei de conținut pentru blog:

  • how to (articole explicative despre cum pot vizitatorii să realizeze o acțiune legată de obiectul de business al companiei);
  • conținut evergreen (conținut care nu își pierde valoarea în timp);
  • curated content (preluări și reinterpretări ale unor materiale realizate de companii bine cunoscute în domeniu);
  • trends și hot topics (dezbaterea noutăților din domeniul de activitate);
  • știri despre companie.

Social Media

86% din specialștii de marketing consideră social media o parte importantă în activitatea lor, conform Social Media Marketing Industry Report 2013

Social media are un rol important în faza de „ATTRACT” a procesului de inbound marketing, atrăgând vizitatori relevanți, pentru a-i converti ulterior în lead-uri. Datorită sistemului de amplificare a conținutului, mesajul transmis se poate propaga rapid dintr-un cerc de prieteni în altul, oferind o expunere foarte rapidă.

Difuzarea articolelor de pe blog și a ofertelor o putem realiza atât prin propriile conturi de social media, cât și în grupuri de interes și comunități specifice. Petreceți timp în faza de cercetare pentru a identifica care sunt aceste grupuri și comunități în care publicul țintă (Buyer Personas) își petrece timpul și care sunt persoanele care îi pot influenta opinia.

Social media face parte din componenta „Earned Media” (expunere câștigată) din sistemul POE (Paid-Owned-Earned) de clasificare a tacticilor de media. Potrivit studiilor realizate de Nielsen în 2013, 84% din consumatorii intervievați au încredere în recomandările prietenilor și familiei, ceea ce numim word of mouth advertising, o componentă de Earned Media în stransă legătura cu rețelele sociale.

 Sursă imagine
Sursă imagine

Câteva lucruri de care trebuie să ținem cont în strategia de Social Media:

1. Fiecare rețea are personalitatea ei

inbound-marketing4

2. Conținutul distribuit este cheia succesului

Tipuri de conținut pentru social media:

  • Divertisment;
  • Inspirațional;
  • Conversațional;
  • Conținut educativ, de tipul „how to”;
  • Informații relevante.
 Sursă imagine
Sursă imagine

3. Înțelegerea motivului pentru care oamenii distribuie conținutul:

  • Reputație;
  • Acces la ceva exclusiv;
  • Posibilitatea de a deveni co-autor;
  • Spiritul de competiție și dorința de a câștiga;
  • Altruism;

4. Monitorizarea discuțiilor despre brand, cuvinte cheie și #hastags

Prin monitorizarea conversațiilor care au loc în rețelele sociale în afara paginilor voastre, puteți identifica potențiali clienți care discută despre servicii și produse asemănătoare cu ale voastre. Monitorizați acele cuvinte cheie și #hashtags relevante pentru serviciile voastre și creați conversații cu potențialii voștri clienți.

Încercați întotdeauna să fiți de ajutor, nu să vă vindeți într-un mod intruziv soluțiile. Filosofia de inbound marketing presupune realizarea unui tip de marketing educațional, pe care consumatorii și-l doresc.

Pentru mai multe informații și resurse, puteți urmări prezentarea pe care am susținut-o în cadrul workshopului Social Media pentru Mediul de Afaceri.

***

În următoarea parte a acestui tutorial, vom discuta despre ultimii pași dintr-o campanie de inbound marketing, și anume lead nurturing și închiderea lead-urilor în clienți, și transformarea clienților în ambasadori de brand.

Sursă imagine: Shutterstock