Odată cu provocările apărute în domeniul sanitar, respectiv criza Covid ce a debutat la începutul anului 2020, toate domeniile au avut de suferit, iar oamenii au fost nevoiţi să se adapteze.
Cum era de aşteptat, nici munca nu a rămas neatinsă. Pentru a evita contaminarea la serviciu, foarte mulţi angajatori din diferite sectoare de activitate au luat decizia de a-şi trimite angajaţii în telemunca. Aceasta funcţionează foarte bine într-un mediu propice şi cu instrumentele de lucru necesare.
Reguli pentru activitatea de acasă
Pentru o bună organizare a activităţii de acasă, este important să se ţină cont de câteva reguli de bază:
- Mediul propice – Atenţia, concentrarea, randamentul sunt la cote înalte atunci când mediul este unul adecvat. Aceasta poate însemna, de exemplu, alegerea unei camere în care să nu fie foarte mult zgomot.
- Planificarea: Nici la birou nu prea funcţionează muncă fără o planificare, dar atunci când se lucrează de acasă este cu atât mai important să se facă planul zilei, în care să fie expuse obiectivele şi modul lor de a fi puse în practică.
- Instrumentele de lucru: În niciun sector de activitate în care se realizează, nu ar trebui totuşi să se resimtă faptul că munca prestată este una de acasă, şi nu de la birou. Clienţii nu trebuie să sesizeze nicio schimbare, tocmai de aceea este indicat să se folosească pe cât posibil aceleaşi instrumente de lucru care conduc către un excelent rezultat profesional. Laptop, imprimantă, telefon, tabla magnetică.
O tablă magnetică ajută în planificare, dar şi în alte etape ale activităţii. În plus, ea este polivalentă, în sensul că poate fi folosită şi de copii, în cadrul şcolii online. Este uşor de utilizat şi de montat, iar avantajele sunt deja notorii. Pentru scriere sunt utilizate în general markere lavabile şi un burete uscat, instrumente care se pot găsi cu uşurinţă la orice librărie sau magazin de profil.
4.Curăţenia la locul de muncă: unii oameni nu pot funcţiona dacă în jurul lor nu este ordine. Şi este de înţeles. Atunci când nu este curat în camera de lucru, se pot găsi frecvent surse de distragere şi de disconfort, de aceea este important, ca şi în cazul lucrului de la biroul propriu-zis, şi în cel de acasă să se aibă în vedere curăţenia: se strâng foile, se şterge praful, se pune totul în ordine.
- Organizarea timpului: organizarea este esenţială în telemuncă. Pentru ca procesul să decurgă fără probleme, va trebui ca taskurile să fie îndeplinite pe rând, în funcţie de deadline şi de importanță sau de felul cum poate funcţiona fiecare persoană. De asemenea, pauzele trebuie setate dinainte de începerea efectivă a activităţii.
Conform studiilor din ultimul timp, telemunca funcţionează foarte bine, unii angajatori declarând că vor apela la ea şi după ce pandemia se va încheia. Prin urmare, este foarte important ca fiecare persoană să-şi găsească stilul propriu şi modul de lucru, astfel încât să ofere un randament cât mai bun.