În Cariere

4 aplicații mobile pentru procesele de recrutare

recrutare

Pentru că într-un articol anterior am văzut cum au modificat rețelele de socializare desfășurarea proceselor de recrutare, în acest articol am ales să discutăm despre aplicațiile mobile care vin în ajutorul recruiterilor și a departamentului de resurse umane.

În timp ce pentru candidați sunt mai numeroase aplicațiile mobile care le facilitează identificarea de joburi, pentru cei care recrutează, acestea sunt mai puține la număr. Totuși, ele pot fi un element cheie în desfășurarea cât mai eficientă a procesului de atragere și selecție a candidaților. Iată câteva dintre cele mai utile și accesibile astfel de aplicații.

1. LinkedIn Recruiter

Întrucât peste 30% dintre utilizatorii acestei rețele de socializare profesională vizitează site-ul prin intermediul mobilului, LinkedIn a decis să faciliteze accesul de pe smartphone la aceleași funcții și opțiuni disponibile pe desktop. Aplicația este disponibilă gratuit atât pentru iPhone în App Store, inclusiv pentru iOS 7, cât și pentru telefoanele cu alte sisteme de operare, accesând această adresă de pe browser-ul telefonului.

Cu LinkedIn Recruiter puteți căuta și scana profilele potențialilor candidați, puteți răspunde aplicanților sau puteți lua legătura cu managerii, pentru a le cere feedback în privința candidaților. Dacă sunteți curioși care este designul aplicației și funcționalitatea acesteia, urmăriți clipul de mai jos:

2. InstaJob

Această aplicație servește la crearea unor anunțuri mai atractive pentru postul oferit, prin utilizarea imaginilor direct de pe telefonul mobil și distribuirea, mai apoi, a anunțului pe rețelele de socializare. InstaJob e recomandată mai ales atunci când strategia de recrutare include și componenta de social media. Aplicația vă poate ajuta în trei direcții:

  • generarea de trafic mai targetat către site-ul companiei – fiecare imagine are atașat link-ul către site, acolo unde persoanele interesate pot găsi mai multe informații despre locul de muncă respectiv;
  • branding prin imagini – prezentați candidaților cum este să lucreze la compania pe care o reprezentați! Arătați cum este mediul de lucru, cum sunt angajații sau clădirile companiei, prin utilizarea unor imagini care să surpindă cele mai atrăgătoare aspecte ale business-ului respectiv;
  • îmbunătățirea interacțiunii pe rețelele de socializare – deja este știut faptul că imaginile atrag mai multe like-uri, comentarii sau distribuiri decât conținutul alcătuit doar din text.

Momentan, aplicația InstaJob este disponibilă doar pentru iOS, la prețul de 2,99$, versiunea pentru Android fiind planificată pentru 2014. Nu uitați totuși că aplicația servește la îmbunătățirea celor trei aspecte menționate mai sus și nu trebuie să înlocuiască complet anunțul vostru. Anunțul creat cu InstaJob trebuie să fie doar un element vizual care să atragă mai mulți potențiali candidați de pe rețelele de socializare către oferta de job postată pe site, unde pot găsi toate informațiile necesare despre locul de muncă respectiv.

3. HireVue

Este prima aplicație mobilă care facilitează realizarea unui interviu din mers. Câteva aspecte benefice ale acestei aplicații ar fi:

  • un consum de timp mult mai mic pentru realizarea interviurilor în comparație cu metodele tradiționale;
  • oricând, oriunde – candidații pot răspunde întrebărilor de interviu când le este convenabil, utilizând telefonul mobil sau tableta;
  • fără programare, diferență de fus orar sau deplasări – evită costuri suplimentare, inconveniențe sau timp pierdut cu interviuri la telefon sau interviuri „premature” față în față;
  • aplicația oferă posibilitatea de a obține feedback valoros și de la alți manageri sau colegi de lucru fără a-i presa în acest sens, prin distribuirea facilă a videoclipurilor realizate de candidați;
  • experiența digitală – aplicația poate oferi o perspectivă reală asupra competențelor candidaților, contribuind în același timp la realizarea unei recrutări aparte, conectată la ultimele noutăți ale erei digitale.

Totuși, trebuie subliniat faptul că nu putem pune semnul egal între interviul realizat prin intermediul acestei aplicații și interviul față în față, întrucât aplicantul are timp să se documenteze și să reînregistreze răspunsul, dacă nu a ieșit bine din prima. Ce putem reține însă este că aplicația HireVue oferă o alternativă digitală mai complexă decât a unui CV clasic.

Inițial, aplicația HireVue a fost creată pentru a fi accesată de pe iPhone, iPad sau iPod, putând fi găsită în App Store, însă în prezent ea poate fi utilizată și de pe alte dispozitive care rulează sistemul Android, aplicația putând fi descăracată de pe Google Play. De menționat că aplicația poate fi descărcată gratuit.

4. GetTalent

Este o aplicație care ajută la crearea unei platforme strategice cu scopul de a interconecta și compara informațiile adunate despre potențialii candidați. Aplicația este construită astfel încât să poți captura o imagine a unui CV, utilizând camera telefonului mobil, imagine care este mai apoi procesată. Procesarea imaginii presupune analiza infomațiilor conținute de CV, trimițându-le mai apoi într-o bază de date digitală, care va deveni nucleul soluțiilor de identificare a celor mai calificați candidați.

Pe lângă această funcție, aplicația mai permite utilizatorilor săi:

  • să evalueze candidații apelând la o serie de criterii prestabilite (ex: abilitățile de comunicare verbală);
  • să insereze comentarii pe text, care sunt automat datate și atașate fișei candidatului;
  • să înregistreze comentarii vocale, care sunt de asemenea datate, dar și transformate în text pentru a facilita căutarea acestora mai târziu;
  • să sincronizeze informațiile în timp real, având în vedere baza de date construită în cloud.

Aplicația GetTalent este disponibilă gratuit în App Store. Mai multe informații despre funcționalitatea acestei aplicații puteți găsi aici.

***

Bineînțeles, lista nu se oprește aici și poate fi personalizată în funcție de nevoile fiecărui recruiter. Pentru mai multe aplicații, puteți oricând accesa App Store, dacă folosiți sistemul de operare iOS, sau Google Play, pentru Android.

Un lucru important de reținut este că recrutarea prin intermediul mobilului se întâmplă și este cât se poate de reală. Persoanele aflate în căutare de joburi au îmbrățișat deja smartphone-ul ca instrument de identificare și selecție a acestora, așadar este recomandat ca și cei care organizează procesele de recrutare să se alinieze acestor trenduri, pentru a fi cât mai eficienți.

Sursă imagine: Shutterstock