În Cariere

8 sfaturi pentru a vă păstra primul job în design

sfaturi job

Mulți absolvenți de design vor începe primele lor joburi în această vară și mi-am dat seama de curând că multe dintre facultățile de profil nu le oferă studenților șansa de a dobândi abilități ce sunt mai mult sau mai puțin necesare pentru ca aceștia să își poată păstra un job real. Un job adevărat într-o companie respectată sau o agenție poate fi o experiență entuziasmantă, dar și stresantă.

Eșecurile de la începuturile carierei pot fi demoralizante și îi determină pe mulți tineri designeri să renunțe în favoarea unor cariere în afara designului. M-am gândit că ar fi o ocazie potrivită de a împărtăși câteva sfaturi despre cum se poate păstra primul job în design, lecții pe care mulți tineri le-au aflat pe propria piele.

Veniți devreme, plecați târziu

Echilibrul muncă-viață personală este un motiv valid de îngrijorare pentru multă lume din câmpul muncii, dar în primele șase – doisprezece luni ca începători într-un studio de design, recomand să veniți ceva mai devreme și să stați puțin mai târziu ca să vă prindeți de ritmul vieții în studioul de design. Cel mai important beneficiu: dacă sunteți la birou la începutul zilei de lucru, toată lumea va observa. În plus, liniștea de la sfârșitul programului vă va permite să vă citiți e-mailurile, să vă planificați ziua următoare și să citiți câte ceva despre tendințele contemporane în design și tehnicile de producție.

Câștigați pitch-uri creative

Dacă lucrați într-o firmă de design sau agenție de publicitate, este foarte probabil ca pentru proiectele importante să fie mai mulți designeri ce lucrează la soluții și variante creative, care apoi sunt selectate de directorul de creație sau de client. Ca designeri, unul dintre principalele voastre țeluri este să faceți un efort conștient de a vă asigura că soluția propusă de voi este cea aleasă de client și produsă de firmă. Acestea sunt proiectele care, în timp, definesc portofoliul firmei și trebuie să vă asigurați că ideile voastre sunt cele care sunt promovate.

Nu lăsați nimic neterminat

Cea mai mare greșeală pe care o văd la tinerii designeri este faptul că lasă sarcini vechi, neterminate, să rămână nerezolvate pe lista de proiecte. Proiectele în așteptare nu doar că atrag karma negativă, dar sunt și dăunătoare pentru afacere, deoarece vor distorsiona previziunile financiare și vor împiedica apariția de noi oportunități. Faceți un efort să încheiați proiectele ce încă așteaptă feedback de la client sau vreo piesă de design și încercați să le finalizați pentru a vă elibera de ele.

Oferiți-vă voluntar pentru proiecte pe care nu le dorește altcineva

Arhitectul Michael McDonough spune că profesiile creative constau în proporție de 95% în munca de jos. Designerii se luptă mereu pentru a crea un poster interesant pro bono sau o felicitare de sărbători în relief, dar când vine vorba de a învăța un program, un limbaj, sau o tehnologie nouă este de obicei dificil să găsești pe cineva dornic să preia sarcina. Dacă sunteți genul de persoane dispuse să învețe animație, dezvoltarea de aplicații mobile sau o tehnică nouă de producție de print, atunci sunteți pe un trend ascendent cu potențial de dezvoltare ulterioară pentru angajatorul vostru. În plus, voluntariatul pentru proiecte riscante care scot designerii din zona lor de confort este o modalitate extraordinară de a câștiga experiență, responsabilități și, mai târziu, competențe.

Deveniți o resursă indispensabilă

Acest paragraf este o extensie a punctului anterior, dar în timp, firmele și agențiile cresc și evoluează pentru a rămâne competitive pe piață. Firmele de design care erau specializate pe papetărie și broșuri în anii 1980 s-au orientat spre branding în anii 1990 și proiecte interactive în 2000, iar acum se readaptează pentru rețele de socializare și mobile. Profesioniștii din design trebuie să se adapteze și să evolueze în ritmul industriei, sau riscă să rămână în urmă. Întrebați dacă puteți să vedeți machetele sau să acompaniați un web developer pentru a înțelege mai bine procesul de producție. Stăpânirea noțiunilor de bază în procesul de producție a printului sau despre cum funcționează un website poate să aibă un impact major asupra modului în care veți percepe procesul de design și vă va permite să fiți în control în orice etapă a proiectului, de la concept, la design și la procesul de producție.

Găsiți-vă un mentor

Pentru a reuși în carieră de multe ori este util să aveți un mentor, cineva cu destulă experiență pentru a vă călăuzi spre atingerea scopurilor voastre și care vă poate stabili obiective și da sfaturi imparțiale. Ideal ar fi ca mentorul să fie cineva ce nu lucrează în compania voastră sau măcar să nu lucreze în același departament, cineva care poate păstra confidențialitatea conversațiilor și care vă va ține pe drumul cel bun pentru a vă atinge scopurile.

Dezvoltați o rețea profesională

Majoritatea oamenilor se implică într-o rețea doar când caută un job. Această abordare este contraproductivă din diverse motive. Ideal ar fi să aveți o rețea profesională dezvoltată înainte de a avea efectiv nevoie de ea. Deși sunt multe motive pentru care ar trebui construită o rețea, iată câteva mai importante: pentru a fi mereu la curent cu noutățile din comunitatea voastră profesională și pentru a construi o relație cu anumite contacte ce vă vor fi de folos ulterior. În plus, fiți atenți la cei care demonstrează potențial ca fotografi, animatori 3D sau developeri de aplicații iOS. E greu să găsești oameni buni.

În sfârșit, nu ezitați să-i ajutați pe alții dacă aveți ocazia. Dacă auziți, de exemplu, de vreun post disponibil într-un departament intern de design la vreo corporație, anunțați membrii comunității voastre. Rețelele funcționează în ambele sensuri și e bine să faci cuiva o favoare din timp.

Întrebați-vă șeful cum vă puteți îmbunătăți prestația

Deși pare de la sine înțeleasă, majoritatea oamenilor evită această conversație. Este regretabil, deoarece implicarea personală a angajatorului în dezvoltarea profesională poate fi un factor major în calitatea muncii pe termen lung. Angajatorii se gândesc la satisfacția profesională și obiectivele de carieră ale angajaților, în medie, cam 15 – 30 de minute într-un an. De obicei sunt ocupați cu administrarea afacerii, procurarea de proiecte noi, îmbunătățirea relațiilor cu clienții sau pur și simplu cu diverse alte probleme, așa că trebuie să insistați în privința acestei conversații. Un lucru esențial trebuie reținut: odată ce așteptările au fost expuse, trebuie să vă asigurați că le veți îndeplini, indiferent de feedback-ul pe care l-ați primit.

Această listă nu este nici pe departe exhaustivă. Dacă aveți sugestii sau comentarii, împărtășiți-le în secțiunea de comentarii. Sunt curios ce cred alte agenții sau firme despre acest subiect.