În Cariere

Când și de ce să delegi munca specializată unui web developer

deleagă

Să presupunem că ești patronul unui mic studio de design. Ai vrea să oferi clienților și servicii de web design, dar nu ai niciun developer în echipă. Ce faci, în acest caz? Ai două soluții: înveți tu development sau angajezi pe cineva care se pricepe.

Varianta I: înveți tu

Pe termen scurt, s-ar putea să pară cea mai ieftină soluție. Cu toate tool-urile și resursele disponibile pentru acest tip de servicii, ai putea să fii tentat să încropești rapid un website. Deși toate aceste instrumente pretind că îți permit să creezi pagini web repede și ușor, adevărul este că de cele mai multe ori, paginile realizate cu ajutorul acestor tool-uri au o calitate mult mai scăzută decât cele construite de la zero, iar opțiunile de particularizare ulterioară a lor sunt limitate.

O altă variantă ar fi aceea să îți iei timpul necesar pentru a învăța programare și, cu ceva exercițiu, să poți pătrunde în universul codului și să faci propriile site-uri de la zero. Chiar dacă la început munca pe care trebuie să o faci poate părea simplă, este important să ai viziune și să te gândești dacă vrei să te oprești la proiecte de bază, cu buget redus sau vrei să evoluezi către unele mai complexe. Pentru câștiguri mai mari și satisfacții profesionale pe măsură, de obicei e necesară extinderea serviciilor oferite și, implicit, a echipei.

Dacă vei continua să faci toată această treabă de unul singur, va trebui să fii conștient de faptul că asta implică resurse mari de timp dedicat învățării de noi tehnologii și bune practici, eforturi care ar putea să te îndepărteze de la scopul principal, și anume acela de a gândi soluții strategice de design pentru clienți, de a atrage noi clienți și, per ansamblu, de a-ți crește afacerea.

Cu alte cuvinte, dacă îți asumi și această activitate, atunci vei sacrifica din timpul dedicat activităților de planificare, networking și promovare. În plus, vei rămâne la un nivel limitat de servicii de web development, fiind aproape imposibil să ții pasul cu toate tehnologiile și soluțiile existente pe piață.

Varianta II: Angajezi pe cineva specializat

Delegarea activității de web development unor persoane specializate, ca alternativă la a prelua tu însuți aceste responsabilități, poate părea o variantă mult mai costisitoare. Pe de altă parte, „cheltuiala” poate fi privită ca o investiție care te ajută să economisești timp și să te concentrezi pe atragerea de noi clienți și creșterea afacerii.

În plus, dacă vei lucra cu persoane specializate, vei putea oferi cu încredere clienților soluții tehnice mult mai complexe pentru problemele lor și să te implici astfel în proiecte mai profitabile.

Poți construi o colaborare pe termen lung cu un developer talentat, cu experiență sau chiar cu o echipă de developeri și să îi contractezi doar atunci când ai nevoie, pe bază de proiect. Tehnologia modernă eficientizează colaborările virtuale, fără să afecteze în vreun fel rezultatele obținute sau productivitatea celor care lucrează în cadrul proiectului.

O colaborare întinsă pe o perioadă mai lungă poate fi un argument solid atunci când ai pretenția ca proiectul tău să fie prioritar.

De asemenea, contractarea unei echipe externe de developeri poate înlătura presiunea de a le da mereu ceva de lucru, devenind astfel o soluție mult mai eficientă din punct de vedere al costurilor decât un angajat intern, care ar trebui plătit chiar și atunci când nu sunt pe rol proiecte în care să se poată implica.

***

Când mi-am început firma de web development, am făcut de unul singur toată munca de programare. Însă pe măsură ce nevoile clienților mei au devenit mai complexe, mi-am dat seama că și abilitățile mele trebuie să țină pasul cu acestea. Acesta a fost momentul în care mi-am dat seama că este timpul să îmi cresc propria echipă și să identific developeri care pot face față în mod eficient solicitărilor venite din partea clienților.

La scurt timp după ce mi-am extins echipa, am putut să mă concentrez asupra eforturilor de marketing, lucru care mi-a adus venituri mai mari și proiecte mai frumoase. Nu aș fi putut obține aceleași rezultate dacă aș fi rămas de unul singur. Am învățat că orice afacere solidă începe cu angajarea oamenilor potriviți; clienții vor veni de la sine.

Sursă foto: Shutterstock