În Cariere

Pietrele de temelie ale culturii studioului de design – Partea a II-a

pietre-de-temelie soft

Dacă în articolul anterior am definit cultura organizațională și am discutat în detaliu despre pietrele de temelie hard ale culturii unui studio de design, astăzi ne vom îndrepta atenția spre aspectele care duc la formarea unor pietrele de temelie soft. Acestea din urmă sunt generate de deciziile angajaților cu privire la activitatea zilnică și ambientul de lucru.

Munca fără distracție distruge moralul echipei de design. De aceea, antreprenorii ar trebui să aloce timp de discuții, pentru ca echipa să scape de stres și să relaționeze în afara mediului de lucru.

Comunitatea

Activitățile destinate construirii unei comunități și ieșirile în grup pot fi incluse în ziua de lucru de către managementul studioului sau de echipă, dar în mod ideal trebuie propuse și animate de membrii echipei. Fie că sunt seri de film, diverse degustări vinerea după-amiaza la terase, ieșirile frecvente în echipă sunt de obicei punctul culminant al unei săptămâni încărcate. Acestea devin ritualuri integrate în operațiunile studioului.

În perioada în care locuiam pe Coasta de Est a SUA, prânzul de miercuri era luat la „Tex-Mex”. Era ritualul nostru de relaxare.

Directorul studioului profita de ultimele momente pentru a încuraja membrii echipei să vorbească despre cum decurge activitatea lor și să caute în creativitatea celorlați designeri metode de a rezolva orice probleme care puteau să apară. În plus, orele de prânz puteau astfel să fie facturate!

Cu cât este mai mare organizația, cu atât mai mult astfel de oportunități de comunicare vor ajuta la conturarea culturii și vor inspira echipa. „Detaliile, ritualurile și camaraderia sunt o parte importantă din cultura organizațională în Frog″, spune Doreen Lorenzo, președintele Frog, o companie inovatoare la nivel global.

Pauza de cafea este zilnic la 4 PM în fiecare birou. Este timpul să luăm o pauză, poate să luăm o gustare, să vorbim cu cineva cu care nu am vorbit de mult, poate chiar să jucăm un meci amical, dar competitiv, de fotbal. De multe ori m-am gândit că dacă am elimina pauza de cafea, am avea cea mai mare rată de scădere a resursei umane din istoria firmei Frog. Aceste mici detalii sunt un motiv important pentru care oamenii aleg să lucreze la noi.”

Filantropie

Deși este important să câștigi bani pentru a avea stabilitate ca și afacere, multe studiouri donează timp sau bani unor proiecte pe care le susțin, proiecte non-profit, educaționale și cauze caritabile.

Studiourile pot aloca membrilor echipei zile pentru caritate ce pot fi folosite individual sau în grup. Seara, unele studiouri pun la dispoziție spațiul pentru a susține și/sau organiza evenimente locale educaționale sau strângeri de fonduri. Costurile pentru aceste acțiuni sunt incluse în situația financiară generală și pot influența tipul de proiecte pe care studioul le va contracta mai târziu.

Aprecieri

Antreprenorii în design dau tonul când vine vorba de aprecierea prestației echipei și a muncii acesteia. Cea mai importantă apreciere ar trebui să vină din partea consumatorilor. Echipa poate să își dorească o mai mare considerație din partea colegilor de breaslă, a presei sau a blogosferei.

Unele studiouri depun eforturi pentru a se înscrie în concursuri, cu toate că aceste eforturi sunt costisitoare și răpesc din timpul și atenția dedicată altor activități.

De asemenea, aprecierea nu trebuie să fie legată doar de muncă. Pasiunile personale ale membrilor echipei pot fi împărtășite cu publicul, atât timp cât sunt în concordanță cu valorile promovate de brand și de cultura organizațională.

Leadership

Modul în care antreprenorul conduce o echipă și modul în care membrii echipei au parte de training și sunt încurajați să își asume roluri de leaderi pot avea un impact major asupra bunăstării echipei, din punctul de vedere al culturii organizaționale.

Dacă nu resimte prezența unui leader, echipa își poate pierde direcția. Prezența prea puternică a unui leader, în schimb, poate face echipa să simtă că viziunea membrilor nu este încurajată în studio.

Provocare

O doză prea mare de provocare pe un proiect poate surmena echipa. Proiectele de dimensiuni mai mici, tactice, pot ajuta membrii echipei să își exerseze abilitățile și să își dezvolte competențele.

Abordarea unor proiecte și probleme la scară largă poate oferi studioului perspective noi asupra unor chestiuni persistente, iar echipei îi poate oferi șansa de a crea ceva cu însemnătate.

În plus, antreprenorii și echipa pot aborda proiecte și inițiative interne, pentru a-și păstra acuitatea când proiectele nu sunt atât de stimulatoare precum și-ar dori. Sesiunile de dezbateri critice ale proiectelor în desfășurare ar trebui să stimuleze designerii și antreprenorii să realizeze cele mai bune lucrări.

Ownership

Ownership-ul este unul dintre cele mai bune indicatoare ale eficienței leadership-ului și se produce atunci când membrii echipei simt că au control asupra timpului lor și asupra produsului muncii.

Această stare apare atunci când leaderii studioului le oferă designerilor mediul necesar în care să producă idei și să creeze soluții de design adecvate. Poate apărea și atunci când unui designer i se oferă șansa de a-și pune amprenta perspectivei și competențelor sale asupra uneia dintre pietrele de temelie ale culturii organizaționale, cum ar fi amenajarea spațiului studioului, obținerea unui anumit tip de proiect, obținerea unui rol de leader, primirea de aprecieri sau organizarea unei serii cu speakeri invitați.

Unele studiouri de design oferă stimulente pentru demonstrarea de ownership pe proiecte în creștere, cum ar fi cota de profit. Membrii echipei pot deveni chiar parte din acționariatul studioului, dacă ajung la o vechime considerabilă în cadrul studioului.

Totuși, aceste stimulente pot să nu fie la fel de atrăgătoare pentru toată lumea și nu trebuie niciodată să excludă șansa echipei de a primi oportunități în concordanță cu subiectele lor de interes.

Ce fel de cultură organizațională ați dori voi să creați?

Acum că știți care sunt pietrele de temelie ale culturii organizaționale a unui studio de design, ce veți face pentru a îmbunătăți cultura studioului vostru?

Am creat o listă împreună cu David Conrad, directorul studioului „Design Commission”, pentru a vă ajuta să răspundeți la următoarele întrebări: ce poate face echipa voastră pentru a crea cultura ideală? Și cum poate acea cultură să fie în concordanță cu mediul de lucru dorit de toată lumea?

  1. Enumerați pe baza listei care dintre pietrele de temelie le aveți acum în studioul vostru.
  2. Gândiți-vă, în funcție de ce doriți să faceți pe viitor, care ar fi noile pietre de temelie ce v-ar face plăcere să le aveți. Apoi adăugați-le pe listă.
  3. Evidențiați care dintre pietrele de temelie le-ați putea asigura echipei pentru a stimula ownership-ul.
  4. Rugați alți membri ai echipei să facă pașii 1, 2 și 3 de pe listă pe un exemplar propriu.
  5. Fuzionați răspunsurile și implementați mai întâi ce dorește majoritatea. Delegați ownership-ul inițiativelor specifice acelor membri din echipă ale căror obiective de dezvoltare se potrivesc cu activitățile de conturare a culturii.