În Cariere

Tips & tricks pentru portofolii | Behance Portfolio Reviews

tips pentru portofoliu Behance

În filmările de mai jos, puteți urmări o serie de tips & tricks oferite de către mentorii evenimentului Bēhance Portfolio Reviews asupra diverselor suporturi pe care le puteți alege pentru portofolii, adaptarea acestora pentru angajare, precum și câteva recomandări despre ce e bine și, mai ales, ce nu e bine să conțină un portofoliu.

Portofoliu online versus portofoliu offline


Pentru anumite domenii, prezența portofoliului pe cât mai multe platforme din social media este foarte importantă, astfel încât clienții să te găsească din cât mai multe surse. În cazul Dianei Bobar, de exemplu, scopul final al muncii sale este vânzarea hainelor pe care le confecționează, iar social media o ajută foarte mult în acest sens.

Fie că vorbim despre portofoliu online sau offline, Ovidiu Bejan a dorit să sublinieze un aspect important pentru situațiile în care lucrările au rezultat în urma muncii în echipă: este foarte important să fie prezentată acea parte individuală, care îi aparține autorului portofoliului. Este greșit ca acesta să își asume întregul proiect.

În oricare dintre variante, e bine să facem o selecție între suporturile de portofolii, în funcție de interesele și proiectele avute.

Tips & Tricks


Primul lucru pe care ar fi bine să-l evităm în portofoliu nostru este compromisul. Chiar dacă munca este comercială, menită să producă venituri, portofoliul nu are voie să conțină lucrări de care nu suntem mândri.

Uneori poate fi foarte greu să fim „propriul nostru judecător”, de aceea o idee bună ar fi să cerem sfaturi de la persoane din domeniu pe care le admirăm. De ce nu, poate să le abordăm într-un e-mail, cerându-le părerea asupra portofoliului.

Când vine vorba despre lucrările personale, nu ar trebui să ne impunem limite imaginației, ci e recomandat să ne exprimăm liber. Este important ca portofoliul să conțină și lucrări personale, deocarece dacă le neglijăm în favoarea celor comerciale, portofoliul nu ne va mai reprezenta întru totul.

Nu în ultimul rând, ținând cont de faptul că ultimele lucrări sunt de obicei și cele mai bune, ordinea acestor în portofoliu, ar trebui făcută invers-cronologic, pentru a le evidenția.

Portofoliile din perspectiva angajatorului


Unii mentori se află în postura de angajatori și ne-au spus ce caută ei într-un portofoliu de angajare. Ștefan Lucuț, de exemplu, caută să găsească într-un portofoliu personalitatea deosebită a artistului, deoarece restul abilităților se pot dezvolta pe urmă, cu muncă.

O problemă de care s-a lovit Diana Bobar, în momentul în care căuta persoane cărora să le transmită din experiența și cunoștințele ei pentru a lucra împreună, era faptul că unii dintre studenți aveau impresia că munca în domeniul modei se rezumă la a face schițe, deși aceasta presupune, de fapt, foarte multă muncă practică.

Ca sfat final, probabil cel mai important lucru pe care trebuie să îl facem în momentul în care trimitem un portofoliu cu intenția de a ne angaja este acela de a evidenția lucrările care reprezintă cel mai bine cerințele postului pe care vrem să ne angajăm.

Sperăm că v-a făcut plăcere să ascultați părerile mentorilor selectați de noi pentru Bēhance Portfolio Reviews și, mai ales, sperăm că  ați reținut acele informații care să vă fie de ajutor în viitor.