Specialistul SEO este acea persoană care a absolvit cursuri de SEO şi care este capabilă să promoveze numele unei companii, produsele şi serviciile oferite de aceasta în mediul online. SEO înseamnă Search Engine Optimization şi reprezintă procesul de îmbunătăţire a volumului şi calităţii traficului unui site web prin motoarele de căutare. Aşadar, cei care doresc să le apară site-ul în Google, în spaţiul neplătit, au nevoie de un specialist SEO. Dacă nu se doreşte colaborarea cu o companie specializată în SEO, angajarea unui specialist SEO este imperios necesară pentru promovarea pe internet.
Cu ce se ocupă mai exact un expert SEO?
Un specialist SEO sau un expert SEO desemnează acea persoană specializată în optimizarea unui site pentru motoarele de căutare, ajutând companiile să îşi urce site-ul pe prima pagină din Google. Principalul scop al campaniei SEO este acela de a aduce site-ul pe prima pagină de rezultate, la căutările cheie relevante.
Specialistul SEO este acea persoană care propune unele modificări de ordin editorial şi tehnic şi promovează magazinul online sau site-ul de prezentare în reviste, bloguri şi ziare online. După câteva luni de la promovare, site-ul incele să apară în prima pagină de Google pentru o serie de căutări cheie relevante şi des căutate de potenţialii clienţi. Numărul de vizitatori pe ste creşte implicit şi numărul de produse sau de servicii vândute.
În ce constă munca unui specialist în SEO?
Munca unui specialist în SEO constă în următoarele atribuţii foarte importante:
- identificarea cuvintelor cheie şi expresiilor căutate de vizitatori şi de potenţialii clienţi;
- verificările şi recomandările privind aspectele tehnice ce împiedică indexarea corectă a păgânilor site-ului sau care împiedică evoluţia site-ului în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare. Aceste verificări, cunoscute sub numele de audit SEO pote să identifice probleme importante precum spam, conţinut necitit de motoarele de căutare, redirecţionări incorect implementate sau pagini relevante neindexate de Google;
- optimizarea păgânilor site-ului, care include integrarea cuvintelor cheie targetate prin optimizarea meta tag-urilor şi optimizarea textelor şi articolelor. Optimizările SEO on page sunt transmise administratorului site-ului web pentru a fi implementate;
- crearea şi implementarea unei strategii de link building, specialistul SEO lucrând în strânsă colaborare cu copywriterul, optimizând textele scrise de acesta;
- monitorizarea evoluţiei campaniei SEO prin trimiterea de rapoartede poziţionare a cuvintelor cheie în Google şi de rapoarte privind evoluţia traficului organic.
Pentru a-şi atinge obiectivele impuse de fişa postului, specialistul SEO beneficiază de know-how în urma cursurilor absolvite şi va da reprezentanţilor companiilor indicaţii teoretice şi practice pe care să le implementeze, astfel încât site-ul să fie cât mai bine indexat şi poziţionat în paginile motoarelor de căutare.
Specialistul SEO nu este programator sau administrator de site, deci nu intra în atribuţiile sale implementarea recomandărilor şi realizarea acţiunilor tehnice. Există, desigur, şi programatori ce deţin cunoştinţe de SEO sau specialişti care au cunoştinţe de administrare şi programare, dar acest aspect trebuie negociat separat.
Nu în ultimul rând, specialistul SEO nu este nici copywriter, de aceea nu trebuie să se ocupe de optimizarea textelor create, şi nici specialist marketing, ceea ce înseamnă că va aduce trafic targetat pe site, va poziţiona cât mai bine site-ul, dar nu va avea atribuţiile unui digital marketer specializat.