COVID-19 a afectat multe lucruri în viața noastră, inclusiv modul în care firmele recrutează forța de muncă. În timp ce unele industrii au înregistrat o scădere rapidă a numărului de angajați, au existat câteva domenii care s-au confruntat cu mai multe cereri de angajare.
Având în vedere că cea mai mare schimbare în mediul de afaceri a fost legată de politica de lucru flexibilă, cea mai mare parte a firmelor au ales să apeleze la munca de acasă, astfel încât numărul angajaților aflați în birouri a scăzut. Deși există beneficii imense, în ceea ce privește productivitatea, ale întâlnirilor față în față dintre angajați, multe companii și angajați au prosperat grație muncii de la distanță.
Într-o lume post-COVID, recrutorii se vor confrunta cu o cerere ridicată din partea candidaților pentru un loc de muncă, iar companiile care vor rezista pandemiei vor fi în avantaj.
Deci, cât de mult s-a schimbat procesul de recrutare în timpul pandemiei?
Un nou mod de angajare
Conectarea de la distanță și videoconferințele au menținut productivitatea în multe firme. Ce înseamnă acest lucru pentru recrutori? Acest lucru a lansat unele provocări pentru cei care recrutează forță de muncă, deoarece mulți încearcă să cunoască candidații înainte de a-i prezenta pentru ocuparea anumitor posturi.
Majoritatea recrutorilor vor trebui să își adapteze procesul de recrutare pentru a evalua în mod corespunzător competențele de bază și cât de potriviți sunt cei care depun CV-urile, pentru ocuparea unui post. Numărul mare de cereri vor face însă ca angajații departamentelor de resurse umane să fie nevoiți să piardă mult timp pentru a evalua o mulțime de CV-uri pentru a le selecta pe cele cu adevărat potrivite cu solicitările postului.
Cele mai citite articole
Recrutarea în lumea post-COVID este foarte probabil să fie cu mult mai diferită. Vorbim despre mai multă automatizare și reinventarea proceselor de recrutare, în special atunci când vine vorba de interviuri, evaluări și experiența candidaților.
Aceste noi instrumente de recrutare oferă o viteză mai mare, eficiență, recrutare de calitate mai bună și o experiență îmbunătățită pentru angajarea managerilor și a candidaților.
Cei care se ocupă cu recrutarea vor avea capacitatea de a automatiza o listă scurtă de candidați, ceea ce permite un proces de recrutare mai rapid și o experiență mai raționalizată.
Ce soluție au firmele din România
Un exemplu în acest sens este aplicarea analizei Big Data pentru a gestiona provocările în creștere cu care se confruntă departamentele de HR. Totodată, noile instrumente de recrutare vizează folosirea inteligenței artificiale (AI), care, corelate cu analiza Big Data, reușește să selecteze din sute de candidați, doar pe cei mai buni, respectiv, pe cei care se potrivesc cel mai bine cu cerințele joburilor.
O astfel de metodă este propusă companiilor din România de Talent Retain, o societate înființată în Marea Britanie, care a dezvoltat o platformă on-line ce utilizează analiza Big Data pentru a gestiona provocările în creștere cu care se confruntă departamentele de HR.
Totodată, Talent Retain încheie un parteneriat cu eJobs, lucru care permite eficientizarea procesului de recrutare, precum și identificarea și atragerea talentului potrivit pentru companiile din România. Firmele din țara noastră au astfel posibilitatea de a beneficia de sprijinul unei echipe internaționale de antreprenori și programatori, pentru a valorifica oportunitatile oferite de piața muncii și pentru a depăși provocările aduse de pandemia COVID-19.