În Editorial

Esenţa deadline-urilor – o nouă formă de colaborare internă

termene limită

Se dă următorul schimb de replici între un designer intern şi client:

Client: Avem nevoie de chestia asta până marţi.
Designer: Da, da.

Iată la ce se gândeau cei doi probabil:

Client: Am ajustat deadline-ul pentru că întotdeauna întârzii. Pun pariu că vei cere o prelungire din partea furnizorului fără să mă consulţi. Am completat formularul ăla de doi bani şi sunt sigur că o să îmi spui din nou că nu l-am completat corect.

Designer: Pun pariu că ai ajustat deadline-ul. O să cer tipului de la print o prelungire. Uită-te la brieful ăsta – lipsesc jumătate din informaţiile de care am nevoie să îmi fac treaba fără să creez nenumărate versiuni.

Vă sună cunoscută faza asta? Modul în care comunică aceşti doi oameni este o premisă pentru eşec valabilă pentru toţi cei implicaţi: client, designer, echipele fiecăruia dintre aceştia, furnizori şi firmă per ansamblu. E nevoie de o singură persoană pentru a schimba această situaţie- situaţie ce se repetă în fiecare zi în lumea corporate din America. O colaborare internă productivă înseamnă că poţi livra rezultate grozave şi poți să te şi distrezi făcând acest lucru. Pe cuvântul meu.

Deci cum arată o colaborare internă productivă? În mare parte, ca o prietenie. Există întotdeauna provocări, dar fundaţia comunicării este solidă. Această comunicare se bazează pe principiile ISIE: încredere,  seriozitate , înţelegere şi experiență.

Contractul ISIE

  • Încredere: Voi face ceea ce spun că voi face şi voi anunţa în timp util când sunt în pericol să nu pot livra aşa cum am promis.
  • Seriozitate: Voi livra atunci când spun că voi livra. Nu „în jur de” sau „aproximativ”, ci atunci când am promis.
  • Înţelegere: Îţi voi spune cu maximum respect atunci când eu consider că aberezi. Şi voi fi deschis la abordări alternative astfel încât să ne respectăm amândoi angajamentul.
  • Experiență: Îţi voi respecta experienţa în domeniul tău de activitate şi te voi ruga să ai aceeaşi atitudine faţă de mine.

Înţeleg că această formulare poate suna un pic idealist. Dar gândiţi-vă cât de bine ar fi dacă cel mai frustrant client v-ar trata cu respect şi s-ar implica în comunicare deschisă? Aţi şti mereu care este statusul proiectelor şi aţi fi sigur că toţi termenii relaţiei ar fi înţeleşi.

Faceţi acest contract cu voi înşivă. Puteţi să discutaţi aceste chestiuni cu colegii sau puteţi să îl implementaţi liniştiți şi consecvenți. Începeţi să abordaţi deadline-urile ca o bază pentru comunicare şi un instrument pentru îmbunătăţirea colaborărilor interne. Conduceţi prin exemplu şi alţii vor urma. Urmaţi principiile ISIE şi ziua de muncă va aduce mai multe satisfacţii prin designul de calitate ce îl veţi produce. Mă voi hazarda şi voi spune că veţi obţine chiar şi bugete mai mari şi deadline-uri mai lungi.

Sinceritatea atrage avantaje. Sincer vă spun.

 

Sursă imagine