În Inspirație

Campanii de conștientizare creative

campanii conștientizare

După cum am văzut într-un articol referitor la campaniile de educare, să schimbi opinii și comportamente nu este tocmai simplu. Campaniile prin care se încearcă atragerea atenției asupra unei probleme de interes public sau una cu caracter social au o misiune foarte grea, pentru că trebuie nu doar să sublinieze importanța sau gravitatea problemei, ci să și obțină o reacție din partea publicului. Vom vedea în articolul de astăzi câteva campanii care reușesc să facă acest lucru într-un mod creativ.

Înainte de a trece la exemplele pe care le-am selectat, trebuie menționat faptul că, în general, mesajele cu cel mai mare impact în campaniile de conștientizare sunt cele care au o componentă emoțională foarte puternică și care fac apel la elemente cu care publicul se identifică într-o măsură foarte mare. Mesajele care smulg publicului un zâmbet, o lacrimă sau îi dau fiori sunt și cele care le rămân oamenilor în minte și reușesc să îi pună pe gânduri. Iar această reflecție asupra mesajului unei campanii este, de cele mai multe ori, primul pas în procesul de schimbare de atitudine.

1. Earth Hour

Începem lista de exemple cu o campanie amuzantă, creată de cei de la Germaine în colaborare cu Pimpz, prin care s-a încercat promovarea Zilei Pământului prin prezentarea unei fețe inedite a cunoscutului personaj Darth Vader.

Mesajul campaniei, „For once The Dark Side saves the planet”, exploatează popularitatea acestui personaj în rândul tinerilor și îl înfățișează ca pe un cetățean model, care respectă planeta și toate obligațiile pe care le are, ca locuitor al Pământului, față de acesta.

2. Save the children

Cei de la Don’t Panic, Londra, împreună cu Save The Children au creat o campanie de conștientizare a existenței războiului în lume și a situației prin care sunt nevoiți să treacă cei care locuiesc în zone afectate de război.

Mesajul campaniei, „Just because it isn’t happening here, doesn’t mean it isn’t happening”, este unul puternic, trezind în rândul publicului nu doar compasiune, ci și un sentiment de vinovăție pentru ignorarea acestor realități. Mai mult, trecerea bruscă de la un plan al realității la altul, de la situația de pace, la cea de război, are un impact foarte puternic asupra privitorului.

3. Dove

Așa cum ne-au obișnuit, cei de la Dove își canalizează de câțiva ani eforturile de comunicare în direcția susținerii importanței frumuseții naturale și a farmecului feminin, indiferent de vârstă și canoanele societății. O campanie foarte emoționantă, bazată pe un experiment care subliniază o problemă gravă – lipsa încrederii în propria persoană, din cauza standardelor uneori absurde impuse de societate:

4. NZ Transport Agency

Cei de la NZ Transport Agency au creat o campanie de conștientizare a faptului că orice participant la trafic este „complice” în accidentele rutiere, chiar dacă vina nu îi aparține. Campania, derulată sub sloganul „Mistakes”, promovează comportamentul preventiv și încurajează audiența să fie conștientă de pericolele care pot apărea în orice moment.

5. Bassma

Campania de mai jos a fost realizată de BBDO pentru Bassma. Sloganul campaniei, „For some people life is that expensive”, ridică problema sărăciei în lume. Imaginile folosite evidențiază acest aspect și au nu doar scop informativ, dar și unul persuasiv, care îndeamnă la acțiune.

Sursă imagine
Sursă imagine

 

Sursă imagine
Sursă imagine

6. World Wild Life

BBDO Guerrero se află în spatele campaniei inițiate de World Wild Life, cu scopul de a atrage atenția asupra consecințelor pe care le are ignorarea problemei curățeniei apelor și a efectelor pe care le are propriul nostru stil de viață asupra agravării acestei probleme. Vizualurile care fac parte din această campanie sunt foarte sugestive și puternic încărcate simbolic.

Sursă imagine
Sursă imagine

 

Sursă imagine
Sursă imagine

7. Aquatro

Campania derulată sub sloganul „Don’t be the bad guy. Use a condom”, creată de Aquatro, se adresează bărbaților și se folosește de imaginile unor super-eroi într-un mod creativ și amuzant, pentru a atrage atenția asupra unei probleme foarte serioase.

Sursă imagine
Sursă imagine

 

Sursă imagine
Sursă imagine

8. Prague 7 Municipality

Încheiem seria cu o campanie creativă derulată în Praga, care se adresează proprietarilor de animale care ies cu ele în parc și ignoră mizeria lăsată în urmă de acestea. Abordarea este una ironică, iar sloganul folosit este îndrăzneț și foarte puterrnic. Iată două printuri din această campanie:

Sursă imagine
Sursă imagine

 

Sursă imagine
Sursă imagine