În Inspirație

BlackBerry | Excelență în aplicații mobile pentru zona de business

aplicatii mobile

Moise Jurca și Radu Moldovan au ținut o prezentare în cadrul întânirilor TiMo, în care au vorbit despre aplicațiile mobile pentru zona de business, cu accent pe IQteh, produs al Qualteh, definit drept prima platformă online pentru aplicațiile de business pe baza tehnologiei cloud din Europa Centrală și de Est.

Principalele aspecte abordate în prezentarea celor doi specialiști ai Qualteh au fost:

  • Alegerea platformei mobile
  • Monetizarea aplicației mobile

1. Alegerea platformei.

Moise Jurca a început prezentarea prin expunerea variantelor care au fost în discuție atunci când a trebuit să fie selectată o platformă potrivită pentru crearea de aplicații în zona de business.

În alegerea platformei potrivite, s-a ținut cont de următorii factori:

  • Platformă dedicată zonei de enterprise.
  • Suport pentru dezvoltare.
  • Continuitate în ceea ce privește versiunile lansate.
  • Securitatea datelor
  • Opțiuni de management a dispozitivelor
  • Gamă diversă de terminale și accesorii

În continuare, veți găsi argumentele pentru care a fost aleasă la început platforma BlackBerry și motivele pentru care celelalte platforme nu au reprezentat, în primă instanță, opțiuni viabile.

a. Android

În ceea ce privește zona de business,  Android nu reprezenta cea mai bună opțiune, mai ales din cauza faptului că au fost lansate 11 noi sisteme de operare din 2008 până în 2011. În plus, în unele cazuri, versiunile noi erau incompatibile cu cele vechi. Acest lucru reprezenta o piedică reală în activitatea unei companii care depindea strict de această platformă.

De asemenea, o altă problemă o reprezintă faptul că producătorii de terminale pentru Android – Motorola, Samsung ( principalii producători de terminale cu Android), LG și HTC – își customizează versiunea de sistem de operare pe Android, astfel că pot apărea surprize neplăcute: o aplicație care funcționează, de exemplu, pe Samsung, s-ar putea să nu funcționeze și pe LG.

O altă problemă, mai degrabă de natură economică, ține de faptul că Android este o platformă open source și pot apărea probleme de proprietate intelectuală într-o aplicație dezvoltată pornind de la niște resurse date, fiind o platformă deschisă în dezvoltare.

În altă ordine de idei, până la lansarea Android 4.0, încă mai existau probleme ce țin de securitate, acest aspect fiind extrem de important în dezvoltarea de aplicații, mai ales pentru zona business. Nu a existat o politică clară în ceea ce privește securitatea datelor de pe serverele firmei către terminale.

În toamna anului 2011, au fost portate soluțiile și pe Android.

b. Windows Phone 7 Series

Focusul principal și în cazul Windows Phone 7 este pe utilizator, nu pe zona de business. Drept urmare, feature-urile specifice pentru zona de enterprise au fost foarte limitate.

c. Apple

Și în cazul Apple, focusul cade, fără îndoială, pe utilizator.

De asemenea, Apple nu întrunea un criteriu dorit, având o gamă limitată de dispozitive mobile, iar touchscreen-ul nu era neapărat cea mai bună soluție pentru oamenii de vânzări.

Aşadar, la momentul respectiv, nu erau disponibile soluții reale pentru enterprise în ceea ce privește Apple.

d. BlackBerry

BlackBerry a reprezentat singura platformă cu adevărat orientată spre zona de business în anul 2010. Spre deosebire de celelalte platforme amintite, BlackBerry se concentrează pe zona de enterprise, permite gestionarea eficace a flotei de echipamente mobile de care dispune o companie.

De asemenea, foarte important de menționat, sistemele de operare nu s-au schimbat des și există compatibilitate între ele.

În privința diversității setului de terminale, BlackBerry deține aproximativ 11 modele diferite.

Totuși, o problemă relativ serioasă identificată de către Moise ține de dezvoltarea de aplicații, BlackBerry fiind o platformă destul de închisă și strictă, pe lângă faptul că fiecare aplicație trebuie să fie semnată pe serverele celor de la BlackBerry.

2. Monetizarea aplicației mobile

Un aspect important este că până în 2015, se anticipează că aproximativ 5 miliarde de oameni vor avea acces la Internet prin broadband. Acest lucru înseamnă că oamenii vor fi mobili, fie că vorbim despre tablete, smartphone-uri sau telefoane-tabletă, de tipul Samsung Galaxy Note. Acest lucru înseamnă că și aplicațiile vor deveni tot mai populare, indiferent că vorbim despre aplicații plătite sau gratuite.

Conform anumitor studii, e necesară o investiție minimă de $10.000 pentru o aplicație care să aibă succes. Există două metode prin care se pot câștiga bani din aplicații: oferirea gratuită a aplicației (în acest caz, câștigurile trebuie să vină din conținut, respectiv reclame) sau contra cost.

În ceea ce privește pricing-ul, conform CNN, prețul recomandat al unei aplicații este de $2.99. Motivul pentru care se recomandă acest lucru este faptul că există riscuri ca aplicațiile cu prețuri sub $1 să nu aibă succes, întrucât clienții nu își vor da seama care sunt diferențele reale dintre aplicația respectivă și una gratuită, motiv pentru care vor prefera varianta din urmă.

Poze:

Moise Jurca
Radu Moldovan