În Inspirație

Când regândim un site de prezentare a unei companii?

redesign website

Fără îndoială, site-urile de prezentare câștigă din ce în ce mai mult teren în crearea unei legături dintre public și companii. Asta nu înseamnă doar că trebuie să fie accesibile, user-friendly și utile, dar că trebuie să fie în permanență adaptate la comportamentul utilizatorilor și schimbările interne care au loc la nivel de companie. Așadar, este esențial să identificați momentul oportun pentru un proces de regândire a unui site.

Mai ales atunci când lucrați pentru clienți mici, este de datoria voastră, a celor responsabili cu promovarea unei companii, să vă dați seama când site-ul de prezentare a acesteia nu mai este adecvat nevoilor publicului și ale organizației. Tocmai de aceea, vom vedea în articolul de astăzi câteva situații în care e recomandat să solicitați redesign-ul unui site de prezentare.

Când vorbim despre construcția unui site de prezentare, vorbim despre ușurința navigării, de poziționarea linkurilor sau a butoanelor, de dispunerea conținutului în pagină, logica structurii interne a site-ului și a interacțiunilor cu utilizatorii. Dar înainte de a vedea când ar fi bine să modificați aceste elemente, haideți să vedem ce calități e recomandat să aibă un site de prezentare a unei companii, pentru a fi eficient.

Punctele forte ale unui site de prezentare

Sursă imagine: Shutterstock
Sursă imagine: Shutterstock

Fie că vorbim despre site-uri statice sau dinamice, acestea ar trebui să fie construite în așa fel încât să mulțumească utilizatorii, ca produs final creat din elemente de conținut și de grafică.

  • Ușurința de navigare

Una dintre calitățile cele mai importante ale unui site de prezentare este ușurința de navigare: utilizatorii trebuie să găsească informațiile pe care le caută într-un mod intuitiv și rapid, indiferent dacă accesează pagina respectivă de pe un laptop, un telefon mobil sau o tabletă. Paginile trebuie să fie vizibile, să respecte ordinea firească a informațiilor, astfel ca cei care ajung pe site să nu rătăcească printre ele, ci să meargă direct la țintă.

  • Conținutul

Așa cum spuneam mai sus, o pagină este accesată cu scopul de a oferi informații. Dacă acestea sunt relevante, utile, actuale, clare și bine structurate, utilizatorii se vor întoarce pe site. Conținutul nu este reprezentat doar de text, ci și de imagini sau clipuri, așa că și acestea trebuie să fie expuse într-un mod cât mai firesc și mai puțin agresiv. Nu uitați de publicul vostru țintă și de modul în care acesta interacționează cu informația pe care o oferiți. Comportamentul lui este cel care va dicta modalitatea de structurare și dispunere a informațiilor în pagină.

  • Interfața grafică

Interfața grafică a unui site de prezentare reprezintă primul contact al utilizatorilor cu acesta, înainte să citească informația pe care o caută. Astfel, aceasta este, de cele mai multe ori, un criteriu în funcție de care utilizatorii vor decide dacă vor acorda o șansă conținutului sau nu. Un site de prezentare trebuie să fie ușor de scanat, iar în urma scanării, utilizatorii să își dea seama ce fel de conținut vor găsi pe acesta și unde este dispus.

În principiu, eficiența unui site de prezentare ține, pe de-o parte, de gradul în care reușește să transmită informații utile într-un timp scurt și într-o manieră plăcută, și, pe de altă parte, de măsura în care reușește să transmită personalitatea brandului.

Situații în care un site de prezentare ar trebui regândit

Sursă imagine: Shutterstock
Sursă imagine: Shutterstock

Așa cum spuneam la începutul acestui articol, se întâmplă deseori ca site-urile de prezentare să nu mai fie adecvate nevoilor și așteptărilor utilizatorilor sau chiar modului în care a evoluat compania respectivă. Ele ajung să fie mai degrabă niște componente care au fost bifate, în loc să fie exploatate ca un mijloc eficient de promovare.

Din aceste motive, unele site-uri de prezentare sunt prea încărcate de conținut irelevant sau prea sărăcăcioase, greu de navigat, cu elemente grafice care se încarcă greu sau deloc, ori fade și lipsite de orice urmă de personalitate.

Iată câteva situații care ar trebui să vă sugereze că un site de prezentare al unui client ar avea nevoie de o serie de schimbări:

 

  • Structura conținutului nu este adecvată comportamentului utilizatorilor

 

Nevoile și așteptările utilizatorilor evoluează. Modul în care o femeie de 40 de ani se comporta pe un site acum 2 ani este cu totul diferit de modul în care se comportă acum. Cu cât au contact mai frecvent cu mediul online, oamenii își schimbă modul în care interacționează cu paginile web. Navigarea devine intuitivă, iar pretențiile cresc. De aceea, este foarte important să vedeți dacă structura internă a site-ului este adaptată cerințelor utilizatorilor și gradului de afinitate a acestora cu mediul digital.

Consultați informațiile din Google Analytics, urmăriți traseul utilizatorilor în site, care sunt paginile cele mai solicitate, care sunt termenii de căutare și paginile de pe care utilizatorii părăsesc site-ul. Dacă aceste date vă dau de înțeles că cei care ajung pe site rătăcesc prin acesta câteva secunde și apoi pleacă, sunt șanse mari să fie nevoie de schimbări privind modul în care este dispus conținutul. Puteți apela chiar și la un chestionar, prin care să cereți feedback de la public, privind ușurința cu care găsesc informațiile de care au nevoie.

 

  • S-a modificat strategia de promovare

 

După cum spuneam în prima parte a articolului, site-ul de prezentare trebuie să fie tratat ca un instrument de promovare a unei companii. De aceea, dacă ați modificat în mod radical strategia de promovare și direcția generală a mesajelor despre companie, se poate să fie oportună și o regândire a modului în care compania este prezentată în mediul online. Poate că este nevoie să regândiți componentele site-ului, numărul și conținutul paginilor, modul în care utilizatorii pot interacționa cu brandul ș.a.m.d.

Același lucru este valabil și în situația în care s-a schimbat vreun element din esența businessului: au fost adăugate noi servicii sau lansați un serviciu complementar produselor pe care le promovați deja, vreți să vindeți online sau doar să comunicați mai mult cu clienții.

 

  • Nu aveți traficul dorit

 

Ca instrument de comunicare, site-ul de prezentare trebuie să aibă asociați o serie de indicatori de performanță, în funcție de care să îi puteți măsura eficiența. În cazul în care observați că doar o mică parte din publicul vostru ajunge pe site sau părăsește pagina imediat cum a ajuns acolo, deși știți că majoritatea petrece timp în mediul online, s-ar putea ca site-ul să nu fie pe placul acestora, să se încarce greu sau să fie greu de navigat și să necesite o serie de modificări.

 

  • Interfața lasă de dorit

 

Comportamentul publicului în mediul online nu vizează doar modalitatea în care acesta interacționează cu informațiile, ci și cu elementele grafice. Măsura în care vizitatorii sunt familiarizați cu simboluri și acțiuni specifice mediului online va determina tipul de abordare a interfeței vizuale a site-ului. Pentru un public mai puțin familiarizat cu mediul online, este nevoie de o interfață mai detaliată, explicită, în vreme ce pentru un public care petrece foarte mult timp în mediul online, o interfață minimalistă este mai adecvată.

În plus, există o serie de standarde la care e bine ca site-ul vostru să se alinieze, atât privind aspectul, cât și funcționalitatea, pentru a nu fi considerat „depășit” sau dimpotrivă, prea avangardist.

 

  • Aveți nevoie de o schimbare

 

Decizia de a solicita un proces de reconstrucție a paginii de prezentare a unui client poate veni și ca o componentă a unui demers mai complex de schimbare a percepției publicului despre brandul respectiv, de repoziționare. Un site de prezentare trebuie să reflecte personalitatea unui brand, deci este esențial ca acesta să comunice diferit de îndată ce brandul vrea să fie perceput diferit. Personalitatea unui site nu vine doar din modul în care este redactat conținutul, de tonul în care vă adresați publicului, ci din experiența globală pe care utilizatorii o au, odată ajunși pe site.

Modul în care sunt dispuse paginile, modalitatea în care se face navigarea de la o pagină la alta, fontul folosit, ordinea informațiilor, toate aceste elemente determină o anumită percepție asupra brandului din spatele site-ului respectiv, de aceea este foarte important ca o schimbare strategică la nivelul companiei să se regăsească și în modul în care este organizat și prezentat conținutul de pe site.

***

Site-ul de prezentare este unul dintre cele mai importante medii prin intermediul căruia puteți ajunge la public, sau, mai bine spus, prin care publicul ajunge la voi. De aceea, tratați-l ca pe orice alt canal de promovare, adică adaptați în permanență maniera în care este prezentată informația la nevoile și așteptările publicului. Iar când site-ul nu mai corespunde acestora, nu ezitați să solicitați un proces de redesign.

Sursă imagine: Shutterstock