În Inspirație

Cum poţi recruta oameni pentru agenţia ta, eficient şi creativ?

agentie

Campaniile de recrutare din agențiile de creație nu se pot rezuma la anunțuri de job-uri pe platforme specializate și la un share pe LinkedIn. O să ai la final zeci de CV-uri irelevante și zeci de mailuri la care trebuie să răspunzi frumos cu „ne pare rău, dar nu cred că ne potrivim acum”.

 

În High Contrast am căutat mereu metode alternative de recrutare, iar fiecare campanie de HR e tratată ca orice alt proiect.

Urmăm tot procesul de creație, de la brief, la brainstorming, variante și revizii pe vizual sau A/B testing pentru postările din Social Media.

Move to Brasov

Ultima noastră campanie, Move to Brasov, descrie o săptămână obișnuită, așa cum o vedem noi, inspirându-ne din activitățile și pasiunile noastre.

Poți să începi săptămâna cu o cafea în Piața Sfatului, să faci un grătar în curte după muncă, să iei micul dejun pe Tâmpa miercuri dimineață sau să faci experimente culinare joi la prânz.

Site-ul e un teaser al vieții de agenție în Brașov.

Move to brasov 10


Site-ul a fost lansat pe 25 aprilie 2018 și în două săptămâni a adunat peste 3500 de vizite, iar postarea de pe Facebook a avut un reach de peste 12000 de utilizatori.

Reacțiile au venit imediat, de la mesaje în Social Media la email-uri și CV-uri trimise prin formularul de contact de pe site.

Au aplicat deja peste 80 de oameni și ne așteptăm ca în următoarele săptămâni să avem câteva sute de înscrieri.

O să urmeze apoi o perioadă de selecție, teste și întâlniri pentru a-i cunoaște.

The beauty of digital

Am fost întrebați de ce comunicăm în engleză în Social Media deși activitatea noastră este în Brașov.

Dar pentru noi distanța nu a fost niciodată o limită, fie că a fost vorba de clienți sau de echipă.

We are deeply into digital, so a few thousand miles won’t stop us.

Tocmai pentru că suntem activi în social media și comunicăm în engleză ne aduce de multe ori oameni din afara țării care vin să facă stagii de practică la noi.

Iar pentru echipă, este priceless: îi scoți din zona de confort, își exersează engleza, au parte de un schimb cultural diferit de cel din city break-uri și, la final, descoperă că au un prieten nou în Portugalia, Danemarca sau Germania.

What happens when

Detalii, aici.

Speed dating party

Unul dintre cele mai interesante evenimente cu scop de HR a fost Speed dating party.

Am făcut un event pe Facebook cu mesajul “You have 3 minutes to hack into our minds!” și am invitat oameni de marketing în căutare de job.

Toți membrii echipei au avut clepsidre de trei minute și au povestit pe rând cu cei peste 20 de participanți.

A fost probabil una dintre cele mai eficiente campanii de recrutare, am și angajat un om a doua zi, iar bugetul a fost mult sub costul unui anunț pe o platformă de recrutare.

 

Speed dating party cover


Demisol – spațiu de lucru colaborativ gratuit

Pe lângă evenimente și campanii în social media, anul trecut am lansat Demisol, un spațiu gratuit de co-working oferit freelancerilor, studenților și tuturor celor activi în industria creativă din Brașov.

Așa cum ne așteptam, cel mai des e frecventat de designeri, developeri, ilustratori, copywriteri, oameni de marketing, arhitecți sau fotografi.

Scopul proiectului a fost să aducem în aceeași clădire cu noi oameni cu care am putea colabora sau pe care am putea să îi angajăm.

Conceptul a fost atât de bine primit încât oamenii care au aflat de Demisol s-au oferit să țină workshop-uri gratuite pentru a menține comunitatea activă.

Demisol 02 Demisol 03

Get to know us

Get to know us este o invitație de a vizita High Contrast, indiferent de skill-uri sau specializare.

Încercăm să organizăm evenimentul cel puțin o dată pe lună, îl anunțăm pe Facebook și povestim cu cel puțin cinci oameni.

În comunicarea evenimentului, ne jucăm cu vizualul în funcție de profilul candidaților: de la un brain-eating monster într-un taxi, la poze cu un raspberry pi sau o ilustrație cu câini și cafea.

Get to know us

 

Print is not dead

Chiar dacă ne poziționăm We think digital, de cele mai multe ori ne jucăm cu print-ul în campaniile de HR și umplem orașul de postere.

Mergem exact acolo unde sunt oamenii: la facultatea de info, la Comunicare, în cămine, în barurile de hipsteri din oraș, în drum spre cantină.

Și funcționează.

Oamenii vin apoi la discuțiile Get to know us și ne spun că au văzut un poster la cămin și apoi ne-au căutat pe Facebook și le-a plăcut ce au văzut.

OCD campaign Programmer wanted 01 Programmer wanted 02

Rollup Unitbv 01

Interviurile au devenit pauză de joacă

Am renunțat de mult la interviuri. În locul întâlnirilor one to one, facem discuții colective în care oamenii își pot pune întrebări între ei, avem tot felul de jocuri pentru a-i ajuta să se destindă, dar și care ne ajută pe noi să ne dăm seama dacă îi vrem ca viitori colegi.

Mulți pleacă de la noi cu zâmbetul pe buze, chiar dacă le dăm feedback real, necenzurat pe portofoliul adus.

Ba chiar fac schimb de numere de telefon sau se conectează pe Facebook pentru a păstra legătura între ei.

 

Truth or Dare game

 

Cea mai importantă resursă a unei agenții de creație este resursa umană.

Dacă ai oameni buni și pasionați, o să găsiți împreună o modalitate de a face proiecte foarte tari, chiar dacă sunt proiecte interne cu buget zero.

O să primiți feedback la nesfârșit unii de la alții, dar în final o să fiți mândri de rezultat.

O să îi invidiați împreună pe alții mai buni, dar asta vă determină să vreți să ajungeți acolo mai repede.

Credem că Brașov este locul ideal pentru muncă de creație și de multe ori folosim locația ca un avantaj principal față de alte agenții din țară.

Am menționat că ajungem la cabana Postăvaru în 45 de minute (pe jos)? #movetobrasov