În Inspirație

Gafe din lumea publicității

gafe

Publicitatea nu este un domeniu lipsit de gafe. Unele se produc din neglijență, altele din ignoranță, iar pentru altele nu putem decât da vina pe Murphy și legile lui. Oricare ar fi însă cauza, rezultatul este același: sunt foarte amuzante.

Imaginați-vă un afiș de promovare a produselor McDonald’s lipit lângă unul care informează despre riscurile obezității. Sau o reclamă la o mașină, publicată pe pagina unui ziar în care se relatează despre un grav accident de circulație. Trebuie să recunoașteți că v-ar smulge măcar un zâmbet. Dar să nu ne mai lungim cu vorba și să ne delectăm cu câteva astfel de gafe publicitare.

Când Murphy își bagă coada…

Ironia sorții face ca cele mai contradictorii mesaje să fie amplasate alăturat. Unele nepotriviri pot fi însă prevenite. În contractele cu agențiile de media putem insera o clauză care să îi împiedice să amplaseze reclama noastră într-un context nefavorabil sau lângă reclamele concurenței.

Însă când nici aceste clauze nu ne pot ajuta, nu ne rămâne decât să zâmbim și eventual să ne mutăm reclama, resemnându-ne că nu putem controla chiar întreg universul.

Black and unwantedGun ShowOne in three peopleone in three peopleWhere’s daddy?Where's Daddy?We’ve not changed!ChangeTreat him this Father’s Day!Father's DayOops!Oops!Giant Thirstgiant thirstI am laughing so hard right nowlaughingDon’t let them indon't let them inJesusjesus

Pentru altele însă, nu există nicio scuză…

Atunci când avem de-a face cu greșeli de amator sau cu execuții superficiale, deja nu mai putem da vina pe soartă. Ca să nu ne vedem reclamele publicate în colecții similare, am putea reține câteva reguli de bază.

În primul rând, trebuie să ne alegem cuvintele cu grijă și să ne gândim foarte bine la toate posibilele interpretări pe care le-ar putea genera textele noastre. Apoi, să analizăm cu atenție suportul pe care va fi publicat mesajul. Trebuie să privim reclama în ansamblul său, ca o parte din mediul înconjurător și să ne întrebăm dacă se încadrează armonios în context și dacă acesta îi schimbă în vreun fel semnificația. Iar dacă amplasăm un mesaj promoțional pe portiera unei mașini, să ne gândim cum va arăta și atunci când vom deschide portiera sau când va ploua.

DelicateDelicateTurkish AirlinesTurkish AirlinesStarbucksStarbucks
NestleNestleNormal…NormalW.T.FwtfQuit Schoolquit schoolSheetsheetWild Rosewild rose