În Inspirație

GPeC Summit 2016, ediţia de primăvară – rezumat şi concluzii

GPeC

Săptămâna trecută a avut loc GPeC Summit, dedicat comerţului online românesc. În cadrul evenimentului au fost discutate tendinţele actuale pe piața digitală locală și internațională, comportamentul consumatorilor și perspectivele de viitor din industrie. În cele ce urmează vom face o trecere în revistă a celor mai importante idei din prezentările speakerilor invitați.

Provocări şi planuri de pus în aplicare pentru 2017, ale principalilor jucatori din eCommerce:

  • Oferirea unei experienţe de plată cât mai intuitive.
  • Concentrarea atenţiei pe video – “Pronosticul nostru este că 70-80% din ce se consumă pe internet va fi video în 2 ani.” (Elisabeta Moraru – Industry Manager @Google)
  • Grija și atenția față de client, urcate pe primul loc în lista priorităţilor.
  • Creșterea gamei de produse.
  • Încurajarea plăţilor cu telefonul mobil (telefonul ca eWallet). “Oamenii doresc lucruri noi și nu se feresc să le folosească.” (Antonio Eram – CEO & Founder Netopia mobilPay)

BRIAN DEAN (CEO BACKLINKO)

Cum te poţi folosi de Google Ranking Factors pentru a scoate produsul tău în faţă?

  • Asocierile pe care le fac utilizatorii cu anumite branduri devin din ce în ce mai importante pentru Google. Astfel, este indicat ca magazinul tău de eCommerce sau orice alt brand prezent în online, să fie asociat cu un keyword puternic.
  • Rezultatele de poziţionare în Google sunt influenţate puternic de bounce rate şi de time on page → este necesar să obţinem “the long click” şi evita efectul de “pogo-sticking” (atunci când utilizatorul ajunge pe una din paginile tale şi apasă imediat back, pentru că rezultatul nu este ceea ce căuta).
  • Pentru a îmbunătăţi timpul petrecut pe pagina (dwell time) poţi împărţi conţinutul în fragmente mai mici, folosi liste de organizare a acestuia, integra secţiuni de Q& A şi miza pe vizual.
  • Conţinutul este rege doar dacă este pus în contextul potrivit. Google afişează cele mai bune rezultate pe baza cuvintelor şi sinonimelor din contextul de căutare. → Creaţi conţinut care nu este direct dependent de produs ci punctează şi alte sfere de interes, apropiate de produsul vostru.
  • Cele mai la îndemană surse de idei pentru a crea conţinut optimizat pentru căutari se află în lista de Related Searches şi în reclamele AdWords.
  • Pentru 2016-2017, cele mai importante criterii relevante pentru Google ramân: link-urile către pagina ta, un domeniu cu autoritate cât mai mare, viteza de încărcarea a site-ului, căutările semantice, timpul petrecut pe site.

Lista completă a criteriilor de ierarhizare în căutările Google >> aici.

Google_Ranking_Factors

MARIE POLLI (SENIOR OPTIMIZATION STRATEGISTCONVERSIONXL)

Cum îţi poţi optimiza site-ul, chiar dacă nu ai traficul necesar pentru A/B testing?

  • Analizează care sunt cele mai vizitate pagini şi butoanele cu cele mai multe click-uri.
  • Verifică relevanţa celor mai performante pagini – îndeplinesc aşteptările vizitatorilor?
  • Evaluează claritatea conţinutului – se înţelege uşor şi rapid mesajul principal?
  • Analizează potenţialele obstacole care pot sta în calea păstrării vizitatorului pe site-ul tău.
  • Elimină tot ce ar putea distrage atenţia de la scopul principal al paginii.
  • Evaluează dacă ceea ce oferi aduce plus valoare vizitatorului şi dacă aceasta este bine comunicată.
13240109_10153685501428014_7117760235207649558_n

DAVID DARMANIN (FOUNDER & CEO HOTJAR)

Ne aflăm în era userului conectat, iar conexiunile sociale influențează achiziția.

 

  • 71% dintre consumatori tind să cumpere pe baza recomandărilor descoperite în Social Media.
  • 90% dintre consumatori spun că decizia de cumpărare le este influenţată de recenziile online.
  • 15.100.000 de consumatori consultă mai întâi diverse canale de Social Media, înainte de a cumpăra.
  • 49%  dintre consumatori folosesc Facebook pentru a căuta pub-uri şi restaurante.
chuck-norris

Pentru a rămâne relevant pentru consumatori în acest context, recomandarea principala este: #PrioritizeYourUsers. Cum? Prin răspunsul la 3 întrebări esenţiale:

  1. Care sunt motivele pentru care vizitatorii ajung pe site-ul tău?
  2. În ce puncte şi de ce părăsesc aceştia site-ul?
  3. Ce anume i-a determinat să realizeze acţiunea dorită, odata aflaţi pe site?
david darmanin

Elementele cheie de luat în considerare în strategia ta de creştere:

  • Conversiile. Pentru a ajunge aici este nevoie de a crea cerere. → Gândește-te cum poți crea nevoia. Urmăreşte şi cunoaşte trendurile.
  • Monetizarea. Pentru a ajunge în acest punct este necesar să oferi şi să comunici valoarea adăugată. Descoperă ce înseamnă asta pentru vizitatorii tăi, şi ofera-le-o. Foloseşte cu încredere sondajele.
  • Utilizarea. Creează o experienţă cât mai intuitivă, atât la nivel de produs cât şi la nivel de achiziţionare al acestuia.
  • Elementul „Wow”. Integrează acel diferenţiator care poate genera word of mouth, iar produsul îşi va câştiga organic promotori.

Prezentarea completă a lui David poate fi găsită >> aici.

PAUL ROUKE – CEO PRWD,

ne-a vorbit despre cei 4 stâlpi pe care se fondează creşterea unei companii sau a unui produs:

 

  • Strategie şi cultură
  • Unelte şi tehnologie
  • Oameni şi competenţe
  • Procese şi metodologie

Cu accent moderat pe unelte şi tehnologie, şi focus puternic pe competenţele oamenilor şi metodologie.

conversion-optimisation-create-the-foundations-for-your-growth-success-49-1024

“Investiţia oarbă în unelte bogate în funcţionalităţi este una dintre cele mai mari pierderi din bugetul de marketing. Influenţa acestora şi avantajele oferite nu sunt date de multitudinea de funcţionalităţi avute ci în inteligenţa oamenilor care ştiu cum să le folosească”.

>>Prezentarea completă a lui Paul Rouke.

Karl Gillis – CO-FOUNDER AGCONSULT

Comportamentul cu utilizatorii site-ului tău ar trebuie să fie precum cel de la o primă întâlnire. Mai exact:

  • Ai răbdare. Nu încerca să spui întreaga poveste a site-ului tău de la prima afișare.
  • Comunică ceva interesant şi relevant cât mai rapid, ca să îşi poată forma o primă impresie.
  • Odată ce un vizitator este pe site-ul tău, ai grija de ceea ce are el nevoie, nu de ceea ce vrei tu să ajungă la el.
  • Offline marketing is about getting attention. Online marketing is about paying attention.”

  • Scrie în limbajul clienților tăi și folosește cuvintele utilizate de ei. Nu încerca să scrii mesajele care îți sună ție bine.
  • Pune accentul mai mult pe usability, elimină toate posibilele elemente care distrag atenția de la scopul pentru care utilizatorul este acolo.
karl-gilis

DANIEL WAISBERG (ANALYTICS ADVOCATE GOOGLE UK)

a prezentat noua suita Google Analytics 360, lansată acum o lună.

Aceasta include urmatoarele 6 produse:

Google-Analytics-360-Suite
  • Tag Manager 360, pentru culegerea datelor.
  • Analytics 360, pentru obţinerea de insight-uri din modul în care vizitatorii interacţioneaza cu site-ul.
  • Attribution 360, pentru descoperirea valorii aduse de fiecare canal de marketing folosit.
  • Optimize 360, pentru testarea şi personalizarea experienţelor online pe site-ul tău.
  • Audience Center 360, pentru crearea şi adaptarea mesajului potrivit pentru publicul potrivit.
  • Data Studio 360, pentru redarea grafică a tuturor datelor oferite de suita Gooogle Analytics 360.

Un punct de pornire pentru a înţelege mai bine funcţionalităţile fiecărui produs în parte sunt cursurile gratuite din cadrul Analytics Academy.  

***

Următoarele două zile (26 și 27 Mai 2016) au fost dedicate workshop-urilor GPeC în cadrul cărora au fost abordate subiecte de interes pentru orice magazin online, precum: optimizarea ratei de conversie, split testing, marketing automation, management, social media, retenția clienților şi branding.

GPeC Summit, ediția de primăvară, este urmată de Competiția Magazinelor Online, de Școala de Vară GPeC (24-29 August), şi în noiembrie de GPeC Summit și Gala Premiilor eCommerce.