În Inspirație

Ce elemente trebuie să conţină un landing page de tipul „în curând”

pagini-coming-soon

Folosite ca teaser pentru lansarea unui site, produs sau aplicație, paginile „în curând” au rolul de a genera curiozitate și interes pentru ceea ce urmează a fi comunicat sau oferit.

Psihologic vorbind, oamenilor le place să știe dinainte ceea ce urmează și preferă să interacționeze cu ceva ce le este deja familiar. Pe lângă toate acestea, un astfel de teaser ne poate ajuta să aflăm dacă există cerere pentru ceea ce urmează să lanseze pe piață.

În ceea ce privește stilul vizual, ca landing page-ul de pre-lansare să-și atingă scopul ar trebui să fie atractiv, memorabil, să aibă un layout curat și simplu. Este de preferat să creăm o poveste în jurul produsului, să îi conferim ceva unic sau să îi dăm o notă amuzantă, să găsim acel ceva pentru care lumea ar dori să împărtășească și cu alții ceea ce ei tocmai au aflat.

Alături de elementele de brand, un landing page de tipul în curând poate conține:

Informație de tipul „what’s in it for me?”

Brandurile mari, precum Apple, își pot permite să fie vagi în ceea ce privește noul produs ce urmează a fi lansat, dar dacă avem produse/servicii care nu sunt foarte cunoscute, privarea utilizatorilor de informațiile esențiale este riscantă. Cu siguranță, nici voi nu ați da like sau share la ceva ce nu cunoașteți sau nu înțelegeți.

Așadar, este recomandat ca layout-ul să conțină informații care să răspundă la cele două întrebări: „despre ce este vorba?”, „de ce aș utiliza produsul/serviciul în cauză?”.

Captarea interesului și stârnirea curiozității se pot face concentrându-ne pe cele mai interesante beneficii, beneficii ce pot fi prezentate atât printr-un text foarte bun, cât și cu ajutorul unor screenshot-uri sau a unui scurt video de prezentare.

Este de preferat, totuși, să nu includem prea multă informație, astfel încât să nu eliminăm curiozitatea și anticipația, elemente esențiale unui teaser.

Când se lansează?

Cum nu este de ajuns să menționăm ce urmează, ci și când, includerea în landing page a unui countdown este o practică simplă și elegantă de a oferi informații cu privire la data lansării.

Înscrierea la newsletter

Posibilitatea userilor de a se înscrie la newsletterul de lansare este vitală, întrucât șansele ca vizitatorii să uite totul foarte curând, sunt extrem de mari, mai ales dacă nu vorbim de un brand popular care împânzește mass-media cu știri legate de noul produs. Pe de altă parte, această practică oferă oportunitatea companiei de a se conecta cu publicul țintă înainte de a ieși cu produsul pe piață.

Rețelele sociale

Și în acest caz, rețelele sociale sunt o unealtă foarte utilă și deloc de neglijat în comunicarea cu audiența. Furnizarea linkurilor către paginile de social media, va permite vizitatorilor nu doar să afle mai multe despre produs și să fie la curent cu procesul de lansare, dar și să interacționeze cu brandul.

Testarea beta

Dacă vorbim, de exemplu, de lansarea unei aplicații, aflați că multor oameni le place să fie implicați în procesul de dezvoltare și să aibă acces la ceva ce în mod normal nu ar avea.

Dacă într-adevăr este nevoie de testeri beta care să ajute la identificarea bug-urilor existente, se poate formula asta (textual și vizual, deopotrivă) ca și un privilegiu care le este oferit utilizatorilor. O practică bună și foarte des folosită este solicitarea invitației de tester.

Recompensele

Dacă situația o permite, se pot oferi recompense vizitatorilor. De exemplu, dacă teasing-ul se face pentru un magazin online, se poate oferi un cod de discount pentru cumpărături în schimbul unei adrese de e-mail sau a unui like/tweet/share.

După cum putem vedea în exemplele de mai jos, doar câteva dintre aceste componente sunt incluse într-o singură pagină „în curând”. Ca în multe alte cazuri, și aici cheia către succes se găsește în sintagma less is more.



 

 

 

 

 

 

 

 

smashing-conference

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SlidesCamp-BetaList