Ctrl-D
  • Resurse
  • Evenimente
  • Profiluri
  • Despre
    • Ctrl-D pe Facebook
    • Ctrl-D pe Twitter
    • Ctrl-D pe YouTube
  • Resurse
  • Evenimente
  • Profiluri
  • Despre
    • Ctrl-D pe Facebook
    • Ctrl-D pe Twitter
    • Ctrl-D pe YouTube
  • Cariere Recomandări esenţiale pentru formarea profesională
  • Editorial Opinii ale specialiștilor despre practici și tendințe actuale
  • Inspirație Exemple de creativitate și surse de idei din online
  • Interviuri Întrebări și răspunsuri cu specialiști din industria digitală
  • Personalități Oameni cheie din design, development și digital
  • Studii de caz Campanii de comunicare și procese de creație
  • Tips & Tricks Sfaturi utile și bune practici din design, development şi digital
  • Tutoriale Ghiduri practice din design, development și digital

Ultimele Articole

  • Ctrl-D Yellow Tree

    Ctrl-D revine – în casă nouă

    Editorial 21 februarie 2019
    dev design digital 177
  • Perne Ctrl-Alt-Del

    Ctrl-D își caută o nouă casă

    Editorial 19 noiembrie 2018
    50
  • sales-page

    (I) Cum scrii o pagină de vânzări eficientă: include temerile clienţilor

    Tips & Tricks 24 mai 2018
    digital 13
  • pretul-corect

    4 tehnici eficiente de prezentare a preţului

    Tips & Tricks 17 mai 2018
    digital 23
  • agentie

    Cum poţi recruta oameni pentru agenţia ta, eficient şi creativ?

    Inspirație 10 mai 2018
    design digital 23
  • time-management

    4 trucuri pentru a-ţi gestiona mai bine timpul

    Inspirație 04 mai 2018
    dev design digital 66
  • consumatorul

    Ce anume îi determină pe oameni să cumpere?

    Inspirație 24 aprilie 2018
    digital 40
  • claritate

    Cum să îţi îmbunatăţeşti scrisul făcându-l clar şi concis

    Tips & Tricks 17 aprilie 2018
    digital 25
  • inteligenta emotionala

    Inteligența emoțională și importanța ei în management

    Cariere 11 aprilie 2018
    digital 79
  • formule

    Mai funcţionează formulele în copywriting?

    Tips & Tricks 01 aprilie 2018
    digital 29

Top recomandări

  • Creative Monkeyz Ramo-si-Codin (1)

    [Interviu] Ramona & Codin @Creative Monkeyz

    Interviuri 23 martie 2016
    digital 853
  • dan-berte

    [Interviu] Dan Berte, UX Manager @Bitdefender

    Interviuri 01 februarie 2016
    design 544
  • Anne-Marie Chelariu

    [Interviu] Anne-Marie Chelariu, vlogger @Vlog-ul de Marţi

    Interviuri 09 martie 2016
    digital 472
  • Tema lunii ianuarie: Cum se lucrează în Digital, Dev, Design

    Inspirație 10 ianuarie 2017
    dev design digital 464
  • Bianca Stoica

    Bianca Stoica, Golin: Dacă vrei să ai succes în Social, lucrurile nu trebuie să meargă doar din inerție

    Interviuri 11 decembrie 2017
    digital 395
  • ctrl-d-insights

    Ctrl-D Insights: Marketing B2B cu Monica Gâza, Marketing Manager @Lasting

    Inspirație 29 iunie 2016
    digital 273
  • david-lezcano-120708

    Vara la biroul Zitec

    Inspirație 16 august 2017
    dev design digital 246
  • paula-rusu

    [Paula Rusu] Dacă ai răbdare, orice desen iese până la urmă

    Interviuri 07 aprilie 2017
    design 235
  • Brand Mentions – „the musai” tool pentru orice digital marketer

    Tips & Tricks 17 februarie 2017
    digital 225
  • reclame pe Facebook

    Ghidul începătorului: crearea unei campanii pe Facebook

    Tutoriale 03 august 2016
    digital 221
În Inspirație 12 iunie 2012

LogoLounge Trends Report 2012: Partea I

Autor Echipa Ctrl-D

Echipa Ctrl-D

Articole realizate prin colaborarea membrilor echipei redacționale a revistei Ctrl-D.

Articole E-mail

5 min

18
  • Share pe Facebook
  • Share pe LinkedIn
Logolounge Trends Report 2012

LogoLounge reprezintă o colecţie de resurse online, menită să ofere designerilor o bază de date relevantă de logo-uri, care să reprezinte un punct de referinţă în materie de design şi identitate vizuală. De-a lungul timpului, LogoLounge a reunit şi a studiat peste 175,000 de logo-uri, cele mai bune dintre ele fiind incluse în rapoartele ce prezintă trendurile anuale, la fel cum este şi cel publicat pentru anul 2012, despre care puteţi citi mai jos.

1.  Icon clusters (grupuri de iconograme)

Simbolurile iconice, aşa cum sunt, spre exemplu cele care indică existenţa unei treceri de pietoni sau a unei toalete în preajmă, au fost, pentru multă vreme, adevărați piloni ai limbajului grafic. Acestea sunt foarte utile, datorită caracterului lor direct. Iconogramele și logo-urile sunt folosite, în esență, pentru a transmite un mesaj, dar a existat întotdeauna o diferenţă subtilă între ele, întrucât iconogramele sunt anonime intenționat, pe când logo-urile sunt, prin definiţie, personalizate pentru un brand. Iconogramele sunt peste tot, așa că este cumva de aşteptat ca ele să migreze spre reprezentările de identitate corporatistă. Întrebarea care se pune este: cum transmiţi lumii, printr-o iconogramă universală, că tu, ca şi corporaţie, reprezinţi mult mai mult decât ceea ce se vede?

Soluția este oarecum simplă: unești mai multe iconograme între ele. Legarea mai multor mesaje într-o singură unitate dă dovadă de simplitate și claritate a imaginii și dă profunzime conceptului. Se aseamănă cu situația în care îți exprimi un gând legând mai multe cuvinte într-o frază – în mod similar, designerii folosesc iconograme. AT&T folosește eficient această tehnică ca și componentă vizuală principală a campaniei sale de marketing, Rethink Possible.

2. Transparent links (legături transparente)

Construirea unui logo din elemente multiple este o formulă veche ce şi-a dovedit, în timp,  eficienţa. Conectarea elementelor într-un fel de rețea transparentă este, însă, un concept nou. Este irelevant dacă elementele sunt unite într-un cerc sau liniar, conceptul este același: diversitatea  găsește un punct comun și creează sinergie dintr-o uniune mai puternică. Culoarea este folosită pentru a ilustra varietate, iar conectivitatea este indicată de către schimbarea tonală, rezultată acolo unde elementele se suprapun.

Deși folosirea tehnicii bazate pe transparență nu este ceva nou, numărul celor care o folosesc a atins în prezent o masă critică.  Utilizarea unor culori clare, curate, pure, care produc uneori un efect de curcubeu, creează o senzație de luminozitate. Aceste culori sunt, cel mai probabil, folosite în tonuri mai închise sau desaturate, care vor crea suprapuneri tulburi. Este greu să nu ai o perspectivă optimistă atunci când ai în față soluții atât de luminoase.

3. Watercolor (efect de acuarelă)

În fiecare an, apare cel puțin un trend care încearcă să se distanțeze de tehnologie și să se întoarcă la factorul uman. Indiferent că acest lucru se realizează cu ajutorul unei pensule din păr de zibelină sau folosind un filtru digital, esența tactilă a acuarelei își face simțită prezența în trendurile din anul acesta. Dincolo de a fi doar un fundal cu textură, această tehnică de pictare definește, de regulă, aspectul, forma și trăsăturile unui logo. Crearea unui cadru caracterizat de umiditate sau evocarea unor origini acvatice este o trăsătură des întâlnită atunci când se abordează această soluţie, dar nu este obligatorie.

Cooper Vision, cel de-al treilea cel mai mare producător de lentile de contact din lume, și-a lansat recent noua identitate, creată de către Siegel+Gale. Membrii echipei de design și-au dorit să transmită dualitatea adusă de tehnologie, alături de experiența tactilă și intimă de a purta lentile de contact. Howard Belk, un reprezentant Siegel+Gale a menționat: “Ne place la nebunie umanitatea pe care o transmite, faptul că face posibilă o asemenea puritate a culorilor și modul în care logo-ul prinde viață în mediile digitale. ”

4. Potato chip (formă de chipsuri)

Oricine a ronțăit măcar o dată în viaţă chipsuri Pringles știe ce formă au acestea, cunoscută în termeni geometrici ca paraboloid hiperbolic. Pentru a putea cataloga apariția acestei forme în lumea identității, o vom numi “potato chip”, întrucât forma fiecărui exemplu de logo tinde să varieze puțin, însă duce cu gândul tot la forma chipsurilor dintr-o pungă. În formă turtită, majoritatea acestora  arată ca un cerc sau ca o elipsă, dar, cu o mică răsucire, ocupă un spațiu tridimensional unic.

Trecerea la un alt nivel de folosire a gradienţilor pentru a defini forma este o componentă critică  pentru succesul acestor simboluri. Dacă ar fi vizualizate doar în tonuri plate, ar semăna cu bucla răsucită a semnului infinitului. Există o anumită tensiune ce pătrunde în aceste simboluri, ca și cum eliberarea din torsiune ar permite formei să revină la forma inițială, plată. Flexibilitatea și elasticitatea sunt atribute definitorii. Posibilitatea de a arăta, simultan, ambele părți ale unei forme bidimensionale aduce și mai multe oportunități conceptuale.

5. Anaglyphs (anaglife)

Niciodată nu au fost două culori atât de încărcate de semnificaţii ca acum. O combinație de roșu și cyan va duce publicul în punctul în care va face orice pentru a obține un set de ochelari 3D clasici. Această tehnică a fost dezvoltată inițial de către un francez prin anii 1850, pentru a crea imagistică stereoscopică dimensională. Astăzi, interpretările moderne ale acestui efect au dus la supratipărirea unor imagini divergente și permit vizualizarea oricăreia dintre imagini, în funcție de culoarea lentilei prin care se privește.

Transmiterea unor mesaje prin intermediul acestor semne duce la apariția unei dihotonii la nivel de alegere. Sunt destul de evidente astfel încât să nu fie necesari ochelari speciali pentru a înțelege imaginea sau simbolul. Această tehnică îi transmite celui care privește că poate alege o variantă sau alta, dar niciodată ambele variante. Totodată, transmite faptul că cel care vizualizează este responsabil pentru propria alegere. Întrucât aceasta este o tehnică nouă şi interactivă, este necesar un răspuns,  ceea ce câştigă câteva milisecunde adiţionale de atenţie în timp ce consumatorul alege vizual opţiunea pe care o consideră potrivită.

6. Selective focus (focusare selectivă)

Progresele digitale şi tehnice permit, în prezent, aproape oricui să deţină o camera foto sau, cel puţin, un minimum de aplicaţii şi software pentru a crea imagini dramatice prin contorsiunile de focalizare.

Zonele de claritate ale unei imagini pot deveni extrem de subtile dacă toate elementele din jur sunt distorsionate sau estompate. Chiar şi elementele din aceeaşi zonă pot fi focalizate selectiv dacă se doreşte acest lucru. Nu este, deci, o surpriză că acest efect a migrat şi spre aria identităţii în design.

Subtilitatea acestor logo-uri poate crea un efect încântător, deoarece marginile fine ale semnului par să se piardă în suprafaţă. Această tehnică creează o anumită senzaţie onirică, care captivează privitorul, cerându-i o a doua privire, dacă nu din alt motiv, atunci cel puţin pentru a se asigura că nu este pe cale să orbească. Acest aspect tăios versus pufos este un exemplu bun ce ilustrează faptul că industria designului emulează efecte din alte sectoare vizuale care fac parte din viaţa consumatorului.

7. Woven (ţesătură)

Woven nu este nicidecum un trend nou, dar este, însă, omniprezent anul acesta. Seamănă, de fapt, cu petice din ţesături aspre care amintesc de ţesăturile ce acopereau scaunele dintr-o altă eră sau poate capturi la nivel micro ale unui material  cu o textură surprinzătoare. Se creează astfel o senzaţie de putere sau de legătură de nepătruns prin întreţeserea fibrelor de material. Natura de conexiune a acestui proces poate indica, de asemenea, o uniune de elemente care nu se încurcă.

Conceptul acesta, de a lua componente separate care se îmbină din direcţii divergente şi de a le contopi pentru a crea o putere mai mare, este una dintre cele mai vechi poveşti pe care le poate spune un designer de identitate. Acest concept este dus în extrema lui vizuală atunci când elementele care sunt combinate reprezintă o mulţime tehnicoloră ce transmite diversitate. În mod curios, această tehnică este prestată într-o manieră bidimensională, ca şi cum ar fi construită de la zero. Nu ar fi deloc o surpriză dacă această direcţie ar evolua spre mai multe componente dimensionale.

În partea a II-a, vom continua cu alte 8 trenduri ale anului 2012 în materie de identitate de brand, aşa cum au fost ele identificate de către echipa LogoLounge.

N.R: Special thanks to Jessica Hansen from LogoLounge for giving us easier access to this year’s report.

  • Inspirație
  • logo

Distribuie

Tweet

Vrei să faci cunoscut evenimentul tău unei comunităţi active?

Află cum il poţi promova simplu şi eficient în cadrul noii platforme de evenimente Ctrl-D.

Pentru organizatori

Despre

Ctrl-D este o asociație creată pentru designeri, developeri, oameni de comunicare și publicitate, cu scopul de a le oferi resurse educa­tive relevante, de a-i informa, promova și implica.

Scrie și tu!

Dacă vrei să îţi faci cunoscute ideile şi să contribui prin intermediul lor la creşterea comunităţii Ctrl-D, nimic mai simplu!
Suntem întotdeauna bucuroşi de forţe noi şi abordări proaspete pe subiectele de interes Ctrl-D. Află cum poţi deveni şi tu autor, aici.

Ctrl-D
  • Ctrl-D pe LinkedIn
  • Ctrl-D pe Twitter
  • Ctrl-D pe YouTube
  • Prima pagină
  • Despre
  • Autori
  • Scrie și tu
  • Contact

Copyright 2019 Ctrl-D. Toate drepturile rezervate.

Abonare newsletter