În Inspirație

LogoLounge Trends Report 2014 – Partea II

Logolounge Trends

Dacă în partea I din LogoLounge Report 2014 ați văzut care sunt câteva dintre ultimele tendințe în materie de identitate vizuală, în articolul de astăzi, puteți citi a doua parte a raportului.

Motive animale

Flat, da. Transparent, da. Animale, da. Tendința de a crea logouri cu influențe animale din layere cât mai flat și transparente a sosit. Aceste simboluri sunt create din diverse forme geometrice și reduse la contururi cât mai simple. Deși suntem siguri că aceste forme se pot aranja în așa fel încât să se obțină și altceva în afară de forme animale, se pare că designerii preferă această temă

Claritatea layerelor suprapuse se află în strânsă legătură cu ușurința cu care clienții percep acest proces. Acesta este un factor cheie, întrucât layerele sunt folosite adesea ca blocuri de construcție. Deși utilizarea gradațiilor este destul de redusă, majoritatea dintre acestea se bazează pe suprapunerea culorilor.

trans menagerie

Unde

Am folosit denumirea „Unde” în loc de Wi-Fi®, întrucât nu se prea poate folosi numele unui produs înregistrat în denumirea unui curent. Termenul oficial a devenit o expresie așa de des utilizată, încât a devenit un substantiv comun, la fel ca Aspirin, Zipper sau Thermos: dacă arăți unui om cele trei linii curbate, concentrice, dispuse în ordine crescătoare, va crede că te referi la Wi-Fi, iar logoul Alianței Wi-Fi nici măcar nu are astfel de linii.

Consumatorii știu că aceste „unde” presupun existența unei civilizații în zonă, ceea ce înseamnă că undeva, pe aproape, există o rețea wireless; această pictogramă este, într-adevăr, cel mai utilizat simbol al aderării la o rețea sau al unei conexiuni, chiar și analogice.

unde logo

Hexagoane

În cazul acesta, albinele ne-au luat-o cu mult înainte: ele au știut de multă vreme că hexagonul a fost una dintre formele universale. Ce vedeți dacă priviți cu atenție colțul unui cub perfect? Un hexagon. Un poligon regulat cu șase laturi și unghiuri egale este perfect, dacă vreți să grupați anumite elemente fără să lăsați spații între ele. Întrebarea rezultată este: de ce se folosesc abia acum designerii de această informație?

Din aceste motive și nu numai, designerii gravitează în jurul acestei teme, însă fiecare dintre ei își pune amprenta asupra acestei forme, în mod distinct. Am selectat patru exemple semnificative care ilustrează acest lucru. Muchiile, unite într-un cerc sau pătrat, sunt aranjate în forma dorită, care se mulează adesea după o bază plană, astfel încât conturul cubului să fie mult mai vizibil.

hexagoane

Elemente din geografie

În general topografia, râurile, liniile de coastă și paralelele pământului au făcut ca granițele statelor și continentelor să aibă forme destul de neregulate – asta dacă nu locuiți în Colorado, stat a cărui formă poate fi confundată cu logoul de la H&R. Să găsești un mod subtil de a reda forma unei țări este un test pentru orice designer, iar în ultimul timp mulți se înhamă la acest fel de provocări.

Plasarea unei forme care să reprezinte o țară nu este un lucru nou. Se merge pe găsirea unui mod în care să încorporezi această formă într-un cadru, cu scopul de a obține un moment „aha!”; naționalismul, în general, pare să fie unul din motivele care conțin din belșug culori și simboluri. Nu orice abordare are succes, însă clipa în care un designer transformă Brazilia în spumă de bere sau proiectează Africa pe blana unui leopard, este una magică.

geografie

Pompoane

Nu, nu vorbim despre simple sfere de puf, ci de o serie de linii cu un punct central pivotant. În afară de intersecția clasică, mai există și alte reguli de aranjare a acestor linii: unele au un caracter aleatoriu, altele sunt organizate și par să radieze regular. Unele sunt transparente, în timp ce altele au caracter opac. Paleta culorilor se poate limita la doar câteva, dar nu există o regulă strictă în acest sens.

În ceea ce privește această tendință, există o temă comună în care fiecare element este conectat cu centrul. Astfel de exemple se găsesc atât în soluțiile 2D, cât și în încercările 3D. Există strălucire în fiecare astfel de reprezentare, însă cu cât este mai precis gradul de împrăștiere, cu atât este mai probabil ca produsul final să semene cu un corp stelar sau, cum mai este văzut de alții, cu un asterisc, transmițând ideea de originalitate și surpriză.

pompoane

Țesături

Dacă vorbim despre țesături, esența acestora constă în capacitatea de a aranja fire în șiruri suprapuse care au ca finalitate o suprafață rezistentă. Anul acesta am găsit mai multe variante care au la bază această tehnică a suprapunerii și am constatat că designerii au înțeles valoarea acesteia, însă au încercat să ajungă la același rezultat, folosind alte căi.

Textilele vin sub multe înfățișări: multe din soluțiile abordate apar ca rezultate ale brodării, croșetării sau altor metode de asamblare. Acest mod de a privi întregul proces, cu o mare atenție acordată detaliilor, arată consumatorilor o complexitate neobservată până acum, complexitate care poate da profunzime și putere unor elemente aparent delicate.

knit

Suprafețe

Simplitatea nu a primit niciodată un omagiu mai evident, atâta vreme cât totul se rezumă la o singură culoare, o formă simbolică și fără prea multe degradeuri. Poate fi o siluetă, dar să rămână cât mai flat. Asigurați-vă că textul este scurt și la subiect și că forma este redusă. Am denumit această tendință în felul acesta pentru că îmi amintește de multe ori de forme geometrice simple și cu numele produsului plasat deasupra.

Formele de acest fel ne pot duce cu gândul la diversele industrii și, comparând cu identitățile transparente, strălucitoare sau supra-încărcate, acestea au o voce aparte. Singura provocare stă în scalare: odată ce un text este redus la minimul acceptat, forma s-ar putea să apară prea mare.

states

Legături

Acest curent ne dovedește că hotdogii pot fi creați din orice și că orice se poate face din aceștia. Vă invităm să priviți câteva astfel de soluții, care folosesc o serie de legături transparente drepte sau cu colțuri rotunjite. În 2012, echipa Pentagram a lui Michael Bierut și Joe Marianek a creat identitatea vizuală pentru Mohawk. Deși n-a fost prima dată când au folosit această tehnică, este corect să acordăm credit acestui proiect care a reprezentat un punct de pornire al acestui trend.

Designerii care au examinat aceste forme și au creat altele, se gândesc cum să le reasambleze, păstrându-le nota originală. Legăturile transparente arată cum mai multe componente pot fi aranjate într-un mod flexibil și aspectuos. Suprapunerile servesc pe post de legături, iar consumatorii aproape că își pot imagina o versiune reală a acestora, perfect funcționale, deoarece sunt prietenoase, abordabile, fără colțuri și amintesc de jucăriile din copilărie.

legături

Linii dinamice

Designerii s-au inspirat mult din arta lui Stan Lee. Cel mai dinamic supererou a fost doar o bucată de carne, până când i s-au adăugat câteva linii care să sugereze mișcarea. Odată cu apariția icoanelor pentru aplicații și interfețe, logoul dinamic s-a învechit. Până la urmă, limbajul grafic este cea mai scurtă și ușoară modalitate de a transmite informații: în cazul în care ceva se aprinde, se pot adăuga linii care radiază, dacă ceva sună, i se adaugă linii care să sugereze vibrațiile.

Nu doar specialiștii, dar și multitudinea de icoane care au fost create pentru media digitală au jucat un rol esențial în elaborarea acestei tendințe. Multe dintre aceste sisteme de icoane au fost create prin intermediul unor linii simple, drept semnătură pentru identificarea altor icoane din același set. De aceea, nu mai surprinde pe nimeni că designerii acestor icoane sunt și creatori de logouri. Migrarea acestor influențe dintr-o sferă a graficii în alta vine în mod natural.

linii

N.r: Aceasta a fost a doua parte din LogoLounge Trends Report 2014, întocmit de către Bill Gardner. Raportul a fost preluat și tradus cu permisiunea LogoLounge.com.